Ryan air ja heidän matkavakuutus?

U_rsis

Hei!

Varattiin ystävän kanssa lennot Lontooseen, per henkilö lennon hinta hakuvaiheessa oli 135 e, lisättynä, paikat, yksi ruumalaukku ja luottokorttimaksu hinnaksi tuli 182e per nenä.

Tuli siis hiukan kalliimmaksi kun ennalta ajattelin.
Tästä syystä kiinnostaa heidän myymänsä matkavakuutus.
Olen etsinyt ehtoja (mitä korvataan) ja hintoja, mutta en löydä selkeää vastausta.
En haluaisi alkaa ostamaan sikaa säkissä.

Onko kenelläkään tietoa Ryan Airin vakuutuksesta? Korvaako se matkan hinnan, jos sairauden takia ei pääse lähtemään ja on lääärintodistus?

Matkatatavaran korvaaminen ei kiinnosta, vaan matkan hinnan takaisin saaminen sairaustapauksessa Ryan airin vakuutuksesta.

Entäpä jos toinen ei pääse lähtemään, kai toinen voi lippunsa käyttää, kun kerran mitään muutoksia ei tule. Ainakin ennen chek inniä se on varmasti mahdollista.

Onko kenellään kokemusta matkan peruuntumisesta ja heidän vakuutuksesta?
Kiitos.

4

2791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+15

Korvaa:

http://ryanair.insurengine.com/Content/pdf/en-GB/integrated/policy_wording/policy_wording.pdf

Ainakin suomalaiset vakuutusyhtiöt vaativat lääkärintodistuksen, jossa mainitaan ettet voi lentää. Itse olen joutunut perumaan matkan tryggin jatkuvalla matkavakuutuksella, aika samanlaiset ehdot. Korvaukseen tarvittiin Ryanairilta no-show -kuittaus, ja matkatoimistolta selvitys siitä että hotelli ei maksa rahoja takaisin.

Itse matkustan sen verran paljon että pidän jatkuvaa matkavakuutusta, vaikea kommentoida onko tuo vakuutus hyvä vai ei - ainakin matkan ajan vakuutukseksi se on helppo ottaa. Saattaa kyllä olla helpompaa asioida suomalaisen vakuutusyhtiön kanssa jos jotain menee pieleen.

Jos kahdesta vain toinen lähtee, lähtöselvitys tehdään vain matkustavalle. Matkustus ok.

• Kaiken varalta hyvä

Lisäisin vielä että mikäli matkakumppani sairastuu myös "terve" voi perua matkansa ja hänen omasta matkavakuutuksesta suoritetaan korvaus. Tämä yleisten matkavakuutusehtojen mukaan. Sitä en tiedä korvaako mainitun lentoyhtiön matkavakuutus tällaista tapausta.

Jatkuva matkavakuutus kannattaa pitää voimassa. Minulla on khdenkertainen varmistu: Nordea MasterCardin ja ammattijärjestön jäsenyyteen liittyvä vakuutus. molemmat Ifissä

• 14+18
        Kaiken varalta hyvä kirjoitti:

Lisäisin vielä että mikäli matkakumppani sairastuu myös "terve" voi perua matkansa ja hänen omasta matkavakuutuksesta suoritetaan korvaus. Tämä yleisten matkavakuutusehtojen mukaan. Sitä en tiedä korvaako mainitun lentoyhtiön matkavakuutus tällaista tapausta.

Jatkuva matkavakuutus kannattaa pitää voimassa. Minulla on khdenkertainen varmistu: Nordea MasterCardin ja ammattijärjestön jäsenyyteen liittyvä vakuutus. molemmat Ifissä

Vakuutusehtojen mukaan näyttää korvaavan:

Death, serious injury or illness during the period of insurance of:
        • you, or
        • a person you are travelling with, or
        • a relative, or
        • a close business associate who lives
        • in your country of residence, or
        • a friend or relative who lives abroad, with whom you were staying.

Vähän OT, mutta onko kenelläkään kokemusta noista ifin matkavakuutuksista. Oma alunperin Nordealta otettu matkavakuutus siirtyi tryggin kautta ifiin. Ifin vakuutuksesta en ole hakenut mitään korvausta, mutta taloyhtiön vakuutuskorvausten kanssa on tullut ifin kanssa aika iso kädenvääntö, ja olen miettinyt pitäisikö matkavakuutus siirtää jonnekin muualle.

• U_rsis

Hei!

Ihanaa, että joskus saa luettavakseen tälläisiä helmiä eli asiallisia vastauksia, kiitos!!!

Huomattiin, että raikulla voi jättää myös rahaa "sisään", kulut taisi olla 40 e tms. Kannattaa siis tuolla maksetulla hinnalla pohtia myös tuota, jos ei päästäisi reissuun.
      Se taitaa olla meille sitten pelastus, jos omat matkavakuutukset ei korvaa. En lähde sittenkään ostamaan raikulta, vaan selvitellään omat vakuutukset ensin.
      Kiitos vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1821
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1601
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1579
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      102
      1523
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      80
      1437
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1259
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      277
      1206
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1080
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1071
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1022
    Aihe