Olen työskennellyt muutaman kuukauden Ruotsissa, ja jostain syystä käytän sanaa "joo", kun sanon kyllä ruotsiksi. Nyt olen alkanut miettiä, että se taitaa olla ihan suomenruotsia? Tarkoittaako se Ruotsin ruotsissa ennemmin "jep" tms.? Vai käytetäänkö sitä lainkaan? Havahduin tähän vasta... Olenkohan antanut ihan maalaisjuntti-vaikutelman nyt... :D
Olen töissä Ruotsin Lapissa, jos se nyt johonkin vaikuttaa.
Sanotaanko Ruotsissa "joo"?
Marika----
6
1557
Vastaukset
- kuinyess
Tukholmssa "joo" kasitetaan enemmin kuin "ehka"
- rthrsth
Mitähän se marika yrittää sönköttää? Oletko ihan alkanut miettiä, että sinun "joo" on suomenruotsia?? Etkö keksinyt parempaa provoa??
- sivusta seuraaja
Miksi tämä olisi provo?
- ocococ
sivusta seuraaja kirjoitti:
Miksi tämä olisi provo?
Katsos kun käyttää medialukutaitoa niin huomaa vedätykset ja "tosissaan" tehdyt kirjoitukset.
- 11-13
Suomeksi juu, juu vist ---kyllä niin.
- Näin se menee
Juu ja Jaa on oikein! Ruotsiksi Jo Ja.. Älä kysy va kostar de haukikilo idag!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953313
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201883- 681882
- 321809
- 211721
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341409Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327