Muistihäiriöistä tietävät

Dgu

haluaisin tietii onko minulla syytä huoleen.

Minun työssäkäyvä 55-vuotias äitini on silloin tällöin alkanut unohtelemaan asioita. Esim. Tänään kun vierailin hänen luonaan noin viiden tunnin ajan, hän kysyi minulta vierailun lopuksi kysymyksen jonka oli kysynyt jo vierailun aluksi. Lisäksi esim viime viikolla ei muistanut seuraavana päivä yhtä asiaa jonka oli kuullut edellisenä päivänä.

onko tuo normaalia vanhenemista vai onkohan syytä huolestua mahdollisesta alzheimerista tai muusta muistisairaudesta? Äitini täti pn kuollut alzheimeriin.

7

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennaltaehkäsy
    • kokemusta on...

Ei kovin huolestuttavalta kuulosta. Äidilläsi saattaa olla työstä aiheutuvaa väsymystä, unettomuutta, ne jo aiheuttavat , että unohteleee asioita. Ikä on yksi syy, äitisi on vaihdevuosi iässä, se on kova myllerrys naisen kehossa. Itse aikoinani ollessa 55v, muisti pätki pahasti, mutta kun vv selvisin, nyt ei mitään ongelmaa ja ole jo 61v.

• omaishoitaja

Masennus on yksi syy joka aiheuttaa muistamattomutta,mutta tarkailla kannattaa.

• siinähän se

uni ja lepo ja ravinto ja ...

• syy tautiin
    • Aspergerinfo

"hän kysyi minulta vierailun lopuksi kysymyksen jonka oli kysynyt jo vierailun aluksi."

Ei syytä huoleen. Vastasitko vierailun alussa esitettyyn kysymykseen? Mikäli et, tottakai sama kysymys esitetään uudelleen.

Ihan tavanomaista myös on olla muistamatta edellisen päivän tai viikon tapahtumia. Tällaisesta voivat kärsiä myös ihan nuoretkin henkilöt nykypäivänä kaiken informaatioviidakon keskellä.

Sinuna en olisi mitenkään erityisen huolissaan. Mutta jos tahdotte, hakeutukaa terveyskeskuksen kautta lähetteellä muistipoliklinikalle tarkempiin tutkimuksiin.

• Dgu

Vastasin kyllä vierailun aluksi jo kysymykseen.

Mutta huojentavaa kuulla, että tuollainen saattaa olla ihan normaaliakin. Aiemmin äitini on ollut kaikella tavalla hyvin skarppi ja siksi nyt viime aikoina alkanut unohtelu on saanut minut kiinnittämään huomiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2862
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1619
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1454
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe