Hei! Olen 17-vuotias poika ja haluaisin aivan finnittömän ihon! Naamani ei nyt ole mitenkään erityisen paha vaan aivan normaali, mutta poskilla ja leuassa on hieman epäpuhtauksia. Kaulan alueella myös joitan näppylöitä. Eniten minulla on tämmöisiä pieniä näppylöitä, onko kenelläkään teitoa mitä tämä on? olen käynyt kahdesti nyt 6 kk sisällä kasvojen puhdistuksessa ja se oli ihan helvetin kivuliasta. Silloin kosmetologi myi minulle nämä Biodrogan aineet.
Itse olen käyttänyt Biodrogan cleansingia ihon puhdistukseen ja kosteusvoiteena
Pure formulaa. Naamani on kyllä parantunut näistä tuotteista, mutta olen käyttänyt niitä jo 4 kk, enkä ole vielä täysin tyytyväinen. Ihoni ei ikinä ole ollut mitenkään kamala, mutta haluaisin finnittömän ihon.
Ruokavaliosta sen verran että hedelmiä syön todella paljon ja pyrin syömään aamu-väli-lounas-pävällinen ja iltapalan säännöllisesti. Lounaalla syön mielestäni runsaasti kasviksia, mutta päivälliseni koostuu yleensä pastasta ja jauhelihasta. En juo maitoa, koska kosmetologi sanoi että se ei ole mitenkään hyväksi iholle. Syön myös c ja d vitamiineja joka aamu. Herkkuja tai muuta en syö oikeastaan ikinä. Tupakkaa en polta, mutta nuuskaa saatan silloin tällöin käyttää. Alkoholia juon kerran viikossa tai kahdessa. Liikuntaa harrastan runsaasti. Käyn kuntosalilla treenaamassa ja lenkillä. Salilla pyrin käymään 3-5 kertaa viikossa.
Joten, mikä neuvoksi? Mitä minun pitäisi muuttaa? parantaa? lisätä? ottaa pois? Entäs vitamiinit? huonoja vinkkejä ei ole! kiitos jo etukäteen!
Mikä avuksi?
10
125
Vastaukset
- poika tuossa
niin ja vielä lisäyksenä juon mielestäni vettä aika paljon! lisä kysymyksiä miten pitäisi salin jälkeen toimia? ja mielestäni salilla käynti on lisännyt finnejä naamaani.
- 16plus10
Aivan finnitön iho (ts. lähes täydellinen) on kyllä hankala, ellei jopa mahdotonta saada jos ei luonnostaan omaa hyvää ihoa. Nimim. kokemusta on.
En nyt sen kummempia vinkkejä osaa antaa, mutta epäilen että ainakin hikoilu on osasyy joka aiheuttaa juuri sellaisia pieniä näppyjä. En nyt tarkoita tietenkään että hikoilua pitäisi välttää, mutta salinkin jälkeen kannattaa mahdollisimman pian huuhtaista naama vedellä tai pestä miedolla puhdistusaineella. - poika972
16plus10 kirjoitti:
Aivan finnitön iho (ts. lähes täydellinen) on kyllä hankala, ellei jopa mahdotonta saada jos ei luonnostaan omaa hyvää ihoa. Nimim. kokemusta on.
En nyt sen kummempia vinkkejä osaa antaa, mutta epäilen että ainakin hikoilu on osasyy joka aiheuttaa juuri sellaisia pieniä näppyjä. En nyt tarkoita tietenkään että hikoilua pitäisi välttää, mutta salinkin jälkeen kannattaa mahdollisimman pian huuhtaista naama vedellä tai pestä miedolla puhdistusaineella.en tietenkään mihinkään täysin finnittömään ihoon pyri koska se on varmasti mahdotonta. Yleensä kun juoksenkin juoksumatolla, niin heti juoksun jälkeen olen todella hikinen ja sen jälkeen pesenkin naamani. Ehkä alan tästä lähtien pesemään koko treenien jälkeen naaman. Lukion ykkösellä kävin vain silloin tällöin salilla ja ihoni olikin vähän parempi (ei sillä että se nyt jotenkin huonossa kunnossa olisi), mutta nyt kakkos luokalla kun olen alkanut oikein kunnolla käymään niin on niitä pieniä näppyjä juuri tullut. Kannattaisiko minun käydä kysymässä iholääkärin mielipide mielestäsi?
- poika129
niin ja mainittakoon vielä että kahvia juon ehkä kupin päivässä, nukun öisin 8-9 tuntia ja pesen käteni aina huolellisesti. MISSÄ ON ONGELMA? onko se tässä kuntosalilla käymisessä, miten puhdistaisin ihoni sen jälkeen?
- kokemusta on........
Se kuntosali nyt tuskin sun ongelman syynä on. Muistat vain treenin jälkeen putsata iho kunnon putsarilla. Liikunta ei ole koskaan pahasta. Näppyjä kun tulee, niin niitä tulee vaikka päällään seisoisi.
- poika1883
kokemusta on........ kirjoitti:
Se kuntosali nyt tuskin sun ongelman syynä on. Muistat vain treenin jälkeen putsata iho kunnon putsarilla. Liikunta ei ole koskaan pahasta. Näppyjä kun tulee, niin niitä tulee vaikka päällään seisoisi.
pitääkö se heti salin jälkeen putsarilla puhdistaa?
- kokemusta on
poika1883 kirjoitti:
pitääkö se heti salin jälkeen putsarilla puhdistaa?
Mieluiten heti eli jos menet suoraan kotiin, mut jos meet salilta jonnekki muualle, nii putsaa siel kuntosalilla. Aika tärkeetä musta on toi, että ihon pinta ei pääse kuivumaan liikaa. Se tukkii ihohuokosia. Hunajaa voi välillä laittaa kasvoihin . Se teke ihosta ihanan pehmeän.
Tsemppiä sulle. :)
- jdkdldk
Ootko muistanu vaihtaa pyyhkeitä ja tyynynliinaa muutaman pvn välein? Ja kannattaa se nuuskaaminen jättää kokonaan pois.
- poika488
tyynyliinan vaihdan kerran viikossa pitäisikö vaihtaa useammin? Ja tarkoitatko pyyhkeitä kun käyn suihkussa?
- jkdldld
Jos rasvottuu iho aika herkästi niin todellakin kannattaa vaihtaa tyynynliinaa melkeenpä joka toinen päivä. Ja tarkoitin mitä tahansa pyyhkeitä joilla pyyhit kasvojasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682600
- 622552
- 681752
- 241577
- 201500
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076