Nyt se on todistettu, että talvirajoitukset ovat kun ajetaan vielä nastoilla. Eräs vaati talvirajoituksia pois ja siihen vastasi eräs virkamies: "Ei voi kun vielä ajetaan nastarenkailla" Ellemme ajaisi nastoilla ollenkaan ei tarvitsisi olla koko talvirajoituksia ollenkaan. Voisimme ajaa kesät talvet samoilla rajoituksilla. Ja syy on siihen, että nopeus lisää nastojen jyrsimistä ja tiet kuluvat aina sitä enemmän mitä kovempaa ajetaan.
Nyt ei sitten mitään palstapelle kommentteja eikä platopelleltä hiekkalaatikko juttuja
NASTOJEN VIKA
8
72
Vastaukset
- Lunta tulossa
Ensi viikolla rajoitukset poistuvat, vaikka nastakautta on jäljellä vielä kuukausi.
- Peukku
On aivan totta että nopeudet vaikuttavat teiden ja myös renkaiden kulumiseen. Tänä "talvena" onneksi satoi niin paljon vettä että tiet olivat lähes koko ajan märät, jolloin kuluminen on edes vähäisempää. Tämä kuivempi ajanjakso kovemmilla nopeuksilla ajettuna kuluttaa tietä suhteessa paljon enemmän kuin koko muuna talvena. Ja joka tapauksessa kesärenkaat saavat kyytiä niillä nastojen jyrsimillä karkeillä moottoritiepinnoilla sitten kesällä.
- "kitkoilla" vielä
Virkamies on luonnollisesti oikeassa, mutta vielä ajetaan myös kitkarenkaillakin.
Talvirenkaiden ominaisuudet eivät vaan ole samanlaiset kuin kesärenkailla, toisaalta myös alle 7 asteen lämpötilat eivät ole kesärenkaiden parasta toiminta-aluetta.
Hitaamman ajonopeuden positiivisena puolena (turvallisuuden lisäksi) on halvempi bensalasku. - ihmettelijä.
Taitaa olla jonkinlainen pakkomielle toi nastarengas/kitkarengas propaganda. Luulisi tuon ikäisen miehen jo miettivän jotain muutakin asioita kuin nastoja, johan tuossa pää hajoaa. Mieti vaikka mitä kivaa puuhailisit esim. lasten lasten kanssa tai alappa seurailemaan kevään tuloa lenkkeillen luonnossa jne.
- pelle se on
Luuletko että tuo aivoton aloittaja on päässyt kakaroita siittämään, ehei, haistapaskanrunkkari se on. Palstapelle.
- surkeita yrityksiä
Palstapellehän tuon täytyy olla, ei kukaan profiilinsa mukaan 53 vuotias täysijärkinen muista soopaa päästään päästele ja vielä vähän väliä.
- ....................
Nii missä ne todisteet on? Unohtuiko se hitollinen linkki litania ????
- kevään kiimakumit
talvinopeusrajoitukset on liukkaan- ja pimeän ajan rajoituksia. Eivät halua ottaa riskiä, että tuleekin vielä liukkaat, sillä kalenterin mukaan voi hyvinkin tulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955