Ei palkkaa, sairastuin, työkeikkojen välillä 4 päivää väliä

keikkalainen10

Hui, mikä tieto ja oikeestaan sokki. Minä tunnollinen keikkalainen sairastuin ennen yötyövuoroa. 3 tuntia jonotin päivystykseen, ja sain lääkärintodistuksen ja sairaslomaa.
Lähetin lääkärintodistuksen keikkafirmaan, ja auts, tuli tieto että en ole oikeutettu ollenkaan palkkaan, koska työkeikkojen välillä on ollut 4 päivää väliä. Olisinhan minä töitä tehnyt, mutta kun ei yövuoroja jäänyt minulle. Päivisin menee 4-6 tuntia kun kyttää yövuoroja keikkanetistä, ja jos niitä keikkanettiin ilmestyy, on puhelinjonossa 5-10 henkilöä ennen minua.
Onko tosiaan niin että kun elättää itsensä keikkalaisena, EI SAISI sairastua. Tosi mureellista, kun jäi palkka saamatta.

3

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokratyöfirmasta

Ihan persiistä jos tessiä tulkitaan noin. Ilmeisesti sinun vuokrafirmasi katsoo jokaisen keikan olevan ns. uusi työsuhde.

Muutenkaan edes keikkalaisena ei kannattaisi suostua ns. nollasopimukseen. Eli työsuhde pitää katsoa koko ajan jatkuvaksi ja töitä on myös aina tarjottava jonkin verran per viikko.

• Täälmyös

Tämä on yksi kirjoittamattomista säännöistä. Keikkalaiset ovat usein juuri saikkujen paikkaajia joten pahalla katsotaan, jos kehtaavat tällä tavalla vuokratyöfirmaa kiusata. Olen myös keikkahommissa ja vaikka tunteja on saanut elääkseen, joutuu toisinaan netissä kyttäämään niin paljon etten viitsi aikoja laskea, kun alkaisi harmittamaan vain enemmän. Kerran olen onnistunut sairaspäivät heh, ajoittamaan, vapaille ettei tulisi ns. hiljaista merkintää sinne firman omaan henkilöprofiiliin.

• Näin se menee...

TYÖEHTOSOPIMUS

LUKU 5 SAIRAUSAJAN PALKKA

17 § Sairausloman palkallisuus

Työntekijällä on työsopimuslain 2 luvun 11 §:n 1 momentin mukainen oikeus palkalliseen sairauslomaan työsuhteen kestäessä, jos hän on sairaudesta, viasta, vammasta tai työtapaturmasta johtuvan työkyvyttömyyden vuoksi estynyt tekemästä työtään. Työsuhde katsotaan työsuhteen jatkumista tarkasteltaessa poikkeuksellisesti yhdenjaksoiseksi, jos eri työsuhteet seuraavat välittömästi toisiaan ilman yli 3 päivän keskeytystä. Työkyvyttömyydestä on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus ja enintään 3 päivää kestävässä sairauslomassa lääkärin tai terveydenhoitajan antama todistus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2713
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2654
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      40
      1203
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe