Onko mahdollista, että marsut oppisivat käyttämään "vessaa"? Olisi kätevää, jos ne tekisivät tarpeensa häkin nurkassa olevaan astiaan... Miten marsuille voi opettaa vessan käytön? ajattelin laittaa siivotun häkin nurkkaan astian, jonka pohjalle vähän likaisia puruja ja papanoita, voisiko toimia? kokemuksia, vinkkejä?
vessa marsulle?
3
2078
Vastaukset
- marsufani
Mä mietin ihan samaa asiaa ja päätin kokeilla..
Ostin marsun vessan laitoin sen nurkkaan johon yleensä pissivät, marsuni oppivat noin parissa päivässä pissaamaan vessan siten, että laittaa vaikka heinätelineen vessan päälle. Mutta kakka tulee vielä vähän sinne suun tänne.Tosin kakkaamisen voi opettaa sillä tavalla, että kun marsut kakkavat häkkiin niin kerää kakat ja laitta vessaa.
Itse kun käytän puruja häkin pohjalla otin purut pois ja laitoin vanhan maton häkkin pohjalle kunnes oppivat pissimään vessaan. Sitten parin viikon päästä laitoin puruja takaisin pohjalle ja kyllä he vieläkin käyttävät vessaa.
Onnea yritykseen..- marsufani
Lisäys
Myös se toimii että laittaa ekoilla kerroilla laittaa vessaan likaisia puruja ja papanoita.
Uros marsut voi olla hankalampi kouluttaa vessasiisteiksi koska ne merkkailevat välillä, itselläni on kaksi urosta.
- Tahvo
kiitti vinkistä,pitää kokeilla! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732815
- 642703
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161580- 201570
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229