Aika mielenkiintoinen tuo Orvo Miettisen saarna 7.12.2013
löytyy täältä http://media7.adventist.fi/videot-fr?kat=2
Aihe: "Identiteetti"
3. Sukupolvea
1. sukupolvi apokalyptis-dogmaattinen
- Sapatti
- Pyhäkkö
- Jeesuksen paluu
- Kuolleiden tila
2. sukupolvi hengellis-evankelinen
- Vanhurskaus uskon kautta
3. sukupolvi filosofis- mystinen
- Näkymättömät
- Sosiaalinen
- adventismi
- Advlist
- Onko väliä ?
Eli tässä juuri tavallaan tämä 1800-luvun lopun "konservatiivi"-adventismi ja
tämän päivän teknologia "liberaali"-adventismi joutuu eräänlaiseen törmäyskurssiin...
Mielenkiintoinen puhe ja kun tietää myös perinteen niin adventistien joukossa Suomessa on jo samaan sukupuuhun kuuluvia aika paljon...
Adventismi sisäisessä kriisissä...kö ?
6
63
Vastaukset
Opetuksessa olevat aikajanan kaksi ääripäätä:
Alun >>>.- Ihmettelen vaan että
On toi sun elämäs tosi vaikeeta?
Miksiköhän tämä palsta kerää niin paljon teita joilla ei ole omaa elämää ja siksi setvitte muiden olemisia ja menemisiä.No olipas outo kommentti sinulla aiheesta :O
Minä kyllä olen istunut 90-luvulla Lahdessa tämän Orvon kanssa samalla ns."nuorten luokalla" tutkimassa raamattua niistä vihko-aiheista monta kertaa, että suunnilleen tiedän mistä on kysymys...
(ps. Tämä puhe löytyy siitä linkistä kun oikealta selaa niitä puheita vähän alaspäin...)
Toivottavasti täällä on sellaisiakin jotka pystyy ajattelemaan...Kopittelija007 kirjoitti:
No olipas outo kommentti sinulla aiheesta :O
Minä kyllä olen istunut 90-luvulla Lahdessa tämän Orvon kanssa samalla ns."nuorten luokalla" tutkimassa raamattua niistä vihko-aiheista monta kertaa, että suunnilleen tiedän mistä on kysymys...
(ps. Tämä puhe löytyy siitä linkistä kun oikealta selaa niitä puheita vähän alaspäin...)
Toivottavasti täällä on sellaisiakin jotka pystyy ajattelemaan...Minä kyllä kuuntelin tuon puheen ihan mielenkiinnolla ilman
mitään " sarvia ja hampaita "...
Tavallaan monet muutkin herätysliikkeet, jotka ovat rantautuneet 1900-luvun alun tienoilla Suomeen esim Helluntalaisuus ja Vapaakirkko ja myös Lestadiolaisuus ovat tietynlaisessa murroksessa tänä päivänä kun tavallaan " HERÄTYSLIIKE" ei varsinaisesti enää olekaan herätysliike sen varsinaisessa merkityksessään vaan onkin siirtynyt "kasvatuskristillisyyteen" vähän kuin Luterilaisuudessa....
- pohjantähden alla
Tätähän Jumala varmasti haluaa. Että jokainen tutustuu Hänen Sanaansa. Ilman sarvia ja hampaita. Jumalan valtakunta on ikuinen. Sinne halajamme...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262193
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161494- 1241427
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883