Haaveilen neitokakadusta, mutta minulla on iso perhe. Kuinka herkkiä neitokakadut ovat äänille/kovemmille äänille? Erillinen huone häkille olisi. Minulla on mm. noin 2½ vuoden ikäinen pikkuveli. Hän on suht rauhallinen, mutta kuitenkin jotain kitinää tai huutoa päivittäin. Olisiko neitsikka kotiini mahdollinen lemmikki? Jos ei, niin tiedättekö mikä lintu olisi? Vastauksia mahd. nopeasti!! Kiitos vastaajille :)
Neitokakadujen ääniherkkyydestä?
1
172
Vastaukset
- -M-
Linnuthan pitävät aika hyvää mekkalaa itsekin, ei ne yleensä erityisen ääniarkoja ole, ja tottuvat pian kodin normaaliin äänimaailmaan vaikka alussa joku erikoisempi ääni säpsäyttäisikin. Lähinnä siitä pitäisi vaan huolehtia että yöllä lintujen lepoaikaan olisi kohtuullisen rauhallista, mutta tuolla erillisellä huoneella se kyllä pitäisi hoitua.
Enemmän linnut häiriintyvät äkillisistä liikkeistä, esim peiton tai maton heilutuksesta tai jos pikkulapsi paukuttaa häkin pinnoja tai juoksee eestaas yllättäen lintujen näköpiiriin, mutta pienellekin lapselle voinee aika pian opettaa miten lintujen lähellä käyttäydytään ja vähän katsoo perään mitä puuhailee, ja se erillinen huone kyllä auttaa tässäkin suhteessa. Eli iso perhe ei kyllä ole mikään ongelma neitsikoille, onpahan enemmän mielenkiintoista seurailtavaa päiväsaikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682650
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096