Aina on kiistelty siitä kumpi pysähtyy nopeammin auto tai moottoripyörä. Suzuki moottoripyörä pysähtyi hitaammin kuin auto, mutta Honda pysähtyi lähes samaan aikaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2014040418183146_au.shtml
Kumpi pysähtyy nopeammin
22
244
Vastaukset
- voi sinnuu setää
ihanaa kun pidät meidät tuon päivälehden juttujen tasalla, eihän sinne muuten kukaan osaa, eikä eksy edes vahingossa.
- nelipyörällä
Moottoripyöräilijä on tuon tiennyt aina.
- Myös autoilija
Osaatteko sanoa, että mistä tuo johtuu, että auto pysähtyy nopeammin?
Myös autoilija kirjoitti:
Osaatteko sanoa, että mistä tuo johtuu, että auto pysähtyy nopeammin?
Autossa on neljä pyörää ja kaikissa on jarrut ja isommat ja paremmin tehostetut kuin prätkässä.
Oliko tämä vastaus?
- pedaali pohjassa
Samat testit voi lukea myös uudesta Autobildistä.
- prätkäilijä
Osaisitteko sanoa, että mistä johtuu prätkän parempi kiihtyvyys?
- ^^^^^^^^
En todellakaan osaa, koska "prätkä" kiihtyy hitaammin kuin nopea auto.
Osa moottoripyöräistä kiihtyy nopeammin kuin osa autoista, mutta kaikkein nopeimmat autot kiihtyy nopeammin, kuin nopeimmat moottoripyörät.
Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta.
Vaikka moottoripyörässä vaikuttaisi olevan hyvä teho/painosuhde, esim. omassani n.150hv/200kg, se heikkenee oleellisesti, kun kuljettaja istuu pyörän päälle.
Ymmärtääkseni oma pyöräni on yksi parhaita teho/painosuhteeltaan ja on melko nopea, 0-200km/h n.10s.
Mutta Suomessa on rekisteröitynä useita nopeampia autoja, jotka tuossa ajassa saavat nopeudeksi lähemmäs 250km/h.
Ja uskon että kadulla, katurenkailla, ero auton hyväksi on vielä suurempi, kuin stripillä. - Neljä pyörää vs kaks
Kyllä kunnon auto jättää mp:n taakseen http://www.youtube.com/watch?v=zvaQdoOLyS8
- limited slip diff
^^^^^^^^ kirjoitti:
En todellakaan osaa, koska "prätkä" kiihtyy hitaammin kuin nopea auto.
Osa moottoripyöräistä kiihtyy nopeammin kuin osa autoista, mutta kaikkein nopeimmat autot kiihtyy nopeammin, kuin nopeimmat moottoripyörät.
Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta.
Vaikka moottoripyörässä vaikuttaisi olevan hyvä teho/painosuhde, esim. omassani n.150hv/200kg, se heikkenee oleellisesti, kun kuljettaja istuu pyörän päälle.
Ymmärtääkseni oma pyöräni on yksi parhaita teho/painosuhteeltaan ja on melko nopea, 0-200km/h n.10s.
Mutta Suomessa on rekisteröitynä useita nopeampia autoja, jotka tuossa ajassa saavat nopeudeksi lähemmäs 250km/h.
Ja uskon että kadulla, katurenkailla, ero auton hyväksi on vielä suurempi, kuin stripillä."Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta."
Jotta autossa olisi yhtään enemmän vetäviä pyöriä, siinä pitää olla lukkkoperä tai sen tapainen. - ^^^^^^^^
limited slip diff kirjoitti:
"Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta."
Jotta autossa olisi yhtään enemmän vetäviä pyöriä, siinä pitää olla lukkkoperä tai sen tapainen.No eiköhän jokaisessa hiukankin tehokkaammassa autossa ole sentään lukkoperä.
Mielestäni tuollaisia itsestäänselvyyksiä ei ole tarvetta edes mainita. - Zeturi
^^^^^^^^ kirjoitti:
En todellakaan osaa, koska "prätkä" kiihtyy hitaammin kuin nopea auto.
Osa moottoripyöräistä kiihtyy nopeammin kuin osa autoista, mutta kaikkein nopeimmat autot kiihtyy nopeammin, kuin nopeimmat moottoripyörät.
Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta.
Vaikka moottoripyörässä vaikuttaisi olevan hyvä teho/painosuhde, esim. omassani n.150hv/200kg, se heikkenee oleellisesti, kun kuljettaja istuu pyörän päälle.
Ymmärtääkseni oma pyöräni on yksi parhaita teho/painosuhteeltaan ja on melko nopea, 0-200km/h n.10s.
Mutta Suomessa on rekisteröitynä useita nopeampia autoja, jotka tuossa ajassa saavat nopeudeksi lähemmäs 250km/h.
Ja uskon että kadulla, katurenkailla, ero auton hyväksi on vielä suurempi, kuin stripillä.Joo tämän hetken nopsimmat katupyörät menee sen 0-200 km/h 8 s.
Perussportit aika lailla tuon 10 s. - slipdiff needell
^^^^^^^^ kirjoitti:
No eiköhän jokaisessa hiukankin tehokkaammassa autossa ole sentään lukkoperä.
Mielestäni tuollaisia itsestäänselvyyksiä ei ole tarvetta edes mainita.Tässä kohdassa oli kysymys moottoripyöristä ja autoista yleisesti.
"Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta."
"Jotta autossa olisi yhtään enemmän vetäviä pyöriä, siinä pitää olla lukkkoperä tai sen tapainen." Tietääkseni perusperheautoissa ei ole lukkoperää eikä edes limited slip diffiä, mikä lie suomeksi. - ^^^^^^^^^^^^
slipdiff needell kirjoitti:
Tässä kohdassa oli kysymys moottoripyöristä ja autoista yleisesti.
"Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta."
"Jotta autossa olisi yhtään enemmän vetäviä pyöriä, siinä pitää olla lukkkoperä tai sen tapainen." Tietääkseni perusperheautoissa ei ole lukkoperää eikä edes limited slip diffiä, mikä lie suomeksi.Kyllä osassa mun autoista on ollut lukkoperä, vaikka kyse on ollut tavallisista perheautoista, ei ehkä tavallisia Suomessa, mutta aivan tavallisia Amerikassa.
"limited slip differential" on kitkalukko ja sellainen, levylukkona on ollut minunkin autoissa.
Parissa uudemmassa on ollut keskipakolukko.
Millä tavalla joku "perusperheauto" yleensäkään liittyy kiihtyvyysvertailuun moottoripyörän kanssa? Suurin osa teillä liikkuvista autoista ei pärjää edes kevarille kiihdytyksessä. - yumalation
^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Kyllä osassa mun autoista on ollut lukkoperä, vaikka kyse on ollut tavallisista perheautoista, ei ehkä tavallisia Suomessa, mutta aivan tavallisia Amerikassa.
"limited slip differential" on kitkalukko ja sellainen, levylukkona on ollut minunkin autoissa.
Parissa uudemmassa on ollut keskipakolukko.
Millä tavalla joku "perusperheauto" yleensäkään liittyy kiihtyvyysvertailuun moottoripyörän kanssa? Suurin osa teillä liikkuvista autoista ei pärjää edes kevarille kiihdytyksessä.Vetävien pyörien lukumäärästä olikin kyse.
- ^^^^^^^^
yumalation kirjoitti:
Vetävien pyörien lukumäärästä olikin kyse.
Moottoripyörissä vetäviä pyöriä on 1kpl, autossa yleensä 2,3 tai 4.
- sdvfcdswwqwwq
Neljä pyörää vs kaks kirjoitti:
Kyllä kunnon auto jättää mp:n taakseen http://www.youtube.com/watch?v=zvaQdoOLyS8
On se näissä ratatesteissä nähty että saman luonteinen auto kuin
moottoropyörä eli urheilumallisia/kilpatasaisia niin mp jää
kyllä joka osa-alueella.
On harhaan johtavaa mertailla tavallista autoa johonkin 150-200hv kyykkypyörään.
Vertaillaan enemmän nopeita autoja ja vastaavia moottoripyöriä.
Toiseksi, moottoripyörä on hengenvaarallinen osaamattomissa käsissä
kun kovaa ajetaan, sitä ei ole juurikaan varaa lipsautella. - yumalation
^^^^^^^^ kirjoitti:
Moottoripyörissä vetäviä pyöriä on 1kpl, autossa yleensä 2,3 tai 4.
Niin, jos on lukkoperä ja/tai neliveto.
- Andrea De Crashis
Yhtä nopeasti, jos ne törmäävät riittävän vahvaan kiinteään esteeseen.
- Hei mä tiiän
Motskarin korkea painopiste suhteessa pituuteen huonontaa myös hidastuvuutta.
- peruspakettia.
"""Tietääkseni perusperheautoissa ei ole lukkoperää eikä edes limited slip diffiä, mikä lie suomeksi. ""
Ihan kuule tavallisessa peruspakettiautossakin on lukkoperä.
Auto tarvitsee hirveäsi hummia kiihtyäkseen nopeasti.
Gebardilla ei ole edes yhtä hevosvoimaa ja kuitenkin se kiihtyy 0----100 noin 3 sekuntia. Auto tarvitsee moiseen 300 -- 400 HV. ? Huonot on hyötysuhteet. - siinä teille
Ensinnäkin moottoripyörä painaa n. 250 kiloa ja tehoja saman verran kuin autossa. Kiihtyy kuin raketti ja pysähtyy kuin seinään. Poliisinkin on vaikea saada moottoripyöriä kiinni maijalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154