Selkäni on vaivannut pitkään (olen liikkumaton vätys) ja luin lehdestä artikkelin, jonka mukaan pakarat ovat olennaisessa roolissa selän terveydessä. Koetin sitten treenata pakaroita ohjeiden mukaan kotioloissa ja totesin, että mikään neuvottu liike ei tunnu pakaroissa yhtään. Sen sijaan etureidet menevät kaikista ihan hapoille. Googlettelu tuotti taas tulosta ja löysin mielenkiintoista tietoa pakaralihasten aktivoimisesta. Tuolla on harjoitteita:
http://www.sbcoachescollege.com/articles/HamstringDominance.html
Vielä en ole ehtinyt testaamaan vaikuttavatko nuo mitään, mutta huvitti lukea tuosta ilmiöstä: tekstin mukaan sisäreidet, lonkan koukistajat ja pohkeet ovat tällaisella ihmisellä yliaktivoituneet ja todellakin, nuo ovat kaikki minulla kroonisessa jännitystilassa. Niiden treenaaminen, etenkin lonkankoukistajien, saa ne heti kramppaamaan. Ja ovat kaikki pirun kireitä. Seisoma-asentoni on tyypillinen vähän takakenoinen, lantio taaksepäin kallistunut. Koko kroppa pois balanssista ja nyt neljänkymmenen lähestyessä sen kyllä tuntee.
Täällä moni asiantuntija varmasti miettii, että what's the news, mutta minulle tämä kolahti niin, että oli pakko tulla tännekin kertomaan löydös muille lattapeppuisille selkävaivaisille, josko niihin pakaralihaksiin vielä olisi vaikka mahdollista saada eloa!
Olemattomat pakarat
Hermotuksen etsijä
1
122
Vastaukset
- 4+18
hyviä huomioita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043404
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 381887
- 221756
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337