Olen ostamassa kiinteäpolttovälistä, valovoimaista objektiivia, ja pitkällisten pähkäilyjen jälkeen olen päätymässä joko tähän: Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM tai tähän: Pentax smc PENTAX-FA 50mm F1.4.
Mutta kumpi kannattaisi hankkia? Pentax on muutaman kympin halvempi ja 280 g kevyempi kuin Sigma, mutta onko Sigma kuitenkin laadukkaampi?
Käyttökokemuksia?
Pentaxin vai Sigman 50 mm 1.4?
2
90
Vastaukset
- pähkäilyjen jälkeen
Vastaisen varalle hankkisin objektiivin joka on tarkoitettu kinokennoiseen.
- kgfwjghh
"Vastaisen varalle hankkisin objektiivin joka on tarkoitettu kinokennoiseen."
Pentaxista puheen ollen. Silloin pitäisi hankkia objektiivi, joka käy 654 kameraan.
Noita objektiiveja on huono verrata, kun niitä ei saa saman lupin alle. Eli ei ole testattu Pentaxissa. Sigmat on testattu pääasiassa Canonissa ja Nikonissa ja kennon koko ja pikselimääräkin vaikuttaa tulokseen. Vain samalla rungolla tehty testi on pätevä.
Vertaa tuolla: http://www.photozone.de/Reviews/overview
Tai
http://www.slrgear.com/reviews/showcat.php/cat/2
Pentaxista sanotaan: The Pentax SMC-FA 50mm f/1.4 is an oldie but a goodie.
Sigmaa tarkastellessa kannattaa katsoa useampia kamera yhdistelmiä. Se toimii hyvin erilailla eri eri rungoissa ja eri merkkisissä kameroissa.
Hyvällä onnella, jos objektiivi sattuu sopimaan hyvin runkoon voi Sigma olle hieman terävämpi keskeltä täydellä aukolla, mutta Sigman testituleokset vaihtelee valtavasti.
Jokatapauksessa Pentax on varmin sijoitus Pentaxiin ja perinteiset 50 milliset tuppaa olemaan kaikki hyviä, varsinkin 1-2 aukkoa himmennettynä.
Parasta tietysti on, jos pääsee kokeilemaan omassa rungossaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748