Ero ja yhteinen omistusasunto

äkkiä eroon

jätin avopuolisoni ja lapsemme isän. Meillä on yhteinen omistusasunto ja olen sanonut miehelle että lähtee pois mutta ei suostu lähtemään. Huoltajuusasioista tms. ei ole vielä mitään sovittu.

Mies huutaa että nostaa syytteen heitteille jätöstä jos heitän hänen kamansa pois asunnosta ( en vaan kestä sitä enää hetkeäkään siellä ja pienten lasten kanssa ei kiinnosta itse lähteä varsinkin kun itellä pikkasen suurempi omistusosuus ja kaikki tavarat siellä on minun paitsi yksi lipasto ja sänky)

Paikka sillä olisi mihin mennä (vanhempien talven asuttava kesäasunto) mutta ei suostu lähtemään. sanoo asuvansa siinä niin kauan kunnes asunto on myyty ja mulla ei sitä ole varaa kyllä yksinään pitää että ostasin sen ulos siitä.

Mitä ihmettä mä voin tehdä ??

2

359

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teepä näin

Voisit vaikka pitää turpasi kiinni kunnes asunto on saatu kaupaksi. Tai sitten otat vaikka lainaa jolla voit lunastaa miehen osuuden itsellesi.

• jhtydjd

No eipä miehellä ole sen ihmeempää velvollisuutta lähteä sinun komentamanasi kuin sinullakaan oikeutta jäädä... Asutte YHTEISESSÄ asunnossa ja jollet heti huomenna pysty miestä siitä maksamaan ulos, joudut tyytymään tilanteeseen, kunnes asunto on myyty.

Et voi tehdä muuta kuin hoitaa asunnon myyntiin, toki toisen osapuolen suostumuksella, ja odottaa, että kämppä menee kaupaksi. Et voi toista hänen kodistaan tuosta vain häätää, olkoonkin että omistusosuutesi on isompi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3404
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3083
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1943
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1877
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1449
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe