Hei, olen törmännyt erikoisiin väittämiin palstallani koskien vastuutani.
-----Sinä rakkihullu luotsi. Et sitten poista asiallisia* viestejä tai joudut itsekin vastuuseen. Jos täällä on yksikin pojan hakkaamiseen yllyttävä viesti ja niin tapahtuu, sinä joudut vastuuseen viranomaisten ja muidenkin tahoilta. Tuliko selväksi. -----
-----olet vastuussa hakkaamis- ja tappokehoituksista ellet poista viestejä. -----
*Huomatkaa, että kyseisen kirjoittajan käsitys asiallisista viesteistä on vaan solvaamista, koirantappojuttuja ja muuta negatiivista ja provosoivaa.
Lisäksi olen poistanut ja ilmoittanut kaikki uhkaus- ja tappokehoitukset, jotka vaan näenkin. Minua kun ei kuitenkaan ole velvoitettu käymään arkistoa läpi noiden osalta?
Säännöissä lukee selvästi, että kirjoittajat ovat vastuussa viesteistään. Jo maalaisjärjellä ymmärtää, että kaikenlaiset uhkaukset ja tappokehoitukset ovat kielletty. Sellaisen viestin kirjoittaja ottaa siis tietoisen riskin, että saattaa jotain käydä ja näin ollen kantaa vastuunsa.
Eikö niin? Ymmärrän vastuuni siinä, ettei noita viestejä pidä palstalle jättää. Mutta sitä en ymmärrä, miten luotsi muka vastaisi toisten kirjoitusten sisällöstä virkavallalle?
Luotsin vastuu
1
118
Vastaukset
Hei!
Kaikki viestit, jotka sisältävät väkivaltaista materiaalia tai ovat uhkauksia, nimittelyä tai muuta aggressiivista ja uhkaavaa käytöstä tulvillaan, voi poistaa. Sananvapaus ei kärsi siitä, että vihaviestit poistetaan. Sen sijaan negatiiviset ilmaisut, kritisointi ja epämiellyttävät viestit voi ja tuleekin jättää, mikäli ne eivät kohdistu esimerkiksi yksityishenkilöön tai kansanryhmään.
Sananvapaus antaa oikeuden julkaista ja tuottaa materiaalia, mutta meillä on oikeus poistaa kaikki, joka rikkoo palvelun käyttöehtoja tai sääntöjä. Käyttöehdot myös antavat kaiken vastuun itse kirjoittajalle vaikka hän kuinka näennäisesti yrittäisikin sitä siirtää muille. Luotsi poistaa sääntöjen vastaiset viestit ja kirjoittaja itse vastaa siitä mitä kirjoittaa.
Muistakaa kuitenkin että vaikka niin sanotut turhat viestit monesti täyttävät massapostituksen määreet tai ovat palstan aiheen vierestä, niitä ei aina tarvitse poistaa. Käyttäkää harkintaa jokaisen viestin kohdalla yksittäin ja tapauskohtaisesti, pyrkikää luopumaan niistä perustunteiden mukana kulkevista tilanteista kuten viesteistä loukkaantuminen, ylireagointi ja oletukset. Kyseenalaistakaa omat päätöksenne aina välillä, niin pystytte tekemään oikeudenmukaisempia päätöksiä viestejä lukiessanne. Miettikää aina asia myös sen häiritsevän käyttäjän osalta. Joskus se kapinointi voi olla sitäkin, että he kokevat asian tärkeäksi mutta eivät tunne että heitä kuunnellaan. Ulosanti kun ei aina ole ihmisillä yhtä hyvä.
Terveisin,
S24 Martta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1013184- 1471993
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä351962- 1041951
- 1211763
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161679- 851607
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2871433- 1231351
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241210