Oma Leon on -08 1.9 TDI ja ajettu n. 190000. Auto on tehnyt muutaman kerran seuraavan tempun.. Kun lähden kiihdyttämään motarille ja kierrokset on n. 3500, niin kiihtyvyys pysähtyy kuin seinään. Vedot häviää ja tuntuu, kuin turbo tippuisi pelistä. Samalla myös vakionopeudensäädin lakkaa toimimasta. Kiihtyvyys on tämän jälkeen erittäin tahmeaa ja tuntuu, että auto ei kulje mihinkään. Vika kuitenkin kuittaantuu sillä, että auton käynnistää uudestaan. Auto on tehnyt tämän pari kertaa viimeisen vuoden aikana. Mistä siis on kyse ja mikä tulisi tehdä?
Seat 1.9 TDI häikkää..
7
572
Vastaukset
- ..............
Mulla oli itse seat toledo. Joskus oli iltalehdessä vikalista (yleisimmät viat eri merkeissä) Vie VEHOLLE, siellä ne osaa korjata. Voi olla, että menee Turbo uusiksi. =/
- jps77w
Mulla tehnyt 2.0 altea samaa, samoin 1.9 tri golf. Turbo karstoittinut ja korjaantuu turbon irroituksella ja putsauksella,
- jps77e
jps77w kirjoitti:
Mulla tehnyt 2.0 altea samaa, samoin 1.9 tri golf. Turbo karstoittinut ja korjaantuu turbon irroituksella ja putsauksella,
Eli tosiaan, vika on kohtuu yleinen eik ä sitä ole tulipalokiirettä korjata, jos ei halua, rauhallista ajoa niin vikatila ei tuu päälle. Itsellä 2000 Golf on tehnyt tuota jo kaksi vuotta, vikatila kun ei iske tosiaan päälle jollei rajusti kiihdyttele. SEAT meillä n nyt niin uusi, vm 2011 ja 120 ajettu, joten siihen aion tuon turbon putsauksen teettää. Pääsee kuitenkin reilusti halvemmalla kun uusimalla sen.
- jps77w
jps77e kirjoitti:
Eli tosiaan, vika on kohtuu yleinen eik ä sitä ole tulipalokiirettä korjata, jos ei halua, rauhallista ajoa niin vikatila ei tuu päälle. Itsellä 2000 Golf on tehnyt tuota jo kaksi vuotta, vikatila kun ei iske tosiaan päälle jollei rajusti kiihdyttele. SEAT meillä n nyt niin uusi, vm 2011 ja 120 ajettu, joten siihen aion tuon turbon putsauksen teettää. Pääsee kuitenkin reilusti halvemmalla kun uusimalla sen.
Ja vielä tuohon yhteen kommenttiin: VEHO:lle ei todellakaan kannata viedä, he vaihtavat aina suoraan turbon ja on muutenkin kaikista kallein vaihtoehto. On noita turbohuoltoihib erikoistuneita pahojakin. Turha vaihdattaa sinällään ehjää osaa.
- osssss
jps77w kirjoitti:
Mulla tehnyt 2.0 altea samaa, samoin 1.9 tri golf. Turbo karstoittinut ja korjaantuu turbon irroituksella ja putsauksella,
Pois pois longlife niin pysyy koneet kunnossa!
Vaihtakaa öljyt mieluimmin 10tkm välein jotta kestää suomen oloissa.
Ei muodostu vettä öljyb sekaan.
Näin opasti merkkikorjaamon pomo aikanaan Hyvinkäällä.Ja nytkin kohta 300tkm ilman konevikaa 1.9tdi...
- !!!!!!!!
Noille pitää antaa monoo välillä, jottei karstotu, ne on tehty työkoneisiin kiisseli mosat niitä pitää myös rääkätä kunnolla.
- osssss
Onko ollut longlife?
Vesiöljy tappaa voitelun..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742962
- 682837
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171679- 241657
- 261602
- 201600
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269