Kyllä on säälittävän näköistä koiran ulkoiluttamista entisessä Jyväskylän maalaiskunnassa, "herrasmiehellä" on kaksi corgia, toinen nähtävästi nuorempi koira menee edellä... ja se toinen reppana tulee 5-6 metriä perässä vetämällä, aivan oikein vetämällä, naru tiukalla koittaa toinen(vanhus?) kenkata perässä, tekee oikein pahaa katsoa tuollaista koiranhoitoa.
Koiran ulkoiluttamista
9
138
Vastaukset
- j5csy4
" toinen(vanhus?)"
- Entäs jos vaan yksinkertaisesti laiska?- rajaa hyvinkin
Sitä en tiedä, ei ainakaan vaikuta oikein järkevältä touhulta, olisko narujen päässä insinööri, niiltä voi odottaa tuollaista käytöstä.
- .....
rajaa hyvinkin kirjoitti:
Sitä en tiedä, ei ainakaan vaikuta oikein järkevältä touhulta, olisko narujen päässä insinööri, niiltä voi odottaa tuollaista käytöstä.
Minkä tasoisella tai suuntaisella koulutuksella ei opi noin typerästä yleistyksestä pois?
Jätettäiskö nuo yleistykset dog hatereille vaan.
- Kulkurit
Onhan koirissa toki eroja,mutta jos toinen todellakin on vanhus,ja toinen nuori,niin ehdottomasti vaatisivat omat lenkkinsä molemmat.Niin ainakin itse teen ,koska silloin mennään vanhuksen ehdoilla täysin,välillä pisemmälti,välillä taas lyhyempi lenkki riippuen vanhuksen olosta,ja jaksamisesta.Nuoremman kanssa rajaa taas ei näy:)
- luomuhurtta
vanha tai laiska tai mikä vaan, mutta se hitaampi kulkija pitäisi huomioda.
On todella keljua katsoa noita hinaajia jotka kiskovat usein pientä ja lyhytjalkaista (harvemmin isompaa) koiraansa hihnan perässä. Koira saattaa kulkea jopa laukalla, vaan ei yksinkertaisest vain pysy taluttajansa vauhdissa niin että hihna löystyisi.
Jo aloittajan sana klenkata-viittaa vaikean oloiseen liikkumiseen. nilkuttamiseen ontumiseen. Koiralla voi siis olla liikuntavaikeuksia, jota tuollainen kiskominen ja riepotus tuskin kuntouttaa
Siispä kaikki koirantaluttajat. seurataanpa kukin kohdaltamme. miten se oma rekku siellä hihnan päässä lenkuttaa, siis jos jää jälkeen eikä kulje edellä, kuten pitäisi - Tikstaalintie
Koira on vanhus ja kys. lenkki on päivän ainoa, jolloin koirat viedään yhdessä lenkkeilemään. Kyseessä on kuitenkin lapsiperhe ja 6-8 lenkkiä päivässä ei mitenkään töiden, harrastusten, lastenhoidon, siivoamisen ja muiden tavallisen perheen puuhien ohella onnistuisi. Koira yritetään pitää liikkeellä, ettei se tyystin hyytyisi - lihaskunnosta pidetään huolta "puoliväkisin".
Ehkäpä kannattaisi käydä puhumassa kyseiselle haapaniemeläismiehelle henkilökohtaisesti eikä räkyttää nettipalstoilla? Minua suututtaa suuresti, kuinka ihmiset tulevat ruikuttamaan muiden asioista Internetiin ilman, että vaivautuvat ottamaan asioista LAINKAAN selvää.Monestihan tänne tullaan ensin avautumaan, jotta saisi vinkkejä miten asia ilmaistaan sitten käytännössä. Usein on parempi päästellä ylimääräisiä höyryjä pois, jotta asian osaa sanoa rauhallisesti ja asiallisesti, kun nämä koiranomistajathan ovat välillä aivan fanaatikkoja, joita ei heidän omasta mielestään tarvitse mitenkään opastella...
Kyllä ne on ihmiset jotka miettivät tekemisensä huonokuntoisimman eläimen mukaan, ei niin että lenkottavaa rakkia raahataan miten sattuu. Enpä ole ikinä itse joutunut vetämään vanhaa tai raihnaista koiraa, kyllä ne on muut keinot, jolla siitä lihakunnosta silloin pidetään huolta, noita nyt on aika monia ollut omia tai hoitokoiria.
- liian pitkälle
Minäkin näin kerran, kun eräs vanha koira ei vaan enää jaksanut. Uikuttaen kaatui jatkuvasti maahan, omistaja raahasi sitä pari metriä lumessa, kunnes nosti syliin ja kantoi kotiin. Sen jälkeen ei koiraa ole näkynyt.
Inhottavaa. Jotkut kuvittelevat koiran olevan kuin kone, että se kepottaa vuosia samalla tavalla menemään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471