Mikä pahentaa tinnitusta?

dasda

Liikenteen melu? Musiikin kuuntelu?
Riittääkö korvatulpat baarissa ym?

Voinko siis kulkea rauhassa kaduilla ilman pelkoa että liikenteen melu pahentaisi tinnitusta. Ja voinko katsoa rauhassa telkkaria. APUA, kukaan ei tiedä!!!

Ei ole meluvauriota mulla, ainoastaan tinnitus.

7

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri1

Liikenteen melu on tuskin liikaa korville. Riippuu tietenkin tiestä, mutta mielestäni vasta monikaistainen tie tunnelissa voi nostaa melun haitalliselle tasolle. Samoin ohiajavan bussin paineilman sihahdus, varsinkin jos se on aivan vieressä (kosketusetäisyys).

Musiikkia voi kuunnella maltillisella voimakkuudella, samoin musiikin kuuntelu kuulokkeilla on ok, JOS musiikki on hiljaisella. Musiikin kuuntelu kuulokkeilla melussa, esim bussissa, voi vaatia musiikin asettamista niin kovalle että haittoja alkaa jo ilmetä.

Telkkarin katsomisesta ei ole mitään haittaa, kunhan äänenvoimakkuus on hillitty.

Baarissa _ei välttämättä_ riitä korvatulpat! Melu esim kaiuttimen vieressä tai tanssilattialla voi olla niin kova että vaikka korvatulpat vaimentavat melua, ne eivät tee sitä riittävästi.

• dasda

Kiitos nopeasta vastauksesta!

Eniten mua vaan huolettaa se, että voinko ruokalassa olla kevein mielin vaikka melun takia sen jälkeen saattaa tinnittää vähän kovempaa jonkun aikaa. Tinnitus kuitenkin palaa normaalille tasolle kun oon ollu hetken jossai rauhallisemmassa paikassa. Ja just tuo, että voinko kaduilla kuljeksia ilman pelkoa siitä että aiheutan ittelleni pahemman tinnituksen.

En haluais liikaa miettiä näitä, mutta tinnitus alkoi pari viikkoa sitten ilman syytä ja oon neuroottisena kolunnu nettiä läpi ja ettiny vastauksia. Ilman absoluuttisia totuuksia tietenkin, mikä hermostuttaa ja stressaa.

• lekuriin

Menisin kyllä tutkimuksiin, jos tinni jo pari vkoa "inissyt". Et voi tietää, onko melusta tai onko lisäksi kuulonalentumaa. Itselläni tuli tinni ja tuntui, että normaali kuulo, mutta keskussairaalassa huomattiin, että korkeat äänet häipyneet. Alussa tinniin voi kokeilla lääkitystäkin, itselleni määrättiin ns. verenkiertoa parantavaa lääkitystä, muttei enää auttanut, koska luulin, että tinni häipyy itsekseen eikä mitään kiirettä tutkimuksiin. Nyt takana tinniä tasan 27v ja harmittaa, etten heti mennyt vastaanotolle. Vieläkin kaihertaa se, että jos se lääke olisi alussa sittenkin auttanut.

• dasda

Tiedän koska kävin jo. Kahdesti kuulokokeessa vieläpä, normaalia parempi kuulo. Yritän huomenna saada lääkärin kiinni ja kysyä voisiko ylipainehappihoito toimia/ lääkkeet. Kellää muute mitää hajua tosta ylipainehappihoidosta, että soveltuuko se vain meluvaurion saaneelle? Luulen, että ei ole väliä jos noita lääkkeitä ottaa heti vai myöhemmin?

• Niska
    • dasda

olen kokeillut eikä muuta mitenkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      306
      7718
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      6019
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3571
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2057
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1906
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1679
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      55
      1452
    10. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    Aihe