Hei! 5-v sakemanninartullani on ilmennyt noin vuden ajan erilaisia iho-ongelmia, mm. hilseilyä, karvanlähtöä, ihottumaa, kutinaa, hiivaa tassuissa, karvattomia länttejä, korvatulehduksia ym ym sekä väsymystä ja haluttomuutta. Pari kertaa olen eläinlääkärissä käyttänyt ja olen vain saanut hoito-ohjeet oireiden pois saamiseksi. Haluaisin kuitenkin tietää, mistä oireet johtuvat ja selvittää mahdollinen sairaus!
Tutkitaanko normi eläinlääkärissä tällaisia tapauksia, vai tarvitaanko siihen klinikkaolosuhteet? Tähän mennessä eläinlääkärillä käynneistä ei ole ollut kuin hetkellistä apua ja haluaisin vihdoin tietää mikä koirallani on, kun oireet alkavat hoitojen loputtua ilmetä pikkuhiljaa uudestaan.
(Hoitona on ollut hilseshampoota, hoitoainetta, antibioottikuureja jne.)
Klinikalle vai eläinlääkäriin?
5
58
Vastaukset
- Aina vaikeaa
Yliherkkyys,vai peräti allergiaa?Klinikalla ainakin saa teetettyä testit mahdollisesta allergeenista,melko arvokasta arvelisin kumminkin olevan.Omalla uroksellani samanlaisia oireita,paitsi tassuongelma.Kummasti rauhoittui raakaravinnolla,ja lisäksi iho lievästi atooppinen,joka vaivaa etenkin pakkasilla.Mutta nyt ollut suhteeellisen hyvä.Noihin raakaruokiinhan voi ja kannattaakin lisäillä öljyjä,raakaa kananmunaa,raejuustoa ynm.Ja jos olet jo kokeillut,niin sitten olisi paras käydä klinikalla tarkemmissa tutkimuksissa.Tsemppiä!
Cushingin tauti?
Jos on voipunut, niin kannattaisi käydä klinikan kautta, jos käyttämänne lääkäri ei ota perusverikokeita...- jilli1
Kiitos vastauksista! En ole kokeillut raakaruokaa. Erilaisia allergiaruokia kuitenkin, joilla ei juuri näy vaikutusta. Hoitokeinoja löytyy varmasti monenlaisia, mutta on hidasta alkaa kokeilemaan erilaisia ruokia ja ravintolisiä. Olisi helpottavaa löytää diagnoosi ja sen mukainen hoito. En usko että olisi cushingin tauti, koska siihen viittaavia oireita löytyy vain pari, mutta en hylkää mitään vaihtoehtoa. Enemmän oireet viittaisivat kilpirauhasen vajaatoimintaan.
Varmasti on arvokkaita nuo kaiken maailman testit, mutta alan kuitenkin jo harkita niissä käyntiä, menee muuten arvailuksi...- Testeistä
Meillä koiralta otettiin vuosia sitten allergiatesti, ihan normaali ell sen otti, toki tulokset lähetettiin muualle tutkittavaksi. Kuulostaa kummalta ettei allergiatestiä saisi otettua eläinlääkärillä? En tiedä miten on nykyään, mutta silloin ei ainakaan saatu testattua ruoka-aineallergiaa testeillä, ne piti testata vain ruokakokeiluilla. Meillä olikin allergian syynä huonepöly ja kissat ( :D ) jotka testissä siis selvisivät. Niin ja hinnasta, että testi maksoi noin 200e.
- jilli1
Juu, en puhunut varsinaisesti allergiatesteistä vaan ihan yleisesti että verikokeet ja arvot pitäis ottaa ym jos jotain selviäis. Jos ei selviä niin sitten täytyy kai alkaa kokeilla eri ruokien vaikutusta. Eihän tuo loppujen lopuksi niin kovin kallis ole tuo allergiatesti... En tiedä saako otettua käyttämälläni eläinlääkärillä, mutta ihmettelen vain kun aina mennessämme sinne iho-ongelmien takia niin syytä ei edes yritetä selvittää, vaan suoraan keksitään hoito vaivoihin.. :O
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038172- 1105723
- 2855134
- 495013
- 763787
- 583011
- 662727
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222528Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292512- 452471