Hallitus on vähentämässä työvoimtoimistoja. Yksi lakkautuslistalla olevista työvoimahallinnon toimipisteistä sijaitsee Utsjoella.
Seuraus: Enimmillään matkaa työvoimatoimistoon lakkautuksen jälkeen tulee noin kaksisataa kilometriä!
Mitähän pääkaupunkiseudulla tuumattaisiin, jos työhallinnon palvelut keskitettäisiin esimerkiksi Tampereelle?
Täystyöllisyys Utsjoella?
3
148
Vastaukset
- Itsensä työllistänyt
Työvoimahallinnosta säästyvät byrokratiamarkat voitaisiin käyttää yritystoiminnan edistämiseen.
- tässä
Koska koulutustasomme on korkea, tarvitsemme laajan ja monihaaraisen byrokratian työllistämään vuosittain valmistuvat tuhannet valt.kand., yht.kunt.t.kand., ym.ym.etc.
Mitä korkeammaksi koulutustasomme nousee sitä suuremmaksi byrokratiamme kasvaa. Yrittäjän starttiraha on yksi asia missä työvoimatoimistot ovat keskeisesti mukana. Myös suoraan jonkun yrityksen tarpeisiin räätälöidyn koulutuksen järjestäminen ja ihmisten ohjaaminen niihin on mielestäni ihan järkevää toimintaa.
Sen sijaan työvoimahallinnon resursseja vie tarpeettomasti ikääntyneitten, sairaitten ihmisten roikottaminen vuodesta toiseen työnhakijoina. Niin yrittäjät, työvoimahallinto kuin työnhakija itsekin tietää etteivät he voi sijoittua enää työmarkkinoille.
Poliitikoilta puuttuu vain tahto järjestää heidän toimeentulonsa järkevämmällä tavalla. Juhlapuheet kyllä ovat mahtavia, teot nolla.
Utsjoen tapauksesta vielä. Kyllä Keskustakin hallituksesta käsin osaa kurittaa syrjäseutujen ihmisiä, vaikka sitä maaseudun suosijana yleisesti pidetäänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481