Hei, olen törmännyt erikoisiin väittämiin palstallani koskien vastuutani.
-----Sinä rakkihullu luotsi. Et sitten poista asiallisia* viestejä tai joudut itsekin vastuuseen. Jos täällä on yksikin pojan hakkaamiseen yllyttävä viesti ja niin tapahtuu, sinä joudut vastuuseen viranomaisten ja muidenkin tahoilta. Tuliko selväksi. -----
-----olet vastuussa hakkaamis- ja tappokehoituksista ellet poista viestejä. -----
*Huomatkaa, että kyseisen kirjoittajan käsitys asiallisista viesteistä on vaan solvaamista, koirantappojuttuja ja muuta negatiivista ja provosoivaa.
Lisäksi olen poistanut ja ilmoittanut kaikki uhkaus- ja tappokehoitukset, jotka vaan näenkin. Minua kun ei kuitenkaan ole velvoitettu käymään arkistoa läpi noiden osalta?
Säännöissä lukee selvästi, että kirjoittajat ovat vastuussa viesteistään. Jo maalaisjärjellä ymmärtää, että kaikenlaiset uhkaukset ja tappokehoitukset ovat kielletty. Sellaisen viestin kirjoittaja ottaa siis tietoisen riskin, että saattaa jotain käydä ja näin ollen kantaa vastuunsa.
Eikö niin? Ymmärrän vastuuni siinä, ettei noita viestejä pidä palstalle jättää. Mutta sitä en ymmärrä, miten luotsi muka vastaisi toisten kirjoitusten sisällöstä virkavallalle?
Luotsin vastuu
1
104
Vastaukset
Hei!
Kaikki viestit, jotka sisältävät väkivaltaista materiaalia tai ovat uhkauksia, nimittelyä tai muuta aggressiivista ja uhkaavaa käytöstä tulvillaan, voi poistaa. Sananvapaus ei kärsi siitä, että vihaviestit poistetaan. Sen sijaan negatiiviset ilmaisut, kritisointi ja epämiellyttävät viestit voi ja tuleekin jättää, mikäli ne eivät kohdistu esimerkiksi yksityishenkilöön tai kansanryhmään.
Sananvapaus antaa oikeuden julkaista ja tuottaa materiaalia, mutta meillä on oikeus poistaa kaikki, joka rikkoo palvelun käyttöehtoja tai sääntöjä. Käyttöehdot myös antavat kaiken vastuun itse kirjoittajalle vaikka hän kuinka näennäisesti yrittäisikin sitä siirtää muille. Luotsi poistaa sääntöjen vastaiset viestit ja kirjoittaja itse vastaa siitä mitä kirjoittaa.
Muistakaa kuitenkin että vaikka niin sanotut turhat viestit monesti täyttävät massapostituksen määreet tai ovat palstan aiheen vierestä, niitä ei aina tarvitse poistaa. Käyttäkää harkintaa jokaisen viestin kohdalla yksittäin ja tapauskohtaisesti, pyrkikää luopumaan niistä perustunteiden mukana kulkevista tilanteista kuten viesteistä loukkaantuminen, ylireagointi ja oletukset. Kyseenalaistakaa omat päätöksenne aina välillä, niin pystytte tekemään oikeudenmukaisempia päätöksiä viestejä lukiessanne. Miettikää aina asia myös sen häiritsevän käyttäjän osalta. Joskus se kapinointi voi olla sitäkin, että he kokevat asian tärkeäksi mutta eivät tunne että heitä kuunnellaan. Ulosanti kun ei aina ole ihmisillä yhtä hyvä.
Terveisin,
S24 Martta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081