Ihmisoikeudet ovat tyhjää ja merkityksetöntä valetta. Niihin joko sitoudutaan tai sitten ei. Joka sitoutuu on hyvä ihminen ja joka ei sitoudu on paha ihminen. Eli tässä ihminen käy oikeutta itseään vastaan; tuomitsee ja palkitsee itsensä.
Mutta miten ihmisoikeuksiin sitoutuminen käytännössä tapahtuu? Mikä on se mekanismi jolla ihminen sitoutuu niihin? Niidenhän on oltava läsnä ihmisen toimissa ja sydämessä jatkuvasti tai muuten ihminen ei ole oikeasti niihin sitoutunut.
Ihmisoikeudet ovat yksilön kannalta tyhjää ja pelonsekaista toiveajattelua. Miksi joku kuvittelee että ihminen voisi sitoutua syntisten ihmisten tyhjiin lupauksiin.
ihmisoikeuksien mahdottomuus
35
129
Vastaukset
- spällymälöö
Mene nyt jo siitä johonkin muualle. Harhasi eivät tällä palstalla enää kiinosta [sic].
- uskova mies,,
Ihmisoikeudet ovat harhaa. Ei ole mitään tieteellistä näyttöä sellaisista. Ateistit ovat joko taikauskoisia tai nihilistejä.
- tieteellinen näyttö
uskova mies,, kirjoitti:
Ihmisoikeudet ovat harhaa. Ei ole mitään tieteellistä näyttöä sellaisista. Ateistit ovat joko taikauskoisia tai nihilistejä.
"Ihmisoikeudet ovat harhaa. Ei ole mitään tieteellistä näyttöä sellaisista. Ateistit ovat joko taikauskoisia tai nihilistejä."
Laitkin ovat harhaa, ei niistäkään ole tieteellistä näyttöä. Myös uskonnot ja sinun jumalasi ovat harhaa, niistäkään ei ole tieteellistä näyttöä. Sinä olet siis joko taikauskoinen (tätä nyt ainakin) tai nihilisti.
Jos olet todella tuota mieltä niin tunge se kymmenen käskyäsi--------an....si.
- uskova mies,,
Kymmenen käskyä ovat käskyjä eivät oikeuksia. Ei pidä kuvitella ettei sinua saaisi tappaa vain koska se on itseltäsi kiellettyä.
- spällymälöö
uskova mies,, kirjoitti:
Kymmenen käskyä ovat käskyjä eivät oikeuksia. Ei pidä kuvitella ettei sinua saaisi tappaa vain koska se on itseltäsi kiellettyä.
Kuka saa tappaa epikuroksen?
- uskova mies,,
spällymälöö kirjoitti:
Kuka saa tappaa epikuroksen?
Kuka tahansa joka ei ole sitoutunut Jumalan lakiin.
- spällymälöö
uskova mies,, kirjoitti:
Kuka tahansa joka ei ole sitoutunut Jumalan lakiin.
uskova mies,, myöntää siis tappamisoikeuden kaikille jotka eivät ole sitoutuneet Jumalan lakiin. Hän ei edes väitä että ateistit väittävät näin, hän väittää näin itse! Nyt pääsen lopulta tappamaan epikuroksen, joka on AIVAN varmasti se kärttyisä äijä joka asuu kolmannessa kerroksessa ja on joka päivä valittamassa naapureille ja isännöitsijälle milloin mistäkin!
- uskova mies,,
spällymälöö kirjoitti:
uskova mies,, myöntää siis tappamisoikeuden kaikille jotka eivät ole sitoutuneet Jumalan lakiin. Hän ei edes väitä että ateistit väittävät näin, hän väittää näin itse! Nyt pääsen lopulta tappamaan epikuroksen, joka on AIVAN varmasti se kärttyisä äijä joka asuu kolmannessa kerroksessa ja on joka päivä valittamassa naapureille ja isännöitsijälle milloin mistäkin!
Minä en myönnä mitään oikeuksia mihinkään. On tosiasia, etten voi sille mitään jos joku tappaa jonkun, ja kumpikin heistä saattaa pelastua tai joutua helvettiin riippuen siitä miten on tarkoitettu. Jumala on ilmoittanut minulle Lain Sanassaan ja olen sitoutunut siihen mutta senkin yläpuolella on Kristuksen ruumis.
- spällymälöö
uskova mies,, kirjoitti:
Minä en myönnä mitään oikeuksia mihinkään. On tosiasia, etten voi sille mitään jos joku tappaa jonkun, ja kumpikin heistä saattaa pelastua tai joutua helvettiin riippuen siitä miten on tarkoitettu. Jumala on ilmoittanut minulle Lain Sanassaan ja olen sitoutunut siihen mutta senkin yläpuolella on Kristuksen ruumis.
Minä kysyin kuka saa tappaa ja sinä sanoit että kuka tahansa joka ei ole sitoutunut Jumalan lakiin. Älä kiertele, tekopyhä jumalaharhainen.
- uskova mies,,
spällymälöö kirjoitti:
Minä kysyin kuka saa tappaa ja sinä sanoit että kuka tahansa joka ei ole sitoutunut Jumalan lakiin. Älä kiertele, tekopyhä jumalaharhainen.
Kuka tahansa jumalaton saa tappaa koska ihminen on vapaa mutta minä en ole myöntänyt mitään oikeutta vaan Jumala on antanut ihmiselle vapauden.
uskova mies,, kirjoitti:
Kuka tahansa jumalaton saa tappaa koska ihminen on vapaa mutta minä en ole myöntänyt mitään oikeutta vaan Jumala on antanut ihmiselle vapauden.
Itse asiata kirjoitettuna Minä elän : D
Uskova m. taitaa olla peräti 007 statuksen omaava, no sekin on fiktiivinen hahmo kuten jeesus nasaretilainenkin.
No virrestä viis minä veisaan koska seuraava on parempi.
https://www.youtube.com/watch?v=e9RS4biqyAc
Kiva nähdä sinulta aloitus uudella teemalla.
"Ihmisoikeudet ovat tyhjää ja merkityksetöntä valetta. Niihin joko sitoudutaan tai sitten ei. ... tuomitsee ja palkitsee itsensä."
Mutta tekeekö se, että joku ihminen/valtio ei johonkin sopimukseen sitoudu, tämän sitoumuksen kaikkien kannalta merkityksettömäksi? Onko tietoinen yhteisten pelisääntöjen perustaminen siis väärin?
"Mutta miten ihmisoikeuksiin sitoutuminen käytännössä tapahtuu?"
www.ihmisoikeudet.net/index.php?page=mita-sisaltavat
http://www.ihmisoikeudet.net/uploads/materiaali/YK_Ihmisoikeuksien julistus.pdf
Sitoutuminen tapahtuu noudattamalla näitä sovittuja sääntöjä. Tämä näkyy niin yhteiskunnan tasolla (lainsäädäntö, tiedotus, seuranta) kuin yksilötasollakin (miten kohtaa erilaisia ihmisiä arkielämässä, tekeekö ilmoituksen viranomaisille, jos kohtaa oikeuksien rikkomista, levittääkö tietoa oikeuksista ja siitä miten hyvin ne toteutuvat jne.). Voit sitoutua yksilönä niihin monin tavoin, esim. ostamalla reilun kaupan tuotteita ja tutustumalla vaatteitesi ja muiden ostostesi alkuperämaan työolosuhteisiin, tukemalla avustusjärjestöjä, jotka auttavat ja valvovat i-oikeuksien toteutumista, osallistumalla itse ihmisoikeuksia tukevaan toimintaan jne.
"Ihmisoikeudet ovat yksilön kannalta tyhjää ja pelonsekaista toiveajattelua. Miksi joku kuvittelee että ihminen voisi sitoutua syntisten ihmisten tyhjiin lupauksiin."
Minusta kuulostaa, että olet menettänyt uskosi ihmisiin. Oletko oikeasti sitä mieltä, että kaikkien ihmisten kaikki lupaukset ovat tyhjiä? Ehdottaisin vaihtamaan seuraa jossa liikut. Toki nykyisen mediankin kautta voi maailmasta saada aika synkeän kuvan, mutta ei pidä lannistua liikaa. Pitää kiinnittää huomio ja voimavarat niihin hyviin toteutuneisiin lupauksiin ja tekoihin joita tehdään, säilyttää toivo ja halu paremmasta.
Ja miksi ihmisoikeudet olisivat pelonsekaista? Eikö se ole nimenomaan rohkeuden merkki myöntää vääryydet ja tukea niiden poistamista?- uskova mies,,
Ihmisoikeuksien varaan ei voi rakentaa mitään joten ne ovat aivan tyhjän kanssa. Joka rakentaa ihmisoikeuksien varaan, rakentaa seismiselle alueelle eikä saa palkaksi yhtikäs mitään.
Pointtini on lähinnä se, että ketä varten ihmisoikeudet ovat? Ne eivät palvele ketään. Ne eivät palkitse eivätkä rankaise eivätkä ne voi taata kenellekkään turvaa. Moni on tehnyt niistä itselleen Jumalan vaikka ne ovat tyhjää. uskova mies,, kirjoitti:
Ihmisoikeuksien varaan ei voi rakentaa mitään joten ne ovat aivan tyhjän kanssa. Joka rakentaa ihmisoikeuksien varaan, rakentaa seismiselle alueelle eikä saa palkaksi yhtikäs mitään.
Pointtini on lähinnä se, että ketä varten ihmisoikeudet ovat? Ne eivät palvele ketään. Ne eivät palkitse eivätkä rankaise eivätkä ne voi taata kenellekkään turvaa. Moni on tehnyt niistä itselleen Jumalan vaikka ne ovat tyhjää."Ihmisoikeuksien varaan ei voi rakentaa mitään joten ne ovat aivan tyhjän kanssa."
Miksi ei voi? Mikä estää?
"Pointtini on lähinnä se, että ketä varten ihmisoikeudet ovat? Ne eivät palvele ketään.""eivätkä ne voi taata kenellekkään turvaa. "
Oletko miettinyt ihan varmasti sanomasi todenperäisyyttä? Totta kai palvelevat, ihmisiä, jotka ovat muita (meidän paremminvoivaa väestöä) alemmassa asemassa. Miksi eivät palvelisi? Mikään ei tietenkään takaa 100% turvaa paljon tilanteita sisältävässä maailmassa. Olen kuitenkin varma, että ihmisarvot takaavat meille kaikille enemmän turvaa kuin elämä ilman niitä. Eläisitkö itse mieluummin ilman linkkien takana mainittuja ihmisarvoja?- uskova mies,,
kerettitytto kirjoitti:
"Ihmisoikeuksien varaan ei voi rakentaa mitään joten ne ovat aivan tyhjän kanssa."
Miksi ei voi? Mikä estää?
"Pointtini on lähinnä se, että ketä varten ihmisoikeudet ovat? Ne eivät palvele ketään.""eivätkä ne voi taata kenellekkään turvaa. "
Oletko miettinyt ihan varmasti sanomasi todenperäisyyttä? Totta kai palvelevat, ihmisiä, jotka ovat muita (meidän paremminvoivaa väestöä) alemmassa asemassa. Miksi eivät palvelisi? Mikään ei tietenkään takaa 100% turvaa paljon tilanteita sisältävässä maailmassa. Olen kuitenkin varma, että ihmisarvot takaavat meille kaikille enemmän turvaa kuin elämä ilman niitä. Eläisitkö itse mieluummin ilman linkkien takana mainittuja ihmisarvoja?Jumala tarjoaa 100% turvaa. Kaikki muu on vain syntisten petollisia lupauksia toisilleen.
uskova mies,, kirjoitti:
Jumala tarjoaa 100% turvaa. Kaikki muu on vain syntisten petollisia lupauksia toisilleen.
Ei tarjoa. Uskovaisetkin joutuvat onnettomuuksiin, sairastuvat mielenterveyden ongelmiin, menettävät omaisuuttaan ja läheisiään jne. Ja mitä tulee kuoleman jälkeen, siitä et todellakaan voi puhua päivänselvinä faktoina.
kerettitytto kirjoitti:
Ei tarjoa. Uskovaisetkin joutuvat onnettomuuksiin, sairastuvat mielenterveyden ongelmiin, menettävät omaisuuttaan ja läheisiään jne. Ja mitä tulee kuoleman jälkeen, siitä et todellakaan voi puhua päivänselvinä faktoina.
Ps. Eläisitkö itse mieluummin ilman ihmisoikeuksia?
- uskova mies,,
kerettitytto kirjoitti:
Jumala tuo turvan myös vastoinkäymisissä. Niistä tulee iloita ja kaikesta tulee kiittää Jumalaa.
Jeesus nousi kuolleista ja samoin nousevat ne jotka häntä seuraavat. - uskova mies,,
kerettitytto kirjoitti:
En kiitä hyvistä päivistä ihmisten antamia oikeuksia vaan Jumalaa.
- Vastaisitko, kiitos?
uskova mies,, kirjoitti:
"Eläisitkö itse mieluummin ilman ihmisoikeuksia?"
uskova mies,, kirjoitti:
Eli eläisit yhtä luottavaisin mielin suomessa, jossa ei noudateta ihmisoikeussopimuksen ehtoja?
uskova mies,, kirjoitti:
Jumala tuo turvan myös vastoinkäymisissä. Niistä tulee iloita ja kaikesta tulee kiittää Jumalaa.
Jeesus nousi kuolleista ja samoin nousevat ne jotka häntä seuraavat."Jumala tuo turvan myös vastoinkäymisissä. Niistä tulee iloita"
Minusta tämä on julma vaatimus. Pitäisikö esim. äidin iloita pienen lapsensa menettämisestä? Pitäisikö hänen kieltää omat negatiiviset tunteensa? Se ei todellakaan ole normaalia eikä terveellistä (lähentelee psykopatiaa?).
"Jeesus nousi kuolleista ja samoin nousevat ne jotka häntä seuraavat."
Miksi hautajaisissa sitten itketään?uskova mies,, kirjoitti:
Jeesus nousi kuolleista ja samoin nousevat ne jotka häntä seuraavat.Kaltaisesi fundamentalisti tekee periaatteessa hyvää työtä. Kun uskon ja uskonnottomuuden kanssa tasapainoileva väki näkee juttusi, erotellaan jyvät akanoista; täysjärkisyyteen kykenevät hylkäävät oitis vastenmielisen propagandasi, kun se vääjäämätön mutta onneksi vähäinen kuona liittyy joukkoihisi.
kerettitytto kirjoitti:
"Jumala tuo turvan myös vastoinkäymisissä. Niistä tulee iloita"
Minusta tämä on julma vaatimus. Pitäisikö esim. äidin iloita pienen lapsensa menettämisestä? Pitäisikö hänen kieltää omat negatiiviset tunteensa? Se ei todellakaan ole normaalia eikä terveellistä (lähentelee psykopatiaa?).
Miksi hautajaisissa sitten itketään?Seuraava uskonnollinen lause on suorastaan kuvottava.
Herra antoi, herra otti ylistetty olkoon herra.- iaiiaiaoooppppåååppo
kerettitytto kirjoitti:
"Jumala tuo turvan myös vastoinkäymisissä. Niistä tulee iloita"
Miksi hautajaisissa sitten itketään?Raamattu varoittaa osoittamasta palvovaa kunnioitusta luomuksille
kerettitytto kirjoitti:
”Eläisitkö itse mieluummin ilman ihmisoikeuksia?”
Oikeasti jokainen joutuu elämään ilman ihmisoikeuksia, vai pitäisikö sanoa: ilman ihmisarvoa. Ihminen kun ei voi taata toisen ihmisen arvoa. Kaikki ihmiset eivät valitettavasti ole edes ihmisoikeusnäkökulmasta katsottuna yhtä arvokaita.
Ihmisen arvo maailmassa heikkenee kokoajan.
- uskon pahuus
Uskova ihminen kieltää jyrkästi kaikki ihmisoikeudet.
Unohtivat laittaa raamattuun ihmisoikeudet, joten nyt niitä pitää vastustaa, koska niitä ei raamattu ollenkaan tunne. Ei tunne raamattu sananvapautta, tasa-arvoa, uskonnonvapautta eikä yleisiä ihmisoikeuksia. Eipä siis ihme, että uskovat ovat niitä arvoja aina niin vihanneet ja vastustaneet. Kuten edelleenkin tekevät.
Ei siis mitään uutta. Vastenmielinen usko vastenmielisillä ihmisillä.
Pelkkää sysimustaa myrkkyä ja puhdasta pahuutta synkeimmillään.”Uskova ihminen kieltää jyrkästi kaikki ihmisoikeudet.
Unohtivat laittaa raamattuun ihmisoikeudet, joten nyt niitä pitää vastustaa, koska niitä ei raamattu ollenkaan tunne. Ei tunne raamattu sananvapautta, tasa-arvoa, uskonnonvapautta eikä yleisiä ihmisoikeuksia.”
Ei se ole ihmisoikeuskysymys, vaan ihmisarvo kysymys. Maailmassa ihmisen arvo laskee koko ajan esim. orjan hinta on nyt noin 50 €, kun se ennen oli jopa 20 000€. Maailman mittapuilla mitattuna ihminen ei ole kovinkaan arvokas.
Raamatussa ihmisen arvo ei ole oikeus tai tasa-arvo perusteinen, vaan tekijä perusteinen. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, joten olemme arvokkaita, koska Jumala on meidät tehnyt. Noin ollen kaikki muut ihmisen keksimät mittaustavat vain alentavat ihmisarvoa.
Mehän emme oikeasti tietä kuinka arvokkaita olemme, koska se ei ole vielä käynyt ilmi. Todennäköisesti aliarvioimme Jumalan työtä myös ihmisarvon suhteen. Erityisesti ateisteilla on syynsä aliarvioida Jumalan työtä, joten ei ole mitään syytä olettaa, että ateismin avulla ihmisarvo ainakaan lisääntyisi, vai mikä ateismissa lisää ihmisarvoa?sami-a kirjoitti:
”Uskova ihminen kieltää jyrkästi kaikki ihmisoikeudet.
Unohtivat laittaa raamattuun ihmisoikeudet, joten nyt niitä pitää vastustaa, koska niitä ei raamattu ollenkaan tunne. Ei tunne raamattu sananvapautta, tasa-arvoa, uskonnonvapautta eikä yleisiä ihmisoikeuksia.”
Ei se ole ihmisoikeuskysymys, vaan ihmisarvo kysymys. Maailmassa ihmisen arvo laskee koko ajan esim. orjan hinta on nyt noin 50 €, kun se ennen oli jopa 20 000€. Maailman mittapuilla mitattuna ihminen ei ole kovinkaan arvokas.
Raamatussa ihmisen arvo ei ole oikeus tai tasa-arvo perusteinen, vaan tekijä perusteinen. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, joten olemme arvokkaita, koska Jumala on meidät tehnyt. Noin ollen kaikki muut ihmisen keksimät mittaustavat vain alentavat ihmisarvoa.
Mehän emme oikeasti tietä kuinka arvokkaita olemme, koska se ei ole vielä käynyt ilmi. Todennäköisesti aliarvioimme Jumalan työtä myös ihmisarvon suhteen. Erityisesti ateisteilla on syynsä aliarvioida Jumalan työtä, joten ei ole mitään syytä olettaa, että ateismin avulla ihmisarvo ainakaan lisääntyisi, vai mikä ateismissa lisää ihmisarvoa?Montako orjaa sinulla on? Minusta tuo 50 € kuulostaa hyvältä tarjoukselta joten ajattelin hankkia yhden siivoamaan ja yhden hoitamaan puutarhaa. Raamattuhan sallii orjuuden.
marsunkiillottaja kirjoitti:
Montako orjaa sinulla on? Minusta tuo 50 € kuulostaa hyvältä tarjoukselta joten ajattelin hankkia yhden siivoamaan ja yhden hoitamaan puutarhaa. Raamattuhan sallii orjuuden.
”Raamattuhan sallii orjuuden.”
Raamatun mukaan ihminen on synnin orja, joten me olemme kaikki tässä mielessä orjia. Orja tekee sitä, mitä isäntä käskee.
- eräs ateisti
"" Miksi joku kuvittelee että ihminen voisi sitoutua syntisten ihmisten tyhjiin lupauksiin. ""
Mietipä sitä kun seuraavan kerran rukoilet jumalaasi.- Rukousmalli
Isä meidän, joka olet taivaissa. selitykseen
Pyhitetty olkoon sinun nimesi. selitykseen
Tulkoon sinun valtakuntasi. selitykseen
Tapahtukoon sinun tahtosi, selitykseen
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä selitykseen
meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, selitykseen
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen, selitykseen
vaan päästä meidät pahasta. selitykseen
Sillä sinun on valtakunta selitykseen
ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen.
Matt. 6:9–13
Luuk. 11:2–4
- -s-
Ihmisoikeuksistaanhan pääsee eroonkin jos haluaa. Muuttaa vaikka Ugandaan. Helppo se on leikkiä marttyyriä sieltä kotisohvalta.
Miksi ihmisellä pitää olla oikeuksia?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565310Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212347- 1111572
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2271524- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2881078- 721047