puoliso vai kämppäkaveri?

taloudenhoitajako?

Minua on alkanut vaivaamaan mieheni haluttomuus. Yhteisiä vuosia takana 13, ja mies ei jaksa innostua mistään. Arki sujuu töissä, ja hän kotiutuu yleensä klo 19:00 mennessä.

Kotityöt hoidan minä. Puoliso ei jaksa/innostu kotitöistä, ja vapaa-aikana hän haluaa katsoa tv:tä, tai näprätä tietokoneella. Lapsia puoliso ehtii arkisin näkemään 1-2h, riippuen kotiintulo ajasta. Viikonloppuina sitten enempi, jos ei satu olemaan matkoilla.

Tänään nostin puheeksi parisuhteen. Hänen mielestä ei siinä ole mitään vikaa, eikä hän halua asumuseroa. Nukumme eri huoneissa, ja seksielämä on loppunut vuosia sitten, johtuen mieheni haluttomuudesta.
Koen eläväni kämppäkaverin kanssa, mutta joudun huoltamaan koko yksikön tarpeet. Ketutukseni nousi, kun hän kehui kuinka Brasiliassa naiselle on kunnia hoitaa kotityöt, ja lapset. Eikä vaivata niillä miestä!

Turhaanko närisen?

122

7694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10 + 15

Parisuhteenne on mennyttä, mutta lapsilla on turvallinen koti. Olette siis ydinperheen perikuva.

En irvaile. Olenhan samassa tilanteessa itsekin. Auttaa, kun tietää, ettei voisi parempaan asiaan elämäänsä haaskata kuin lapsiinsa.

• Ajattele!

Luuletko olevasi "hyvä ihminen", kun haaskaat elämäsi lapsiisi?
        Hyvä ihminen on hyvä ennen kaikkea itselleen. Jos olet tyytymätön omaan elämääsi, ei auta, vaikka kuinka yrittäisit olla hyvä äiti jne. Kaiken yrittämisen alla sinusta huokuu katkeruus, epäaitous ja tyytymättömyys, jonka lapsesikin kyllä vaistoavat. Millaisen naisen ja parisuhteen mallin heille annat?

• pikapirtelö

Minä en kehottaisi "haaskaamaan elämää" lapsiin tai käy niin kuin minun äidilleni kävi: Kolme lasta kasvatettuaan katkeroitui, kun lapset aikuistuivat (niin kuin niiden kuuluu tehdä) ja lähtivät maailmalle. Edelleen jaksaa säännöllisesti muistuttaa kaikesta uhrautumisesta ja "parhaiden vuosien" katoamisesta lapsia kaitsiessa. Ei sillä, että minä tai sisarukseni olisimme pyytäneet syntyä ;)

Lienee turha mainita, etteivät välit vanhempiin ole meillä kolmella kenelläkään erityisen läheiset. Olemme kaikki itsekin jo vanhempia ja pitäneet ilmeisestä syystä vaarin siitä, että muutakin elämää on kuin lapset. Kummasti tuntuvat lapsetkin asian ymmärtävän.

• Liikeideaa
        Ajattele! kirjoitti:

Hyvä ihminen on hyvä ennen kaikkea itselleen. Jos olet tyytymätön omaan elämääsi, ei auta, vaikka kuinka yrittäisit olla hyvä äiti jne. Kaiken yrittämisen alla sinusta huokuu katkeruus, epäaitous ja tyytymättömyys, jonka lapsesikin kyllä vaistoavat. Millaisen naisen ja parisuhteen mallin heille annat?

Nimenomaan, huono esimerkki jatkuu.

Näitä toisistaan eristäytyneitä nynnypareja jossa mies on tietoisesti tehnyt itsestään kynnysmaton mihin saa kengät ja kaiken muunkin pyyhkiä ja vaimo on prinsessa jonka hyvinvointi on koko maailmankaikkeuden tarkoitus.

Ainoa keino olisi vuokrata vankilasta tai jostain vastaavasta paikkaa rajuja viikonloppumiehiä jotka palauttavat vaimon todellisuuteen. Muussa tapauksessa loppuelämä on molempien osalta tuota samaa, he eroavat ja jonkun toisen samanlaisen kanssa sitten taas sama jatkuu. Nynnymies jälleen luo uusia prinsessoja ja prinsessa luo uusia kynnysmattoja. Ihan oikein heille, jokainen tehköön kuten haluaa. Eikä niitä vankilamiehiä heille kukaan vuokraa hah.

• EronnutNainenPahin
        Ajattele! kirjoitti:

Ajattele!: Perinteistä itsekästä naisten ajattelua. Mitä niistä lapsista, ihan väkipakolla ne hankinttiin ja nyt pitäisi päästä ne jättämään kenneliin kuin jotkut eläimet kun ei vaan mies olekkaan paras mahdollinen.

Oikea vastaus olisi mennä parisuhdeterapiaan. Haiskahtaa masennukselta, mutta ei sitä ilman terapeutin apua myönnetä, koska miehillä ei tunnetusti ole vikoja.

Jo pelkästään säännöllisen yhteisen urheiluharrastuksen lisääminen saattaisi parantaa tilannetta, mutta ei vielä saa sitä korjattua.

• okelämä..
        Ajattele! kirjoitti:

Tätä itsekkin ajattelin.

Annatte todella huonon parishde mallin lapsille. Itse kasvoin samanlaisessa elinympäristössä kuin ap:n lapset, ja voin sanoa, että pitkään en edes halunnut seurustella, kun luulin että sellaista se parisuhde on tai sen kuuluu olla.

Onneksi olen nähnyt nyt mitä parisuhde voi oikeasti olla.

• Elä ja anna malli

Ja millaisen mallin tarjoat lapsillesi?
        Varsinainen elämisen malli!

Kannattaisiko avata silmät ja ryhtyä ajattelemaan?

• Elä ja anna malli

Ja millaisen mallin tarjoat lapsillesi?
        Varsinainen elämisen malli!

Kannattaisiko avata silmät ja ryhtyä ajattelemaan?

• hilja_8z
        Liikeideaa kirjoitti:

Nimenomaan, huono esimerkki jatkuu.

Näitä toisistaan eristäytyneitä nynnypareja jossa mies on tietoisesti tehnyt itsestään kynnysmaton mihin saa kengät ja kaiken muunkin pyyhkiä ja vaimo on prinsessa jonka hyvinvointi on koko maailmankaikkeuden tarkoitus.

Ainoa keino olisi vuokrata vankilasta tai jostain vastaavasta paikkaa rajuja viikonloppumiehiä jotka palauttavat vaimon todellisuuteen. Muussa tapauksessa loppuelämä on molempien osalta tuota samaa, he eroavat ja jonkun toisen samanlaisen kanssa sitten taas sama jatkuu. Nynnymies jälleen luo uusia prinsessoja ja prinsessa luo uusia kynnysmattoja. Ihan oikein heille, jokainen tehköön kuten haluaa. Eikä niitä vankilamiehiä heille kukaan vuokraa hah.

Vähän sama ongelma, mutta minulle se ei ole ongelma. Mies on kuin kämppis, niin käyn surutta vieraissa. Baarit ja www.panemua.net on ollut pelastus minulle kun oon seksii ettiny.

• perikuva=irvikuva

Vai ydinperheen perikuva? :D Just. Hienon mallin kyllä annatte lapsille ja vielä ylpeänä, jos tilanne on sama, että nukutte eri huoneissa jne... Ei millään pahalla, mutta kyllä vanhempien lämpimät välit ja toisesta välittäminen on sitä, joka lapsille tuo turvallisuuden tunnetta. Ei riitä, että pelkästään asutaan saman katon alla (eri huoneissa). Omituisen mallin perheestä saavat lapset...mutta kai se on tavoiteltavaa...if you say so!

• 70 / 66

Tuo ei ole kumpaan vaan pelkkä täysihoitola.

Varsinaisesta puolisosta ei ole kysymys ja kämppäkaveritkin jakavat arkiset askareensa keskinäisellä sopimuksella.

Miehenä minulle herää kysymys mistähän mahtaa johtua miehesi haluttomuus?
      Sairaus?
      Elämäntavat tai -tilanne?
      Virikkeiden puute? Tullut torjutuksi? Tms.

Sivullisen on mahdotonta yrittää arvioida.

Olen sitä mieltä, että jokainen elinvuotemme on tärkeä ja tarvittavat päätökset on tehtävä mahdollisimman pian.

• Haluton mies

Kerrompa oman tarinani.
      Olen mies ja taakse jäi 10v avioliitto ja syytä oli meissä molemmissa.
      Aloin käyttäytyä kuin miehesi, tosin sillä erolla kun meille tuli lapsi vietin aikaani hänen kanssaan.
      Alku oli aktiivista aikaa, teimme paljon yhdessä , myös kotityöt.
      Minä tein säännollistä päivätyötä ulkona 8-10h arkena ja vaimoni oli 3 vuorotyössä
      sillä erolla että vuorot oli 24-48h.
      Kun tulin kotiin töistä ja hän oli kotona, alkoi läheisyydenkaipuu jo ovella ennen kuin sain vaatteet pois ja hetken hengähtää.
      Aikani jaksoin kunnes kerran mainitsin asiasta.
      Hän otti itteensä ja oli kuulemma ruma enkä halua häntä.
      Sitten alkoi.
      Et koskaan yllätä, jos yllätin niin vastaus oli teit koska mainitsin.
      Lopulta kierre kasvoi enkä tehnyt mitään koska hän ei olisi uskonut että teen omasta tahdostani.
      Aloin katsella telkkaria ja istumaan netissä jotta saisin hetken omaa rauhaa.
      Joka kerta kun annoin läheisyyttä hän sanoi että teen vain kun oli pyytänyt aijemmin.
      Tuli tunne teen niin tai näin on aina väärinpäin.
      Lopulta kaikki läheisyys loppui, ei siksi ettenkö olisi halunnut, muttä ainainen tyytymättömyys kaikkeen .
      Lapsen tultua tuntui että hän kilpailee huomiosta lapsensa kanssa.
      Lopuksi tuli toistemme syyttelyt.
      En syytä häntä enkä itseäni vaan ettemme osanneet selvittää asioita ja oikeasti kuunnella ja kunnioittaa toista.
      Tällä ei ole tarkoitus syyllistää ketään!
      Vain oma tarinani!

• 19 + 9

Miehet syyttävät herkästi naisia ja naiset miehiä. Jos minulla on ongelma eikä vika ole minussa, se on varmasti siinä toisessa.

Vika on oikeasti väärässä ajattelussa, siinä uskomuksessa, että normaalisti elämä olisi onnellista. Elämä ei ole onnellista kuin ajoittain. Elämän on tarkoitus olla oravanpyörä, joka pyörii ikuisesti ja tuottaa uusia sukupolvia.

• 31222222

Todella monia naisia ärsyttää se, että kun pyytää miestä yllättämään, niin se yllätys tulee heti seuraana päivänä ja sen jälkeen yllätyksiä ei tule, ennen kuin taas mainitsee.

Ymmärrätkö siis, miksi naistasi on ärsyttänyt? Et ole siis tehnyt sitä omasta tahdostasi, koska jos olisit sen omasta tahdostasi tehnyt, niin ei hänen olisi sinulle koskaan tarvinnut edes mitään sanoa.

• Huomannut2
        31222222 kirjoitti:

Todella monia naisia ärsyttää se, että kun pyytää miestä yllättämään, niin se yllätys tulee heti seuraana päivänä ja sen jälkeen yllätyksiä ei tule, ennen kuin taas mainitsee.

Ymmärrätkö siis, miksi naistasi on ärsyttänyt? Et ole siis tehnyt sitä omasta tahdostasi, koska jos olisit sen omasta tahdostasi tehnyt, niin ei hänen olisi sinulle koskaan tarvinnut edes mitään sanoa.

Asioista on myös silloin tällöin hyvä uhua ja kertoa mitä haluaa, eikä vain odottaa toisen lukevan ajatuksia telepaattisesti.

• Haluton mies
        31222222 kirjoitti:

Niin todella monia naisia varmaan ärsyttää jos yllätystä ei järjestetä hänen valitsemana päivänä(Yllätys).
        Jos järjestää yllätyksen sponttaanisti viikon/kahden päähän.
        Ei käy koska halusin sinun järjestävän silloin...Kun sanoin:
        Rakastan sinua ja olet kaunis.. Vastaus on
        MIksi et kehu takapuolta,mun vartaloa sinun pitäisi sanoa mulle näin ja näin...
        Mä oon susta ruma kun et kehu mun vartaloa...
        Tietäisitpä vaan monta yllätystä olen järjestänyt omasta vapaasta tahdosta,
        MUTTA VÄÄRÄNÄ PÄIVÄNÄ

• Itämaan tietäjä
        Haluton mies kirjoitti:

Niin todella monia naisia varmaan ärsyttää jos yllätystä ei järjestetä hänen valitsemana päivänä(Yllätys).
        Jos järjestää yllätyksen sponttaanisti viikon/kahden päähän.
        Ei käy koska halusin sinun järjestävän silloin...Kun sanoin:
        Rakastan sinua ja olet kaunis.. Vastaus on
        MIksi et kehu takapuolta,mun vartaloa sinun pitäisi sanoa mulle näin ja näin...
        Mä oon susta ruma kun et kehu mun vartaloa...
        Tietäisitpä vaan monta yllätystä olen järjestänyt omasta vapaasta tahdosta,
        MUTTA VÄÄRÄNÄ PÄIVÄNÄ

Mikä vitun "yllätys"? :D Kasvakaa nyt aikuisiksi, voi hyvänen aika sentään mitä lässytystä... Tulee mieleen joku BB- osallistuja joka itki hysteerisesti kun hänen "synttäreitään" ei oltu järjestetty oikealla tavalla. Siis jäävätkö ihmiset nykyään jotenkin lapsen tasolle koko elämänsä ajaksi?

Yhdessä elokuvassa vanha nainen kertoi nuorelle neitokaiselle mitä elämä on: Ensin tulee ongelma, siitä selvitään, sitten tulee uusi ongelma joka selvitetään ja taas tulee uusi jne. Sitten tulee kuolema. Tämän totuuden kun tajuaa, on elämä paljon helpompaa.

Ei se onnellisuus ja tyytyväisyys tule siitä puolisostanne vaan itsestänne. Kannattaa myös opetella suhteuttamaan asioita.

• taloudenhoitajako?

Kiitos asiallisista vastauksista.

70/66, sairaudesta ei ole kysymys, mikäli on mieheeni uskominen. Kertomansa mukaan vaniljaseksi ei kiinnosta. Kotitöitä hän ei ehdi tekemään, ja hänen mielestä ne kuuluu naisille, kuten lasten hoitokin. Lapset vievät hänestä mehut jo parintunnin yhdessä olon aikana. Hän ei jaksa samaa rutiinia lasten kanssa päivästä toiseen, eikä sitä että on säännölliset ruoka-ajat, nukkumaanmenoajat. Ei voi vaan viettää boheemia elämää. Syödä mitä sattuu ja milloin huvittaa, valvoa myöhään ja nukkua aamusta. Pelata pelejä jne...

Haluttomalle miehelle, kiitos vastauksestasi.
      Tunnistan tuon, että puolisoni haluaa omaa aikaa. Miten sitä hänelle järjestää, ja millaista sen oman ajan tulisi olla?
      Ei riitä viikon loma, ilman perhettä. Ei viikonlopun vietto ystävien kanssa, ilman perhettä. Arkisin hänelle on hiukan hankalaa järjestää omaa aikaa, kun hra saapuu klo 19 kotia niin lapset juoksevat innoissaan isäänsä vastaan, ja haluavat huomionsa. Siihen mennessä olen lapset syöttänyt, ja valmistanut iltapalan valmiiksi jonka sitten syövät isänsä seurassa. Tosin lapset menevät nukkumaan klo 20:00, joten ei isän tarvitse heitä kauempaa kestää. Sen jälkeen hän saa iltansa viettää kuten haluaa.

Ylipäätään kun lapset on olemassa, en voi alkaa elämään "sit kun mua huvittaa" tehdä jotain. Olen onneksi säännöllisessä päivätöissä, koska muuten tämän perheen arki kaatuisi. Olen yrittänyt ymmärtää, ja antaa aikaa sopeutua. Nyt vain alkaa tuntua siltä, että minulla on kolme lasta, mutta vain yksi elämä.

Hoidan kyllä ja kasvatan lapset, mutta miksi hukata aikaa miehen "pillin" mukaan tanssimiseen? Raskaampaa on seurata toisen välinpitämättömyyttä perhettään kohtaan, ja kuulla hänen kommenttejaan, mitäs minä tälle lapsiperheen elämälle voin.

• 7 + 8

"Nyt vain alkaa tuntua siltä, että minulla on kolme lasta, mutta vain yksi elämä."

Elämä on se juttu, joka tapahtuu ennen lasten syntymää. Nyt on heidän vuoronsa elää.

• 70 / 66

Ratkaisumme vaikka tilanne ei ollut mitenkään kärjistynyt.

Kotivuosien jälkeen, nuoremmankin penskamme tultua 4-vuotiseksi, vaimoni ilmoitti menevänsä iltatöihin. Klo 17 > 20 ja lauantaisin klo 9 > 15.

Kysyessäni lasten hoidon järjestämistä hän ilmoitti minun olevan se hoito.
        Tulin itse töistä kotiin noin klo 16.15.

Meille se osoittautui erinomaiseksi järjestelyksi.
        Vaimoni tapasi marketin kassalla muita ihmisiä ja myös työkavereitaan.
        Minä olin lasten kanssa, hoidimme alkuillan puuhat ja tietenkin lauantaisin viikkosiivouksen siten, että vaimoni tuli siivotun kodin valmiiseen kahvipöytään.

Olimme varautuneet kotiäidin roolin jatkuvan pitempäänkin mutta näin oli hyvä!

• tasa-arvo
        7 + 8 kirjoitti:

"Nyt vain alkaa tuntua siltä, että minulla on kolme lasta, mutta vain yksi elämä."

Elämä on se juttu, joka tapahtuu ennen lasten syntymää. Nyt on heidän vuoronsa elää.

Mieskö sitten saa toteuttaa itseään, ilman kotitöitä ja lastenhoitoa?

Meillä ainakin mies osallistuu niin lastenhoitoon, kuin kotitöihin.
        Ihme kommentteja. Minä en ainakaan työssä käyvänä suostuisi moiseen.

• Haluton mies

Niin sinun ei tarvitse hänelle omaa aikaa järjestää, hänhän tekee sitä itse.
        Itse olen huono antamaan neuvoja, mutta itselleni kun tuli riittämättömyyden tunne.
        Tunsin itselläni jonkinasteista masennusta.
        En jaksanut hymyillä, keskustelut oli yksisanaisia osiltani, mikään ei jaksanut kiinnostaa, yhteiset kauppareissutkin oli taakka.
        Ainoa asia jolla jotenkin jaksoin oli tyttäreni.
        Yritin puhua, mutta jotenkin asiat vain mutkistuivat.
        Kävimme parisuhdeterapiassa pari kertaa, mutta toinen meistä oli jo päättänyt erota.
        Eli käytännössä eroterapia, mutta se auttoi minua avaamaan itseäni vaivaavat solmut, tulkitsemaan itseäni ja käytöstäni eri tilanteissa.
        Nyt olen purkanut, käsitellyt tunteitani ja menneisyyttäni eri näkökanteilta.
        keskustellut tuttujen, tuntemattomien ja kohtalokavereiden kanssa
        kaikesta.
        Mielestäni myös kasvanut ihmisenä.

• kaksinkotonayksin

Kyllähän tein tuossa tilanteessa ratkaisun. Onnellinen hymy oli lapsenkin piirroksessa myöhemmin. Kyllä he aistii perheen ilmapiirin.

Suosittelen perheterapiaa. Jos toinen osapuoli ei sinne mene, tee oma ratkaisusi.

Tulet huomaamaan, että elämä on paljon helpompaa, monellakin tapaa, kuin olla yksinhuoltaja parisuhteessa. Isäkin voi puhjeta paljon paremmaksi isäksi omalla isäajallaan.
        Etkä katkeroidu. Päivääkään en ole katunut yksinhuoltajuuttani.

• parisuhteessaolevayh
        kaksinkotonayksin kirjoitti:

Kyllähän tein tuossa tilanteessa ratkaisun. Onnellinen hymy oli lapsenkin piirroksessa myöhemmin. Kyllä he aistii perheen ilmapiirin.

Suosittelen perheterapiaa. Jos toinen osapuoli ei sinne mene, tee oma ratkaisusi.

Tulet huomaamaan, että elämä on paljon helpompaa, monellakin tapaa, kuin olla yksinhuoltaja parisuhteessa. Isäkin voi puhjeta paljon paremmaksi isäksi omalla isäajallaan.
        Etkä katkeroidu. Päivääkään en ole katunut yksinhuoltajuuttani.

Uskotteko te ihan oikeasti tälläisiin pariterapioihin ja perheterapioihin?
        Jos puolisot eivät enään pysty keskustelemaan asioista keskenään, niin silloin kannattaa molempien elää omaa elämäänsä.

• mä vaan

Mitä mies sitten omasta mielestään tuo suhteeseenne ja perheeseenne? Sitä kannattaa kysyä. Toimeentulon merkitystä ei voi vähätellä, muttei sitä sovi korostaakaan. Molemmilla pitäisi olla tunne, että teette töitä yhteisen asian eteen. Parisuhteessa ei pitäisi olla vaatimassa toiselta ja laskemassa palveluksia, mutta jonkinlainen tasapaino antamisen ja saamisen suhteen (enkä puhu nyt seksistä) on edellytys suhteen toimivuudelle.

Te ette elä Brasialiassa eikä sinun tarvitse tyytyä brasilialaisen vaimon osaan. Parisuhdekäsitys tuppaa meillä olemaan vähän toisenlainen, etenkin, jos molemmat ovat kodin ulkopuolella töissä. Kukin pari ja perhe etsiköön oman tapansa toimia. Koen itse iloa siitä, että vaikka lapsiperheessä elämä on joskus rankkaa, saan laittaa perheelle hyvää ruokaa, nukkua puhtaissa lakanoissa jne. Arvostan itse sitä työtä, mitä teen, ja teen siksi kotitöitä mielelläni. En jaksa nalkuttaa vaan teen mieluummin itse - kun mies ei opi, ei se opi. Mutta meillä tämä toimii toisinkinpäin, ja varmaan minussakin on piirteitä, jotka miestäni ärsyttävät. Yritämme helpottaa toistemme elämää.

Sitä venyy ihan uskomattomiin mittoihin, jos on yhteinen tavoite. Elämä ei ole aina helppoa eikä onnellista, mutta ei sen lähtökohtaisesti pidä onnetontakaan olla. Suhteesta pitäisi saada voimia, ei riippaa. Jos jompikumpi kokee, että suhteessa on ongelma, silloin siinä on ongelma. Ratkaisussa pitäisi kyetä näkemään oman minän yli. Molempien.

• DeeQu

Käypä ostamassa miehellesi pari koria olutta, niin kyllä kummasti piristyy hän. :)

• Aivan Ok Mies

Katsos kun mies ei ole mikään naisen jatkuvien unelmien toteuttaja vaan tasavertainen kumppani. Innostutko sinä lätkämatseista, formulakisoista ja autonne renkaanvaihdosta?

• taloudenhoitajako?

Kiitos vastauksestasi.

Olipa hauska kuulla. "Unelmien toteuttaja". Minun unelmani olisi, että mies korjaisi omat jälkensä, ja tekisi kotitöistä oman osuutensa.

Mitä tulee minun autoni huoltoon, renkaiden vaihtoon jne.. niin niitä ei mieheni hoida. Minulla kun sattuu olemaan täysautoetu, joten huolto toimii.

Mitäs se tasavertaisuus mielestäsi tarkoittaa?

• Villi veikkaus
        taloudenhoitajako? kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi.

Olipa hauska kuulla. "Unelmien toteuttaja". Minun unelmani olisi, että mies korjaisi omat jälkensä, ja tekisi kotitöistä oman osuutensa.

Mitä tulee minun autoni huoltoon, renkaiden vaihtoon jne.. niin niitä ei mieheni hoida. Minulla kun sattuu olemaan täysautoetu, joten huolto toimii.

Mitäs se tasavertaisuus mielestäsi tarkoittaa?

"Mitäs se tasavertaisuus mielestäsi tarkoittaa?"

Sitä, että nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies elää kuin lapseton sinkku. Tällaiseen käsitykseen törmää näillä palstoilla usein. Taitaa olla miesten käsitys tasavertaisuudesta.

• Kunnollinen mies
        Villi veikkaus kirjoitti:

"Mitäs se tasavertaisuus mielestäsi tarkoittaa?"

Sitä, että nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies elää kuin lapseton sinkku. Tällaiseen käsitykseen törmää näillä palstoilla usein. Taitaa olla miesten käsitys tasavertaisuudesta.

Hieno yleistys. "Miehet on sikoja, laiskoja ja paskoja".

Haluatko että tiivistetään mitä naiset ovat näiden palstojen mukaan? Jätän väliin, ei ole sen arvoista...

• äiti kemistä

Helpottais kovasti jos mainitsisit lapsien iät ja oletko itse töissä.

Jos lapset ovat pieniä vauvoja/sylivauvoja niin hoito kuuluu yleensä äidille.

Jos lapset ovat yli 3v niin varmaan olet itse töissä?

Jos olet vain kotona niin tottakai kotityöt kuuluu sinulle automaattisesti. Tietysti edellytyksenä, että mies maksaa suurimmanosan laskuista.

Meillä lapset 2v, 6v ja 8v.

Mies töissä 6.00-15.00 ja itse töissä 17.00-21.00. Viikonloput molemmilla vapaat.

Kotityöt molemmille ja lastenhoito sen mukaan kumpi on kotona.

Ruuanlaitto menee puoliksi. Toinen tekee lounaan ja toinen päivällisen.

• Vedä käteen Kemiläin

Jos sinäkin osaisit edes lukea?

Tuolla naisella on täys autoetu työstään. Joten mahtaneekohan olla töissä?

Jos sinä olekin laiska, etkä tee täyttä työpäivää, se ei tarkoita etteikö muut tekisi.

• kemiläinen äiti
        Vedä käteen Kemiläin kirjoitti:

Jos sinäkin osaisit edes lukea?

Tuolla naisella on täys autoetu työstään. Joten mahtaneekohan olla töissä?

Jos sinä olekin laiska, etkä tee täyttä työpäivää, se ei tarkoita etteikö muut tekisi.

Muuten tekisin pidempää päivää,mutta kun ei työpaikkani ole auki pidempään. Olen kysellyt mieheltä jos hän tekisi lyhyempää päivää ja minä pidempää.
        Se ei hänelle sovi. Olisin siis mennyt aikaisemmin töihin.

On meilläkin töissä autoetuja ja silti tekee osaaikaista. Ei se sitä katso.

• että näin

No mutta eihän tässä mitään ihmeellista,vain elämän kiertokulkua. 7 vuoden sykleissähän pari suhteet kulkee, olette jotenkin sen ensimmäisen seitsemän vuoden selvinnyt ja nyt sitten se toinen tekee loppuaan , myös teidän suhteesta.
      siis pelkkää matematiikka 7---14---21 jne ...

• TeenNytKutenHaluan

Allekirjoitan tämän. Omakin suhde kuoli 7 vuoden jälkeen, tosin nainen oli se osapuoli joka halusi jotakin uutta, vaikka ei tiennyt mitä se olisi. Yritin ensin korjata tilanteen, mutta päätös oli jo tehty ja seuraavat 6kk oli helvettiä koska mikään ei enää kelvannut, vaikka olisi päällään hyppinyt ja tuonut kuun kotiin.

Joskus on parempi vain antaa periksi, jos toinen osapuoli ei enää osaa olla onnellinen suhteessa. Tietenkin tuntuu siltä että tuhlasin parhaat vuoteni, koska ikäluokassani on jäljellä enää ns. jämät tai yksinhuoltajia. Kummatkaan eivät sytytä.
        Onneksi onnellisuutta voi kompensoida rahalla, koska sen tekemisen onneksi osaan.

• hähä hähä hää...
        TeenNytKutenHaluan kirjoitti:

Allekirjoitan tämän. Omakin suhde kuoli 7 vuoden jälkeen, tosin nainen oli se osapuoli joka halusi jotakin uutta, vaikka ei tiennyt mitä se olisi. Yritin ensin korjata tilanteen, mutta päätös oli jo tehty ja seuraavat 6kk oli helvettiä koska mikään ei enää kelvannut, vaikka olisi päällään hyppinyt ja tuonut kuun kotiin.

Joskus on parempi vain antaa periksi, jos toinen osapuoli ei enää osaa olla onnellinen suhteessa. Tietenkin tuntuu siltä että tuhlasin parhaat vuoteni, koska ikäluokassani on jäljellä enää ns. jämät tai yksinhuoltajia. Kummatkaan eivät sytytä.
        Onneksi onnellisuutta voi kompensoida rahalla, koska sen tekemisen onneksi osaan.

TeenNytKutenHaluan

Sait aikaan minussa kunnon naurut. Enkä tiedä edes miksi. Pitääpä lueskella uudelleen tekstisi.

• Lycka till
        hähä hähä hää... kirjoitti:

TeenNytKutenHaluan

Sait aikaan minussa kunnon naurut. Enkä tiedä edes miksi. Pitääpä lueskella uudelleen tekstisi.

TeenNytKutenHaluan, jatkoa

Joo, nyt aukeaa.
        Varo suorastaan yksinhuoltajia. Moni yksinhuoltaja on tottunut luovasti pärjäämään hyvinkin erilaisissa elämäntilanteissa. :) saattaisi käydä, ettei marssinkaan tuominen auttaisi hyvityksenä :)
        Sinulla oli nainen, jolla oli hyvä itsetunto. Hän tiesi pärjäävänsä ilman sinuakin.
        Miksi olet katkera? Ole nyt vain onnellinen seitsemen vuoden suhteesta. Ja voit olla varma, että se sinun rahakompensaatiosi kiinnittää monenkin naisen huomion.

• aloittaja,turpa kii

Miehesi painaa pitkää päivää elättääkseen kitisevän ämmänsä ja lapset.On VELVOLLISUUTESI tehdä ne vitun kotityöt jos mies tuo rahan taloon.

Nykyajan prinsessakuumeiset suomalaiset naiset on naistenlehtien sivuilla opetettu vaatimaan kaikkea vaikka oikeasti pitäisi pitää se turpa kiinni ja kuunnella miestäkin joskus.

ENSIN velvoitteet.
      Sitten vasta oikeudet.

Toivottavasti ukkos jättää sinut ja hakee jostain Thaimaasta 20v kauniin trimmatun naisen tilalle.Sellaselta viittii kuunnellakin sitä vitun kitinää, mutta ei joltain loppuunajetulta luuskalta jolle ei kelpaa mikään.

• Raha taloon

No kuule se talous riippuu molempien osapuolien henk.koht. ahneudesta tai vaatimattomuudesta. Jos mies haluaa ostaa kalliita juttuja ja talon, niin sietää töissä käydä. Monelle naiselle riittäisi varmaan vähempi jos mies olisi enemmän aikaa kotona perheen kanssa. Ei ne tulot vaan ne menot.

• yhteenhiileen

"Miehesi painaa pitkää päivää elättääkseen kitisevän ämmänsä ja lapset.On VELVOLLISUUTESI tehdä ne ***** kotityöt jos mies tuo rahan taloon."

Entäs, jos kumpikin osapuoli tuo sitä leipää pöytään ja maksaa yhdessä laskut jne.??Työtä se on lastenkin kasvatus ja kotityöt, joskus paöjon vaativampaa kuin ns. "oikeat" ja hyvä palkkaiset työt. Jos perheen äiti on puhki ja allapäin, niin kyllähän nyt miehenkin olisi hyvä vähän ottaa vastuuta perheensä hyvinvoinnista ja auttaa.. muutenkin, kuin tekemällä pitkää päivää töissä. Vaimo ehkä toivoisi miehen tekevän lyhyempää päivää??

• kääpä mäkeen

Minä naisena toin isot tulot taloon, hoidin vastuullisen työn, lapset joita kolme, kodin ja maksoin kaikki tärkeät. Mies hankki omilla ja minunkin tuloilla pelit ja vehkeet, joitten kanssa leikki illat, harrasti ja reissasi.
        Miehen tulot oli jotain alle puolet pienemmät.

Viittikö tollasta käppänää kattella. Ihmetteli vielä, että oli emäntä päässyt vähän rupsahtaan.
        Niskaperseotteella ulos tuollaset käävät. Olin taloudessa 4 lapsen yksinhuoltaja, lapsista vaan yksi oli aika iso ja kallis.

• taloudenhoitajako?

Millä vuosituhannella elät?

Olen töissä klo 8-16, joka päivä. Mieheni ei minua elätä, kaikki kulut menee puoliksi.

• lue, lue
        yhteenhiileen kirjoitti:

"Miehesi painaa pitkää päivää elättääkseen kitisevän ämmänsä ja lapset.On VELVOLLISUUTESI tehdä ne ***** kotityöt jos mies tuo rahan taloon."

Entäs, jos kumpikin osapuoli tuo sitä leipää pöytään ja maksaa yhdessä laskut jne.??Työtä se on lastenkin kasvatus ja kotityöt, joskus paöjon vaativampaa kuin ns. "oikeat" ja hyvä palkkaiset työt. Jos perheen äiti on puhki ja allapäin, niin kyllähän nyt miehenkin olisi hyvä vähän ottaa vastuuta perheensä hyvinvoinnista ja auttaa.. muutenkin, kuin tekemällä pitkää päivää töissä. Vaimo ehkä toivoisi miehen tekevän lyhyempää päivää??

Oletko lukutaitoinen?
        Ap. teksteistä näkee, että hän ei ole kotirouva.

• mä vaan

Minä hain muualta miehen, jolle ei ollut ongelma ymmärtää, että parisuhteessa molemmat yrittävät tehdä toistensa elämän helpommaksi. Mies piti osan vanhempainvapaista. Näimme asian niin, että se, joka on kotona, tekee myös arvokasta työtä. Molemmilla on työpäivänsä, toisella kotona, toisella kodin ulkopuolella. Työpäivän jälkeen on yhteiset työt kotona hoidettavana. Sen ei tarvitse olla kurjaa, ihan vain elämää.

Miestä on helpompi kuunnella, jos se puhuu.

• Kunnollinen mies
        kääpä mäkeen kirjoitti:

Minä naisena toin isot tulot taloon, hoidin vastuullisen työn, lapset joita kolme, kodin ja maksoin kaikki tärkeät. Mies hankki omilla ja minunkin tuloilla pelit ja vehkeet, joitten kanssa leikki illat, harrasti ja reissasi.
        Miehen tulot oli jotain alle puolet pienemmät.

Viittikö tollasta käppänää kattella. Ihmetteli vielä, että oli emäntä päässyt vähän rupsahtaan.
        Niskaperseotteella ulos tuollaset käävät. Olin taloudessa 4 lapsen yksinhuoltaja, lapsista vaan yksi oli aika iso ja kallis.

Ja miksi niitä lapsia sitten teitte niin monta, jos mies ei ollut kelvollinen alunperinkään?

Olen monesti nähnyt juuri tätä miten naiset valitsevat ne "jännittävät" miehet ja sitten tulee tämä itkuparku että eivät teekkään mitään mitä kuvittelevat heidän tekevän. Olisiko syy ihan omissa valinnoista?

Itse en kelpuuta idiootteja enkä ihmisiä jotka eivät pyri eteenpäin elämässään. Luonnollisesti nämä ihmiset ovat vähemmistö ja en ole unelmien prinssi joten jään sammakkona lammen reunalle raakkumaan, mutta ainakaan en joudu enää kärsimään huonoista parisuhteista.

• turpa kiinni nikille

oih, voih, mikä lukutaito?

• hyperventilaatio ..

Kyllä jokaisella on oikeus täysipainoiseen elämään, tulla välitetyksi ja niin edelleen, huomioiduksi.

Ota asia puheeksi/selvitä mistä moinen johtuu... että jäät paitsioon. :)

• lokoiujj

ehkä juuri se peiton alla vietetty aika on ajanut miehesi haluttomaksi, piristä hänen päivää joskus saunan jälkeen ja imuroi kassit tyhjiksi ja niele, se on tärkeää että miehesi tuntee itsensä hyväksytyksi. sitten ota ohjat ja ratsasta hänellä muutama ilta peräjlkeen kyl se siit taas lähtee

• vaimo69

Brasilialainen nainen voi tehdä miehellensä kotitöitä, mutta naiset eivät useimmiten käy töissä ja joutavat siksi kotia pyörittämään ja heidän asemansa on muutenkin heikko. Täytyy sanoa, että ei taida miehesikään olla brasilialainen kuuma mies, joten onko varaa sanoa...Mitä thainaisten ihanuuteen tulee, niin siitä vain kaikki hakemaan niitä edellä mainittuja trimmattuja (Missä ne muuten trimmaa itseään? Hahaa) naisia, jotka kieli pitkällä ottavat kenet tahansa sikaniskaisen punanaaman siinä toivossa, että saavat paremman elintason. Sitä sanotaan tosi rakkaudeksi...tai piiaksi, miten vain.

Aloittajalle sanoisin, että useimmissa avioliitoissa koetaan pienten lasten perheissä uupumusta. Suurin osa eroistakin tapahtuu lasten ollessa alle kouluikäisiä. Miehesi voi tuoda leipää pöytään, mutta niinhän tuot sinäkin! Vanha sanonta, että tangoon tarvitaan kaksi, on tässäkin tapauksessa totta. Ei kotielämä pyöri kahden työssä käyvän kotona ilman molempien osallistumista. 2000-luvun mies osallistuu kotitehtäviin, lastenhoitoon ja muuhunkin arkeen. Useimmat jopa mielellään. Kauhea sanoa, mutta sinulla on kehittymätön mies, ei kasvanut aikuiseksi. Et saa puolisona häneltä mitään ja olette yhdessä vain lasten takia. Mutta mitä lapset ajattelevat teidän liitostanne, kun olette eri huoneissa ja mieskään ei mitenkään läsnä? Koko lapsuuteni toivoin vanhempieni eroavan, kun arki oli rennompaa ja arauhallisempaa ilman isää. Kun hän tuli työmatkoiltaan kotiin, jännittyi ilmapiiri. Menkää terapiaan. Jos ei auta, eroa ja kappas, saat joka toinen viikonloppu omaa aikaa hengähtää!

• 9+13
        vaimo69 kirjoitti:

Brasilialainen nainen voi tehdä miehellensä kotitöitä, mutta naiset eivät useimmiten käy töissä ja joutavat siksi kotia pyörittämään ja heidän asemansa on muutenkin heikko. Täytyy sanoa, että ei taida miehesikään olla brasilialainen kuuma mies, joten onko varaa sanoa...Mitä thainaisten ihanuuteen tulee, niin siitä vain kaikki hakemaan niitä edellä mainittuja trimmattuja (Missä ne muuten trimmaa itseään? Hahaa) naisia, jotka kieli pitkällä ottavat kenet tahansa sikaniskaisen punanaaman siinä toivossa, että saavat paremman elintason. Sitä sanotaan tosi rakkaudeksi...tai piiaksi, miten vain.

Aloittajalle sanoisin, että useimmissa avioliitoissa koetaan pienten lasten perheissä uupumusta. Suurin osa eroistakin tapahtuu lasten ollessa alle kouluikäisiä. Miehesi voi tuoda leipää pöytään, mutta niinhän tuot sinäkin! Vanha sanonta, että tangoon tarvitaan kaksi, on tässäkin tapauksessa totta. Ei kotielämä pyöri kahden työssä käyvän kotona ilman molempien osallistumista. 2000-luvun mies osallistuu kotitehtäviin, lastenhoitoon ja muuhunkin arkeen. Useimmat jopa mielellään. Kauhea sanoa, mutta sinulla on kehittymätön mies, ei kasvanut aikuiseksi. Et saa puolisona häneltä mitään ja olette yhdessä vain lasten takia. Mutta mitä lapset ajattelevat teidän liitostanne, kun olette eri huoneissa ja mieskään ei mitenkään läsnä? Koko lapsuuteni toivoin vanhempieni eroavan, kun arki oli rennompaa ja arauhallisempaa ilman isää. Kun hän tuli työmatkoiltaan kotiin, jännittyi ilmapiiri. Menkää terapiaan. Jos ei auta, eroa ja kappas, saat joka toinen viikonloppu omaa aikaa hengähtää!

Tyhmää että kotirouvuutta ei arvosteta. Veikkaan että aika moni suomalainenkin nainen pitää kokkauksesta ja kodinhoidosta. Suomalaiset naiset vaaditaan töihin. Jos ei suostu, tulee karenssia ja joutuu miesten lailla kodittomaksi (jos ei maksa laskujaan.) Että miten päin sen nyt ottaa; naiset saa käydä töissä vai että naisten on pakko käydä töissä!!! Varsinkin se 8h päivässä on aivan kohtuutonta, etenkin jos on lapsia. Siis PERHEEN tulisi olla yhteistyötä. Ei siitä tule mitään jos ajattelee itsekkäästi eikä arvosta toisen panosta. Huonosta liitosta voi sentään lähteä ulos ja elättää itsensä omalla työllä. Liittojen ei pitäisi olla huonoja. Siinäpä se. Onhan työ sellasta pakkopullaa jos ei saa unelmatyötään. Ja jos ei ihmisestä tule uutta keksijää, se on se ja sama onko työelämässä ollenkaan raivohullun lailla.

• Monta eroa todistanu
        vaimo69 kirjoitti:

Suoraan sanottua luettua näitä palstoja taidan todellakin valita mieluummin sen thai-naisen. En näe elintason parantamisessa mitään väärää, jotenkin tulee mieleen vain että taas kerran katkeroitunut työläinen sielä kitisee kun ei itse päässyt kiinni hyvätuloiseen, hyvään mieheen.

Ja kuvitteletko että muut kuin suomalaiset eivät osaa käyttää omia aivojaan? Ei piikoja taida löytyä enää kuin kehitysmaista, joissa niissäkin on tietyt erot mitkä vastuut kuuluvat kenellekin. Tule sinäkin 2000-luvulle.

Pienet lapset eivät tajua hölkäsen pöläystä vanhempien toiminnasta ennenkuin ovat n. 6 vuotiaita (riippuu yksilöistä). Se että sinun lapsuutesi oli häiriintynyt ei tarkoita että muilla on samanlaisia ongelmia. Terapia on silti paras, koska ulkopuolinen pystyy paremmin näkemään objektiivisesti onko vika asenteissa, jossakin muussa ja voiko asialle tehdä jotakin.

Mitä tulee eronneihin vanhempiin, niin lapset ovat aina ne jotka ovat erosta kärsineet, koska 9 kertaa 10:stä syyttävät itseään. Lapset EIVÄT ymmärrä. Aikuisten PITÄISI se ymmärtää. Sinä selvästi et ymmärrä.

• yks

Läheisyys on tärkeintä. Halitteko toisianne muuten vain? Seksin ei tartte suhteesta loppua. Ihmiset väsyttää itsensä töissä. Vähentäkää tuntimäärää niin jaksaa. Välillä kaikki kaipaa yksinäisyyttä. Tietokoneelta voi lukea ja puuhastella sellasia juttuja jotka itteään kiinnostaa. Jos netissä roikkuu seksi- tai seuranhaku mielessä, se on lopun alkua.

• Perateutti

Ei tuu onnistumaan ilman terapiaa... Halpa keino piristää parisuhdetta.

• kotirouvat

Ymmärrän tunteesi. Olen ollut samassa tilanteessa. Kyllä miehenkin sopisi edes vähän auttaa kotitöissä ja viettää aikaa joskus lasten kanssa, kun he vielä ovat pieniä ja asuvat kotona. Muuten lapsista voi tuntua, etteivät ollenkaan tunne isäänsä.. isä ei tunnu isältä, vaikka sitä onkin.

Naisen tehtävänä ei tehdä kaikkea yksin, joten saat sinä vähän naristakin!

• söpöliini

olen sinkku ja minulta naimisissa olet miehet kysyvät vakituista seksiseuraa,kun vaimon kanssa nukutaan eikseen ja ollaan muutenkin vaan kämppiksiä,ihmeellistä miksi olla yhdessä,jos ei halua nukkua ja käpertyä toisen viereen..OUTOA elämän hukkaamista.
      joko terapiaan tai kantapäät erisuuntaan..

• SAUNATAKKI

"söpöliini". Uskotko nuo miesten kämppäkaveriselitykset tai muut ei anna -jutut? Jos, niin kerron tositarinan elävästä elämästä: Mies ja nainen avioituivat vajaa vuosi sitten, kumpikin heistä on minusta oikein mukavia ja supliikkeja ja kumpikin on kivan näköisiä ja pidettyjä, nainen vähän vanhempi kun mies. Kerran rouva pienessä humalassa uskoitui minulle ( oltiin juhlimassa porukalla) , että hän huolehtii hellyydet ja yrittää saa miestään mukaan seksiin ja keksii kaikenlaista, mutta tulee torjutuksi ja mitä tekee mies? Mies on matkahommissa ja pettää (netti ja puhelin käy kuumana), vaimo tietää ja kärsii, mutta tuolta saralta on puheyhteys kadonnut, muuten ok mutta vaimo on senluonteinen, että ei hyväksy pettämistä ja hän on kertonut tämän miehelleen jo aiemmin. Minusta on surullista katsoa sivusta, kun nyt tiedän tuon asian, kuinka vaimo oikeasti kärsii tilanteesta, mutta mies sen on kun ei mitään ole tapahtunut.. En oikein osaa neuvojakaan antaa.

• Kiihkeä insinööri

Annan neuvon, joka ainakin meillä aikoinaan toimi: ota rakastaja! Minä tunnustan, että olin samanlainen haluton kuin sinunkin miehesi vielä 20 vuotta sitten siitäkin huolimatta, että olin elämäni kunnossa. Kuitenkin uppouduin vaativaan työhöni etten päässyt siitä koskaan irti. Sitten lopulta kävi ilmi, että vaimollani oli rakastaja, vieläpä hänen esimiehensä! Olin aika ällikällä lyöty ensin, mutta vaimoni selitti, miksi hän alkoi pitää rakastajaa. Alkuun olin vihainen, mutta en halunnut erota eikä vaimonikaan. Ymmärsin, että pääosin vika oli minussa, olinhan naimisissa työni kanssa! Aloimme käymään parisuhdeterapiassa ja elämämme on ollut kohta 20 vuotta todella antoisaa ja olemme saaneet suhteen toimimaan.
      Joten: älä jää yksin, ota rakastaja! Sinulla on oikeus saada seksiä ja lämpöä elämääsi muualta, jos et sitä kotoa saa!!

• taloudenhoitajako?

Kiitos viestistäsi. Tätä tekee puolisonikin "uppouduin vaativaan työhöni etten päässyt siitä koskaan irti". Mietin onko hän työtehtävissään osaamisensa äärirajoilla, ja sen vuoksi pitää paneutua töihin 7/24.

• äkänen akka

Eikö sitä olisi voinut puhua ensin,sitten terapiaa?
        Hyvä, kun selvisitte erotta. Minua uskottomuus olisi loukannut niin paljon, että elämä yhdessä olisi käynyt mahdottomaksi.

• hukassa kai

Sinulla on sentään lapset.

Meillä ei ole ollut miehen haluttomuudesta (= täydellinen epäkiinnostus seksiin) johtuen seksielämää vuosiin. (olemme olleet yhdessä parikymmentä vuotta) Lakkasin yrittämästä kolmisen vuotta sitten ja kuitenkin sitä ennen useamman vuoden jaksoin yrittää pitää jotain sensuaalistakin puolta suhteessa joka oli pikkuhiljaa hiipunut täysin seksittömäksi.

Kyllä sitä suukkoja joskus saa, vierekkäin nukutaan, mutta... :(

Itseasiassa tällä hetkellä olen niin kuolettanut itsestäni haluamisen (kun ei se muuta kuin satuttanut tulla kerta toisensa jälkeen torjutuksi ja vituttanut olla ihan palavissaan kun tietää ettei kuitenkaan saa.), että jos mies ehdottaisi jotain niin enpä usko että hommiin syttyisin. Huomasin tuossa jokunen aika sitten, että hän ei ole enää edes seksikäs silmissäni. Kaipa se on sitä, että olen lakannut edes toivomasta että mikään enää muuttuu.

Olemme parhaita kavereita, meillä on samanlaiset arvot ja harrastukset. Hän saa minut nauramaan. Fiksu ja kiltti mies. Seksittömyydestä hän on vaan, että "Tämmöinen minä olen." Niinpä kai. Minkä sitä voi jos ei tee mieli. Tiedän varmasti että mies ei petä, että hän ei ole homo - vain täysin seksitön. Aseksuaali kai lienee oikea termi?

Tässä junnaan. En tiedä, mikä minua pitää suhteessa. Turvallisuus? Ystävyys? Kuitenkin se kaksikymmentä vuotta yhteistä elämää... sattuu kun ajattelee että lähtisi. Ja joskus kuitenkin miettii, että haluaisin lähteä. Olla mieluummin yksin ja vapaa vaikka ostamaan seksiä tai harrastamaan yhden yön juttuja. TUnnen näistä ajatuksista syyllisyyttä.

Olin alusta asti suhteessa seksuaalisesti paljon aktiivisempi ja kokeilunhaluisempi. Jos alussa hieman mietitytti, että toimiiikohan tämä kun miehelle riittää kerta viikossa ja minä haluan ainakin päivittäin. Kun mies ei innostu kokeilemaan mitään ja minua kiinnostaa ihan kaikki. Ja silti jäin. Tyhmä?

Surullistahan tämä on. Joskus jonkun vieraan miehen näkeminen saa vatsanpohjan kipristymään halusta - ja heti perään tulee niin paha mieli - koska joskus tunsin niin miestäni kohtaan ja nyt melkein ällöttää. Miksen minä voinut saada suhdetta, jossa olisi muun hyvän lisäksi myös seksiä?

Voisi kai olla pahemminkin... *huokaus*

• kaksinaismoralismi

"Seksittömyydestä hän on vaan, että "Tämmöinen minä olen." Niinpä kai. Minkä sitä voi jos ei tee mieli"

Haluttomille naisille sanotaan, että joskus pitää miehen mieliksi antaa, vaikkei huvittaisi. Haluttomille miehille en ole kuullut vastaavaa koskaan sanottavan. Eikä se voi olla kiinni siitä, ettei ota eteen, onhan miehellä suu ja kieli (naisiakin neuvotaan ottamaan suihin, jos ei alapää pelitä halutulla tavalla: menkat, kivut ym). Miksikäs ei mieskin siis joskus vähän lipoisi, jos naisestaan välittä?;)

• Nm. Hukassa ollaan

Jos miehesi tosiaan "on mitä on", eikä halua seksiä, niin ota puheeksi joskus kahden kesken rauhallisessa ja positiivisessa tilanteessa, että voisitko sinä hankkia tyydytyksesi rahalla, kun häntä ei haluta.

Seksi on kuitenkin -sanokaa, mitä sanotte- ihmisen perustarpeita, toisen ihmisen läheisyyttä.

Jos miehesi kokee ehdotuksen loukkaavana, sano, että hänen on sitten hoidettava se. Joko tai...

• totuus2

Naiset ovat tämän tasa-arvo juttujen myötä kadottaneet sen kaikkein tärkeimmän.
      Te haluatte tasa-arvoisuutta, mutta ette ole siinä asemassa kodissanne kuin teidän tulisi olla.

Mies ON perheen pää, sanoittepa te naiset mitä tahansa.
      Ja kun tämä perustus on rapissut, teidän valtavan tahtonne voimalla, niin tässä sitten lopputulos.

VAikka te kuinka siellä hiuksianne tupeeraatte ja kyniänne viilaatte ja ukkoanne sätitte, niin tämä perusasetelma ei muutu, edes hovissa.

• Meidän perheen pää juo kahden viikon jaksoissa kahden viikon välein, ja nainen pelkästään omilla tuloilla ja lapsilisillä lapsia elättää ja kasvattaa.
        Perusasetelmako?

• jep jep

Tuokin on aivan hölynpölyä, mitään säädettyä järjestystä perheen päästä ei ole koskaan ollutkaan, vain uskontojen lobbaamaa hihhulointia. Mies tai nainen ei ole itsessään mitään, vain toiminta asioiden hyväksi merkitsee jotain.

http://www.juhanihakala.fi/henkinen kasvu/I00377677

• kaula

Aivan. Ja kun se pää on ihan jumissa eikä toimi niin mikään ei toimi. Sehän nähdään tässäkin casessa. Jos ja uskon itsekin että kun mies on se pää loppupeleissä kuitenkin niin PITÄKÄÄ MIEHET ITSESTÄNNE HUOLTA ennen kuin tuhoatte koko firmanne, perheenne, elämänne ja niiden elämän, joihin päinä vaikutatte, lopullisesti. Niitä, jotka eivät pitäneet on kapakat väärällään! Ei ne päiväunelmat teidän tarpeitanne täytä, brassit, thaikut, mitkä lie. Olisitte ylpeitä ja onnellisia siitä mitä teillä ON ja nauttisitte hienoista vaimoistanne ja lapsistanne pää pystyssä. Nih.

• gdfhgjhk

huonomminkin vois olla

• Kuka tietää

Mies on introvertti ja tarvitsee yksinoloa lataakseen akkujaan. Et osaa häntä oikein kannustaa toteuttamaan itseään. Jos se työelämä on kovin stressaavaa ja voimia kuluttavaa niin kotona vapaa- ajallaan haluaisi olla omissa oloissaan.

Työelämä on mennyt niin kovaksi että se voi viedä kaikki mehut ihmisestä. Sinulla on ainakin tärkeä korvaamaton rooli koko armeijan huoltamisessa :D Toivottavasti se mies arvostaa sitä

• Tunnutte kummatkin elävän omaa elämäänne, yksin yhdessä. Avioliittonne tuntuu kulissilta, ja hän ei ole valmis luopumaan kätevästä emännästä. Luulisi hänen palkitsevan urakkasi edes makuhuoneessa, tai osoittavan kiitollisuutensa jollakin muulla tavalla, jos se ei kerran kiinnosta.

Tietysti on ollut ja on kulttuureja ja aikakausia, jossa asiat ovat kuin ns. "Brasiliassa", jossa kotiäitinä olo miestä kunnioittaen ja passaten on yhä hyväksyttyä. Mutta odottaisin että siinäkin tilanteessa eletään oikeasti parina eikä vain kämppiksinä.

Ja Suomessa on verraten aika paljon sukupuolista tasa-arvoa, jo sitä lakaa miettimään.

• upponalle1

Näistä kirjoituksista ei tiedä onko ne olemassa vai ei, mutta pieni huomio kokemuksen rintaäänellä.

Brasilialainen nainen EI siivoa eikä tee yhtään mitään. Heillä on siellä joko taloudenhoitaja tai aviomies ja lapsensa joiden täytyy hoitaa kaikki. Jos edm nainen joutuu hoitamaan taloutta, hän tivaa oletko tuonut hänet orjaksi tänne.
      Mutta tee sinä niin kuin miehesi aloitti ja niin kuin tekevät brasilialaiset; ota panomies tai kaksi rinnalle ja elä elämääsi. On turha tuhlata elämän se osa jonkun kanssa joka ei halua sitä. SItä paitsi brasilialainen seksuaalisuuskin on aikamoinen kupla. Laiskureita tyynni ja se ulottuu myös sänkyyn.

• hoivaa

Mitä kaikkee miehen tulee olla?? Mitä hän oli ennen? Oletko itse muuttunu tai loukannu, teetkö kaikkesi suhteessa,että menisi hyvin?? Mikäli ennen oli hyvin tehkää se uudelleen.. Aito hyvä välittäminen auttaa jos on ollu rakkautta, teillä ei kuitenkaan ole sairauksia tai alkoholia,mustasukkaisuutta tms niin tuo on normaalit piirteet oleva suhde, käsittääkseni..lapset tai kukaan ei ole kehitysvammainen tms joka rassaisi suhdetta ja ikääkin jo on, olkaa te ja lukijat kiitollisia toisistanne..

• totuus2

Ihmettelen miksi täällä sangen usein esitetään tätä kysyjään valitsemaan aviorikoksen polku?

Jos tämä (kaverin vaihtaminen) olisi ratkaisu ongelmaan, niin hutiin menee.

Et minä etkä sinä ole sen kummoisempi uudessa suhteessasi.
      Jos ongelmamme rajan takana ruoho NÄYTTÄÄ olevan vihreämpää, mutta avaa silmäsi ja katso, nimittäin kyllä sekin vehreys ikävä kyllä lakastuu. Siinä vaiheessa viimeistään, kun tuon liittomme rikkovan rajan ylitämme.

• Juurikin näin. Pettäjä voi fantasioisa pääsevänsä eroon nykyisistä ongelmista yksinkertaisesti vaihtamalla. Mutta totuus on että siellä aidan toisella puolella on toisenlaiset ongelmat. Ongelmia on läsnä aina, niiden kanssa vain pitää elää.

Mutta ne ongelmat joita on aviopuolison kanssa, ovat ainakin tuttuja eikä tuntemattomia.

Kaiken lisäksi pettäjä on epärehellinen paitsi puolisolleen, myös itselleen. Teeskentelee jäävänsä vaikka ei halua.

• 6+7
        leanan-sidhe kirjoitti:

Juurikin näin. Pettäjä voi fantasioisa pääsevänsä eroon nykyisistä ongelmista yksinkertaisesti vaihtamalla. Mutta totuus on että siellä aidan toisella puolella on toisenlaiset ongelmat. Ongelmia on läsnä aina, niiden kanssa vain pitää elää.

Mutta ne ongelmat joita on aviopuolison kanssa, ovat ainakin tuttuja eikä tuntemattomia.

Kaiken lisäksi pettäjä on epärehellinen paitsi puolisolleen, myös itselleen. Teeskentelee jäävänsä vaikka ei halua.

No, kyllä se joskus vaihtamalla paranee. Ei kaikki suhteet ole samanlaisia.

• bätmän

no ompa melkoinen pönttöaivo sulla mies vielä kehtaa kehua brassinaisia anna kuule ukon mennä sinne brasiliaan passatavaksi kyllä jos ei seksi kelpaa niin kyllä jossain mättää pahasti yleensähän sitä miehet ei saa koskaan liikaa kyllä mulle ainakin kelpais useamminkin kuin nykyinen tahti tietysti jos kumppani päästää itsensä pahasti rupsahtamaan ei sit varmaan huvittais tai ei ollenkaan anna vaan kenkää jos ei tahti muutu turhaa pilata elämää tommoisen takia

• maija2

Valitettavasti tulee mieleen, että miehelläsi voi olla toinen nainen...Ystvälläni on suhde juuri vastaavanlaisessa tilanteessa olevaan mieheen, joka ei aio erota, koska vaimonsa hoitaa kaiken (elämä menisi liian vaikeaksi). Hän nauttii siis molemmat puolet kakusta.
      Voisiko tämä olla syy? Oli tai ei, sinun tulisi ottaa enemmän vastuuta omasta onnestasi ilman miestäsi. Yritä löytää iloa elämääsi!

• JussiO

Ansaitset paremman miehen.

• äippä 80

Avio/avoliitto on kahden kauppa.Ei voi kutsua parisuhteeksi sellaista suhdetta jossa toinen antaa ja toinen ottaa.Ei mikään suhde kestä jos sitä ei hoida.Jos mies on haluton yhtään mihinkään, ei kyllä minun näkökulmasta ole mitään järkeä tuhlata ainoaa elämää sellaisessa liitossa, koska sehän on jo käytännössä kuollut.Eikä lapset ole syy yhdessäoloon.Kyllähän hekin huomaavat jos tässä tapauksessa äiti, on onneton.Kun vanhemmat ovat onnellisia, voivat lapsetkin hyvin.Älä tuhlaa elämääsi.Miehesi ei ole arvoisesi!

• Selvähän se on, että ei tuossa enää mitään suhdetta ole... Jatka niinkun parhaaksi näät.

• twiikeri1

Tuota voi miettiä myös perhevinkkelistä, lasten näkökulmasta. Lapset huomaa kyllä kireyden ja rakkaudettomuden vanhempien välillä. Kasvoin perheessä, jossa kireyttä alkoi ilmentyä kun olin n 12v. Toivoin vanhempieni eroavan, että vois kaikki olla taas onnellisia ja hyvässä ilmapiirissä.

• Joo, kun omat vanhempani erosivat tunnelma oli ollut kireä jo pitkään, ja tajusin vasta jälkeenpäin että olin tunnistanut pettämisen merkit, ja että olin huomannut ne jo kauan ennen äitiäni.

Kun äitini sitten sanoi isälleni että on huolestunut siitä miten ero vaikuttaa minuun, niin suoraan sanottuna oma tunne oli lähinnä helpotus, kun selvästi rakkaudettomassa kodissa olin itse kasvanut. Oli normaalia että vanhempani riitelivät aina, ja jokin hellyydenosoitus oli suoranainen yllätys.

Eli lapset pitää ottaa yhtälössä huomioon.

• dsdsds

Kannattaa selvittää nuo asiat jos haluaa parisuhdetta.. vaikka sitten ulkopuolisen ihmisen (terapeutin jne.) kanssa keskustella jos ei itse saa ongelmia ratkaistua.... jos ei vaan homma toimi nii en kyllä jäisi vuosikausiksi jankkaamaan jos toista ei kinosta taikka tuntuu että ei ole onnellinen... esim. tuo seksi on aika paha jos toinen on aktiivinen ja toista ei juuri ollenkaan kiinnosta.. en jäisi itse aktiivisena ihmisenä vuosikausiksi ihmettelemään jos toista ei seksi enää kiinnosta, vaan ensin yrittäisin saada asiat selvitettyä keskenään tai jopa terapeutin kautta hakea neuvoa pulmiin.. jos veto katooaa kokokonaan toista ihmistä kohtaan nii eikai sille mitään voi... ymmärtäähän sen että pitkässä avioliitossa tai suhteessa tulee kaikenlaisia aikoja eteen ja välillä voi olla ressiä ja työkiireitä jne. mutta jos ne tunnistaa ja molemmat sen tietää että nyt on näin nii voi koittaa järjestellä asioita paremmaksi...

• zennia1

Huom,huom.Haluton mies voikin osoittautua vuosien päästä halulliseksi,mutta kohde vaan on vaihtunut.Varo vaan kohta saatat huomata,että mies onkin ollut uskolllinen uudelle naisystävälleen eikä sinulle.Missään tapauksessa ei kannata tuhlata elämää huonossa suhteesssa elämiseen.Kerran se kirpaisee,mutta kyllä se saatu vapaus onkin moninverroin sen arvoista.Kaikin keinoin on vältettävä katkeroitumasta ja ahdistumasta toisen haluttomuuden ja aikaansaamattomuuden takia.

• Jos miestä on syyttämistä jostakin johon "mies?" ei ole kiinnostunut tai syyllistynyt niin pitäisikö naisen katsoa peiliin ja keskustella asiasta miehen kanssa!.

• Vapaamatkustajat

Kyllähän näitä vapaamatkustajia tuntuu piisaavan, jotkut eivät edes ole talon kirjoissa. Monet heistä eivät osaa tai halua edes viemärikaivoa tai tukkeutuneita putkia avata. Useat näistä ovat sitä valkokaulusporukkaa, joille ei tosiaan kotityöt sovi lainkaan. Jotkut naiset sitten yrittävät viimeisillä voimillaan näitä hyysätä.

• Neiti S

Erikoista, että naiset suostuvat tällaisiin avioliittoihin. Siksi olenkin pysytellyt sinkkuna, kun en ole löytänyt hyvää miestä. Minulla on ihan hyvä elämä näin. En suostuisi kotiorjaksi rakkaudettomaan avioliittoon.

• Te naiset

Hyvin tavallisen kuuloinen hetkellinen poikkileikkaus pysähtyneestä suhteesta. Tuo brassinaisen mainitseminen on ollut mieheltäsi hetkellinen heitto eikä perustelu. Turhaan paisuttelet asiaa. Etpä kerro omia heittojasi.

Tuollaiseen tilanteeseen voi johtaa monta tekijää. Voi olla, että ette ole koskaan olleetkaan rakastuneita, olette vain ajautuneet naimisiin. Ehkäpä olet itse se, joka on halunnut kaikki ratkaisut, avioliitto, lapsi/lapset. Oletko koskaa oikeasti kuunnllellut miestäsi, syväkuunnellut ja ymmärtänyt.

Oli miten oli, hidas kyllästyminen asioihin tapahtuu hyvin hitaasti ja huomaamatta, se saattaa johtua masennuksesta, syvistä selvittämättömistä asioista välillällenne, miehen omassa historiassa, tai nykyisessä työssä ja tietysti parisuhtessa. JOkin käsittelemätön syvämerkityksellinen asia on usein taustalla.

Monet naiset luulevat, että he osaava keskustella ja että miehet ovat tähän kyvyttömiä. Usein ongelmana on se, että nainen ei tajua mitä hänelle kertoo. Yleensä sellainen nainen ei omaa empatiakykyä.

Olen huomannut, että naiset joilla ei ole oikein myötäelämiskykyä eivät osaa hieroa esim hartioita tai selkää, tai he eivät halua. Empaattinen nainen hieroo kysymättä, ja tunnustelee, kulostelee miltä hierominen tuntuu ja mistä eniten kivistää. 5 naisen syväkokemuksella tämä : ).

Itse asiassa naiset itse syyllistyvät siihen, että monimutkaistavat asioita. He saisivat niin vähänllä niin paljon. Siksi täällä kehutaan thai-naisia, brasseja, jopa venäläisiä ja virolaisia. MIestä ei tarvi kuin vähän kehua, helliä yms niin kaiken saa kymmenkertaisena takaisin.

Miestää saa välillä kovistaa, raivota sille, ja esittää vihatunteensa. Mutta älykäs nainen, lepyttelee sitten ja saa kaiken satakertaisena takaisin. Pitää osata pyytää anteeksi.

Luoja on antanut naiselle 8 kpl huulia joilla neljällä voidaan huutaa, toisilla neljällä pihdata mutta kaikilla myös hyvitellä!

Olkaa naiset naisia älkääkä suorittajia! Olemme kaikki keskeneräisiä.

Te naiset olette aivopestyjä, olette lukeneet raamattunne esiteini-iästä lähtien, siellä on frendit ja trendit, menaiset ja comopolitanit, jotka kaikki kertovat samaa agendaa ja legendaa siitä, mihin teillä on oikeus, mitä teidän pitää saada, millainen on hyvä mies, seksi, elämä. Koskaan te ette ole vaivautuneet kuulemaan, kuuntelemaan mitä miehellä on sanottavana.

Mattihan sen toki tokaisi kun kysyttiin suorassa lähetyksessä hänen valmistautessa nousemaan hyppytroniin, että mikä on miehellä mielessä. "Pilluhan se on mielessä mutta hypätään nyt ensin"

Ei meillä pillu ole mielessä, koko aikaa. Ainakin välillä voi jutella jostain maan ja taivaan välillä. Ja tehä hommia.

• taistokari

Tarjoan seksiä rouvalleni keskimäärin pari-kolme kertaa kuussa, suurin piirtein joka neljäs kerta tärppää. Ei se minua haittaa.

Kotitöitä tehdään molemmat, lapsen vuoksi olen "joutunut" luopumaan paljosta, mutta saanut tilalle enemmän. Ollaan neljän kympin molemmilla puolilla ja seukattu kymmenen vuotta.

Joskus on vitsit vähissä, mutta materiaalinen yltäkylläisyys riittää korvaamaan pienet puutteet. On se innostus laantunut siitä mitä se oli alussa, mutta vaihtamalla paranee vain hetkeksi.

• Kaikki sinulle vastanneet elävät jotain "amerikkalaista" elämää, TV:stä katsoneet. En ymmärrä näitä nykyajan nuoriperheitä, jotka ottavat vaikutteita TV:stä.
      Ymmärrä, että mies on mies, ei ollenkaan ajatteleva kuin me naiset, ei edes perheen perustamisvaiheessa.
      Naisen pitää olla miehelle se antava osapuoli, vaikka tulee lapsia. Mies on kuitenkin antanut meille naisille sen lapsen, heidän mielestään. Miehet kuvittelee, että me naiset halutaan vain heiltä ne siittiöt, jolla voidaan perustaa perhe.
      Nyt tulee naisen rooli, kun se hänen "suvun"- jatkaja on syntynyt.
      Kerroin miehelleni, ettei minun pimppini ollut lapsentekoa varten, eikä tissini ollut imetystä varten, vaan hänkin saa osansa siitä.
      Opetin, että minä olen nainen, vieläkin, ja lapsi on meidän kummankin, minun rinnat on teidän kummankin.
      Näytin, miten lapsi imee.
      Mies pitää ottaa mukaan rytmiin, sinun ja lapsen. Ja ehdottomasti, pitää huolta myös miehestä, se on sinun tehtävä, naisena.

• Theo1

Et närise,miehesi on impotentti tai käy vieraissa(vaikka miehissä).Jonkin tapainen kyvyttömyys perheelämään,etenkin ottamaan vastuuta eli olet hänelle lähinnä äiti etkä vaimo.Kysele lapsien syntymä aikoja,varsinkin mihin vuorokauden aikaan saitte lapset ja myös kaikkea muuta lapsiin ja sukulaisiin liittyvää,siis aivan päivän selviä kysymyksiä niin huomaat että miehesi on antanut sinun äitinä huolehtia kaikesta elikkä pikku äidin poika eikä varmasti halua muuttaa pois äidin luota valmiin ruuan ja huolenpidon luota.Vähän sama kun eräät asuu kotona yli viis kymppisiksi tai lopullisesti. Laita se asumus ero vireille vaikket muuta niin näet miten aika poika itkee.

• Aivan turhaan

Sähän alat muistuttaa alenevassa polvessa noita politiikan mummoja ja pappoja joilla ei ole edes tuloerotietämys tätä päivää joille Eu ja Nato on se ainut ja oikea tie turvaan ja vaurauteen joita kaikki taajamatkin ovat upposen pullollaan.Devalvoisit edes taikka vaihtaisit edes valuuttaa niin nousisit taas uuteen kukoistukseen niin alkaisi vientisi empiirisesti muissakin kuin pelkissä kamaripuheissa muullekin taas vetää.

• selvännäkijä

Sukupuoleen katsomatta toinen puoliso on kotona koko päivän toisen käydessä töissä. Kummalla on enemmän aikaa hoitaa kotitaloustyöt?

Sukupuoleen katsomatta toinen puoliso tulee töistä kotiin 8h pvn jälkeen 16:sta jälkeen ja toinen vaikkapa 10-12h pvn jälkeen 19 mennessä. Kummalla on enemmän aikaa hoitaa kotia?

Ehkä pitempää päivää tekevä on tavallaan uupunut pitkiin päiviinsä ja vapaa-ajan, oman ajan, puutteeseen. Ehkä hänen tapansa "nollata" on katsoa tv:tä tai olla tietokoneella, olla tekemättä mitään.

Ok, ei ole tasapuolista että kaikki kotityöt kaatuu toisen osapuolen niskaan. Jossain kohtaa sitä pitäisi tasata edes hieman.

Mitä tulee mieheesi, ehkä jokin yllä olevasta sopii hänen tilanteeseen.
      Mitä tulee oman ajan ottamiseen, "perheettömiin viikonloppuihin" tms. niin eihän sellaiset välttämättä auta kovin pitkälle jos vika on arjessa. Miehellesi työ ja sen hoitaminen hänelle mieluisalla tavalla on (ehkä) tärkeämpää kuin perheen arki jos se ei ole tekosyy olla poissa kotoa.

Olet samassa tilanteessa kuin lukemattomat muutkin naiset. Hekään eivät tajua lähteä huonosta suhteesta voimaan hyvin. Ketkä sosiaalisten paineiden takia, ketkä käytännön syistä, ja niin edelleen.

• Nusnus

No eks nyt tajuu et Häl on toinen mitä käy painamassa. Kyllä varmasti muuten Piilua haluaisi. Mut tuu tänne niin saat Sä mitä haluat. Nuolen ja panen ihan mitä vaan.

• antti rokka

Olen miehenä kokenut tuon saman. Kun aikansa puskee päätä seinään ja ei omalta vaimolta saa. Menet viekkuun ja hän sanoo ettei tänään. Huomenna saman.
      Naapurin rouva sanoi että saiskos tänäänkin.
      Mieti nainen sitä!
      Mies elää munillaan! Ja jaksaa hoitaa perheen sen mukaisesti.

• Ei tasaarvo vaan adhd.

Meillä suhde tökkäsi taas vaimon,uppiniskaisuuteen.Lapset mummille hoitoon ja rouva miehisiin harrastuksiin.Lapset oli vaan paha ja pakote.Viimein tämä päänsäpitävä narsistinainen hylkäsi perheensä ja läksi harrastuskaverinsa völjyyn.Lapset jäi ja mie jäin.Monta miestä on mahtunut exäni elämään,mutta tarpeeks hyvää ei ole löytynyt.Lapset olen kasvattanut äitini avustuksella ja aikuisia jo nyt..Syy oli kuullemma minussa,mutta olen erimiltä.Oli oudot menot,vaikka lapset pieniä ja harrastukset meni perheelämän ja kodinhoidon edelle.Meitä on moneen lähtöön ja ei mies aina ole syypää.Jos rouva N satut lukkeen tämän,niin mieti kuika julma ja omapäinen olet,vai joko olet kasvanut aikuiseksi?

• Eiköhän ruoka ole seksiä tärkeämpää.

• Turha = mies
        Ei tasaarvo vaan adhd. kirjoitti:

Meillä suhde tökkäsi taas vaimon,uppiniskaisuuteen.Lapset mummille hoitoon ja rouva miehisiin harrastuksiin.Lapset oli vaan paha ja pakote.Viimein tämä päänsäpitävä narsistinainen hylkäsi perheensä ja läksi harrastuskaverinsa völjyyn.Lapset jäi ja mie jäin.Monta miestä on mahtunut exäni elämään,mutta tarpeeks hyvää ei ole löytynyt.Lapset olen kasvattanut äitini avustuksella ja aikuisia jo nyt..Syy oli kuullemma minussa,mutta olen erimiltä.Oli oudot menot,vaikka lapset pieniä ja harrastukset meni perheelämän ja kodinhoidon edelle.Meitä on moneen lähtöön ja ei mies aina ole syypää.Jos rouva N satut lukkeen tämän,niin mieti kuika julma ja omapäinen olet,vai joko olet kasvanut aikuiseksi?

Niin että äidilläs hoidatit? no ehkäpä hän todellakin kaipasi kertauskurssia........

• Koville otti
        Turha = mies kirjoitti:

Niin että äidilläs hoidatit? no ehkäpä hän todellakin kaipasi kertauskurssia........

Huomautan että,kersat oli pieniä.Hoidin heitä erittäinpaljon itsekkin,mutta pitihän työtkin tehdä ja mummi oli erittäin hyvä kasvattaja ja korvaamaton apu.

• 3+5

Ihminen kasvatetaan toteuttamaan ympäristön määrittelemää elämää oman tahdon mukaisen elämän sijaan, ja vaikka hän aluksi saattaakin olla innokas elämän suhteen, huomaa hän jossain vaiheessa, että tarjottu elämä ei sisällä mitään omaa, vaan on pelkästään pakkopulla-työtä ja päivästä toiseen olemista. Tästä seuraa motivaation ja elämänilon katoaminen, ja se tietenkin heijastuu myös parisuhteeseen. Motivaation ja elämänilon voi löytää, jos ymmärtää mikä ja missä on ongelma ja miten se ratkaistaan. Ongelman ratkaisemiseen löytyy sellainen kuin Alkuajatus, se kuvailee ongelman hyvin selkeästi, eli sitä voin suositella jokaiselle. Löytyy googlaamalla.

• Onnellinen yksinhuol

Tuossa vaiheessa aloin hiljaa kantamaan roskapussit miehen huoneeseen, sanomatta mitään. Kiroili, kun kompastui niihin, mutta vei ne ulos. Sanoi matkalla niiden haisevan.

Jätin myös hänen vaatteensa pesemättä, lempiruokansa ostamatta, hänelle ilmoittamatta minne menimme tai muutimme.........

• Älä jää huonoon suhteese

Olin vastaavassa tilanteessa. Mies eristäytyi täysin perheestä. Heräsin, kun ystäväni sanoi, että oikeastihan minulla on huollettavana neljä lasta, joista yksi on aikuinen, vammainen lapsi, joka ei koskaan tule itsenäistymään ja kasvamaan aikuiseksi. Ero oli raskas, olin aivan loppu. Jouduin tietenkin tekemään siinäkin yksin kaiken. Sitten seurasi valtava helpotus. Lasteni isä ei todellakaan välittänyt lapsista, se ei ollut vain tuntemus. Hän ei pidä yhteyttä lapsiin. Tai siis pitää: laittaa jouluksi tekstiviestin ja saattaa soittaa syntymäpäivänä, jokaista lasta tapaa kuitenkin, mutta ei ihan joka vuosi.

Et voi tietää miehesi ajatuksia, jos hän ei kerro niitä. Ulkopuolisesta kuullostaa, että hänellä on suhde/ suhteita. Itse olen exälleni kiitollinen ettei hän hulluuksissaan tehnyt meille mitään.

• Malli on tärkein

On se hienoa että olette oikeassa miehen ja naisen välisessä avioliitossa. Näin ne rakkaat ja tärkeät lapsenne saavat sen tuikitarpeellisen "naisen ja miehen mallin" jota ilman tämä yhteiskunta eräiden mielestä kertakaikkiaan romahtaa.

Älä siis valita. Kun kerran olette nainen ja mies niin kaikkihan on hienosti, Jumala hymyilee taivaassa tyytyväisenä.

Kauheaahan se olisi jos kultamussukat joutuisivat elämään ilman naisen ja miehen mallia.

• KALLE alkup KELLO

Sinä siis olet kotona ja mies tulee töistä illalla klo 19:ta aikaan? No, aika pitkää päivää mies tekee, joten lepohetken mielelläni sille miesparalle soisin, Jos itse tulisin iltaseiskalta töistä, niin kyllä minäkin sohvalle rojahtaisin enkä varmasti olisio pirteimmässä kunnossa. Sinuna miettisin nyt pariin otteeseen, suo miehellesi lepo noin pitkän päivän jälkeen

• yxxx

Aloittaja vastasi jo aiemmin, että hän itse on säännöllisessä päivätyössä, kotona ko 16...

• KALLE ap KELLO
        yxxx kirjoitti:

Aloittaja vastasi jo aiemmin, että hän itse on säännöllisessä päivätyössä, kotona ko 16...

En ole lukenut aloittajan muita kirjoituksia, kun aloituksen, jossa hän ei sanallakaan mainise "klo 16:ta". Joten, eikö oleelliset asiat pitäisi olla aina siinä ensimmäisessä kirjoituksessa eikä antaa niitä tietoja tipoittain

• yxxxx
        KALLE ap KELLO kirjoitti:

En ole lukenut aloittajan muita kirjoituksia, kun aloituksen, jossa hän ei sanallakaan mainise "klo 16:ta". Joten, eikö oleelliset asiat pitäisi olla aina siinä ensimmäisessä kirjoituksessa eikä antaa niitä tietoja tipoittain

Nykyisin taitaa olla itsestäänselvyys, että molemmat ovat töissä...

• kaikenlaista koettu

"Olkaa naiset naisia älkääkä suorittajia!"

Erittäin hyvin sanottu!

Tullut itsekkin koettua tuollainen tilanne. Eli ajauduin omiin oloihin, en halunnut tehdä mitään. Olin vaan.. No mikä tähän johti. Olin vaan totaalisen kyllästynyt olemaan ex vaimoni ohjelmatoimisto ja viihdyttäjä.. Hänestä riitti parisuhteen panostukseen se että hän pesi pyykit. Toki myös se että kaikki minun teot oli aina mitättömiä tai oikeastaan enhän minä tehnyt mitään.. Olin kuulemma haluton, mutta jotenkin sitä kyllästyy olla joka aamu/ilta lämmittämässä tunnelmaa ja saada pakit. Kahden viimeisen vuoden aikana ex tais tehdä yhden aloitteen. Muilla kerroilla olisikin pitänyt olla ajatusten lukija. Koskaan ei saanut olla huonoa hetkeä. Vaan heti alkoi tivaaminen mikä on ja johtuuko hänestä. Vastasin et vaan vähän huono päivä, olisin tarvinnu hetken happea. Niin kaikki ois ollu ok. Tämähän ei käyny vaan sitä tivattiin niin pitkään että päädyttiin aina riitaan. Jostain syystä yhtään huonoa päivää ei ole enää tuon suhteen jälkeen ollu. Erohan siinä tuli ja tietenkin minussa kaikki vika. Siinä uskossa olin alkuun itsekkin.. Nyt kun ollut aikaa hiukan kerätä itseään ja miettiä elämää. Niin tullu huomattua että minähän olenkin ihan hyvä tyyppi. Mutta myös löytyy mukavia naisia..

• Tilastoja vaan

Jos puolisossa on selvä iso vika, niin ero lienee harkinnan arvoinen asia.

Mutta jos olet vain kyllästynyt avioliiton arkeen ilma, että puolisossasi mitään kummoistakaan vikaa oikeasti on, kehotan miettimään seuraavaa.

Parhaat aviopuolisot viedään jo ennen 25 ikävuotta vapailta parisuhde- markkinoilta. Ja parhaat myös pysyvät paremmin avioliitoissaan.
      Kun sitten nelikymppisenä eroat, on uusien puolisoehdokkaiden piiri supitunut kahteen ryhmään.

Ensiksi vanhat pojat. Parhaimmillaan vikana heissä vain ujous, mutta pahemmat viat voi jokainen itse keksiä.

Toinen ryhmä on eronneet ja karanneet miehet. Jotain vikaa heissäkin on, kun entinen puoliso on heidät mäkeen heittänyt.

Juu, ei elämä suinkaan jatku siitä tilanteesta johon se avioituessa jäi. Uudessa tilanteessa valinnanvaraa on tosi vähän.

• Brasiliassa käynyt

Brasiliassa naiset hoitavat lapset, ruuan ja kodin.
      Mutta naiset eivät tee töitä, ei maksa ainuttakaan laskua eikä vieraile koskaan miehen suvun luona. Ei vieraile itse mies, lapset eikä vaimo.
      Kysyppä mieheltä uudestaan onko edelleen sitä mieltä että vertaa Brasiliaan.

• KALLE KELLO

Niin, se ruoho siellä aidan takana ei ole vihreää vaikka tuntuu, että kaikki miehet näin ajattelee. Venäläiset siskonsakaan eivät tee nuorina muuta kuin kaunistaavat itseään ja käyvät aviomiehen saanti-kursseja, no sitten niistäkin tulee maatuskoja. Sama pätee etelänaapuriin. On oikeasti näinkin lähellä maita, joissa naisen tehtävä on oikeasti vain kaunistautua ja miellyttää miestään lukuunottamatta Aasian maita, mutta nyt tarkoitan vain "nurkantakaisia". Uskallan epäillä, että tuo ei pelkästään riitä suomalaiselle miehelle, ei ainakaan suurimmalle osalle.

• Hardass

Minkähän vuoksi mennään naimisiin tai eletään parisuhteessa ja hankitaan vielä lapsiakin kun kaikki on niin pirun vaikeata? Jokaisesta pienestäkin vastoinkäymisestä jaksetaan narista. Ei elämä ole jatkuvaa auvoa ja onnea, se pitää ymmärtää.

• Jotain oppinut

Exälläni on ollut nyt jo vuosia avovaimo. Hän puhkesi omaksi itsekseen juuri tämän naisen kanssa. Hänestä tuli aivan erilainen kuin minun kanssa ollessa. Meidän ero oli siis aivan oikea ratkaisu. Kyllä pitäisi tutustua toiseen todella avoimin silmin, korvin, tuntemuksin, päättelyin jne. ennen kuin jatkaa seurustelua pidemmälle. Sen opin itse hämmästeltyäni exässä tapahtuneita muutoksia. Uskon, että osassa parisuhteissa on kysymys juuri siitä, että kumppani on oikeasti väärä valinta.

• Sinun olisi syytä antaa kenkää tälle "miehellesi". Turhaan pilaat elämääsi tämän enempää.

Ja sitäpaitsi... Sellaista miestä ei voi kutsua puolisoksi parhaallakaan tahdolla, joka ei osallistu kotitöihin mitenkään.

• Jos ei ole mitään muuta yhteistä kuin lapset ja asunto.. niin laita lusikat jakoon ja sano ukolle et tervemenoa brasseihin.

• sisko ja veli

Et todella närise turhaan.

Meillä minä teen myös ns. miestentyöt omien hommieni lisäksi. Joten tiedän miltä sinusta tuntuu.

Minäkin puhuin parisuhteestamme ja ehdotin eroa. Tämä vain katsoi ja tokaisi, että hyvinhän hänellä tässä asiat on. Niin juuri..hänellä. Eri huoneissa täälläkin nukutaan, ollaan nukuttu jo parikymmentä vuotta. Päiviä menee ettei puhutakaan toiselle.

Mutta minkä sille voi kun tunne-elämä ja tunteet ovat kuolleet toista kohtaan. Mitään muuta yhteistä ei olekaan kuin talon velka. Eletään vain saman katon alla kuin sisko ja sen veli.

• semikäeitapasevitutt

Hieno kirjoitus! Oma pieni tarinani..... Oli Oy, 4,6 ja 8 vuotiaat pienet prinsessat, omakotitalo minkä rakensin työn ohella viikonloppuisin ja iltaisin alle vuodessa. Tein rakentamisen jälkeen kovasti töitä elintason ylläpitämiseksi kun rakkaani oli kotona lasten kanssa. Jätin kaiken harrastamisen, jotta rakkaani pääsi tuulettumaan iltaisin ja joskus viikonloppu iltaisin ystävien kanssa. Kaikki oli hienosti kunnes mustasukkaisuudessani erään illanvieton jälkeen (rouva tuli takaisin klo 0930 seuraavana aamuna) rikoin lakia ja tutkin hänen käsilaukun, puhelimen yms..... Kyseisen toimenpiteen kun olisin tajunnut jättää tekemättä varmaan vieläkin olisimme yhdessä. Joka tapauksessa jatkoimme vielä noin 3 vuotta tapahtuneesta yhdessä lasten vuoksi. Viimeinen vuosi meni 24/7 riidellessä loppupeleissä nukuimme erihuoneissa tai minä yritykseni tiloissa....nyt sitten ei enään olekkaan mitään jäljellä on erottu, oy meni vituix kun ongelmia oli kotona ja laman myötävaikutuksena ei niin kauheasti töitä enään tullutkaan......voin vain todeta, että se mikä ei tapa niin varmasti vituttaa =) Onneksi on vasta 30-40 välillä ja maailma auki kaikille mahdollisuuksille paitsi etten enään parisuhteeseen voi alkaa sen verran olen pettynyt.

• 70 / 66

Miten pitkään on tuo tilanne kestänyt?
      Onko se oletettavasti määräaikainen vai toistaiseksi?

Vaimoni saisi aikaan melkoisen jeremiadin jos kuvaisi elämämme yhtä 12:a vuoden jaksoa.
      Olen muussa yhteydessä kertonut.

Ukko tulee kotiin perjantaisin klo 18 tietämissä. Alkurituaalien jälkeen kävelee baarikaapille.
      Alkuvuosina tekee lauantaisin kotityöt lasten kanssa, sittemmin yksin. Saunakaljat.
      Sunnuntaisin ei käy edes ulkona eikä tee mitään.
      Suorittaa sentään viikonlopun aikana kerran tai kahdesti aviomiehen velvollisuudet.
      Maanantaisin, aamulla klo 5:n tienoissa lähtee ajelemaan puutteentorjunnan paikkakunnalle.

Vaimo hoitaa kaikki asiat ml. rahaliikenteen ennen nettiaikaa. Joskus on täytynyt pyytää naapurin ukko avuksi poistamaan auravallia.

Lyhyempi karmeus. Ok:n rakentaminen. Kun holvi oli valettu murtui ukon nilkka eikä pystynyt 2,5:een kuukauteen tekemään mitään.
      Vaimo työnsi aamuisin kaksi tenavaa rattaissa 5km:n päähän anopille ja meni itse raksalle aputöihin. Illan suussa liikenne toiseen suuntaan.
      Maalasi sisäseiniä kun ukko ensimmäisen kerran tuli raksalle ilman kainalosauvoja.

Eiköhän näistä tarpeista saisi surullista kerrottavaa mutta kertaakaan vaimoni ei silloin eikä myöhemmin valittanut osaansa!

Tuo ensin kuvattu 12v karmeus oli jakso ennen eläköitymistä.
      Tuohon lyhyempään on aikaa 38-vuotta.

Yhdessä vaiheessa vaimoni purnasi tiheitä paikkakuntien vaihtoja.
      Ensimmäinen tenava oli vaunu- / ratasiässä ja toinen tulossa.
      Pysyin samassa työpaikassa 14-vuotta ja ainoastaan yksi muutto.

Ps. Mahdumme vielä saman tuplatäkin alle.

• vastaaja.

"puoliso vai kämppäkaveri?"

puoliso

• sinkkuna koko ikä

Ei voi kuin ihmetellä ketjun mielipiteitä.

Todellako asenteet ovat noin konservatiivisiä?
      Eikö vieläkään ole edetty mihinkään, sieltä maatalous elinkeinosta, muutettua kaupunkiin?

Syvällä istuu asenteet. Mies tekee mitä haluaa, ja vaimo saa tyytyä siihen.
      Onneksi ei ole puolisoa, eikä tule. En alkaisi kenenkään piiaksi.

• Anneli...

Asenteesta homma on kiinni. Meillä mies kyllä imuroi ja leikkaa ruohon yms mutta minä nainen teen kaikki remontit, halkojen pienimisen, ruuanlaitot, kaupassakäynnit ja vastaavan isossa vanhassa omakotitalossa ja pihassa. Isompi ja pienempi lapsi.

Minulle eikä miehelleni ole lapsi ollut koskaan rasite vaan joka päivä iloa ja onnea tuova ominaisuus jonka olemme meidän onneksi saaneet haltuumme ja jota vaalimme rakkaudella.

Miksi laskea työtunteja tai kuinka paljon kumpikin tekee. Ei siitä saa mitään palkintoa tai kruunua loppujenlopuksi.

• sinkkuna koko ikä

"Miksi laskea työtunteja tai kuinka paljon kumpikin tekee. Ei siitä saa mitään palkintoa tai kruunua loppujenlopuksi. "

Kruunua ei ole kukaan hakenutkaan. Pistää varmaan laskemaan, jos lapset on leikki-iässä olevia, ja kokopäivätöissä työmatkat päälle.
      Samat tunnit ne on molemilla sukupolilla, ja jos kerran lapset on yhdessä tehty niin molempien kuuluu kantaa niistä vastuu.

Tietenkin jos joku haluaa hoivata puolisoaan, ja antaa tämän maata sohvaperunana niin hienoa.

Asenteet ne edelleen nostaa päätään näissä vastineissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      89
      1629
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1521
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      136
      1412
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1410
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      74
      1311
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1180
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      264
      1059
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1001
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      965
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      947
    Aihe