Tuo jääkiekko kun on kallis harrastus muutenkin, niin niillä tai heidän vanhemmillaan, jotka pelaa täytyy olla rahuskaa aika paljon. laitetaan jäähallin käyttömaksuksi vaikka tuhat euroa per käyttäjä. jos samasta perheestä on useampi, niin voihan niin yksi käyttäjä maksaa sen tonnin ja toisesta vaikka 700. saadaan isot rahat kasaan. haapaveden kunnan rahat tarvittas ihan muualle, kuin siihen halliin. Vanhukset ja lapset kärsii. kun kunnalla ei ole vara palkata tarpeeksi henkilökuntaa hoitolaitoksiin ja kouluihin.
tästä jääkiekosta ja siitä h... jäähallista
7
82
Vastaukset
- sanoppas muuta ,
taakse jääneet on nuo ajat ,
jolloin Haapavedellä toimi luistelukeskus.
Joka tuotti jääpalvellut meille tarvitsijoille melkein ilmaiseksi.
Nyt kun eletään kaupungin hoidon alla , joudumme naapurikunnissa kulkemaan.- Uusi aika ja uudet
kujeet ja kustannukset. Nyt pelataan isoilla pusseilla.
- kalapuikko
uinti harrastus seonhalpaa,ei tarttekuin uintilasit ja simmarit,ja eimuutako veteen
- munasillaanki saa
sössiä , jos ei oo varaa uimahousuun.
- hock
Ymmärrän sinun huolen, kuitenkin sinulla vaikuttaa olevan hyvin vähän tietoa siitä miten esim paikallinen juniori tai edustus jääkiekkojoukkue toimii. Voin tässä kertoa pääpiirteittäin miten asia on. Joukkueiden vanhvuus vaihtelee 12-28 pelaajaan. Kaikki joukkeet tekevät joka kausi, kausi-suunnitelman jossa laaditaan budjetti tulevalle kaudelle. Siinä määritellään talkoita( kioskivuoroja, siivousvuoroja,metsä raivauksia, talo maalauksia, rakentamista ,,,) näitä on lukematon määrä johon osallistuu pelaajat ja vanhemmat. Nuoret pelaajat saa tässä myös hyvää tuntumaa työn ja vastuun ottamiseen, oli se sitten joku pienempi homma, mutta kuitenkin. Näillä toimilla saadaan se pääomaa kokoon joka on budjetin raameissa määritelty ennen kauden alkua. Vanhemmat /pelaajat (edustus) maksaa pelaajalisenssit, varusteet, kuljetukset ruokailut pelimatkoilla ym. Eli kuten tässä nyt käy ilmi, niin on valtava määrä työtä ja valmistelua. Sitten kauden aikana on otteluiden järjestäminen ym.työt eivät lopu. Pääomaa toiminnan pyörittämiseen tulee siis vanhempien ja pelaajien panoksella, raha ei kasva puussa, eikä sitä saa ilmaiseksi kuten me kaikki sen tiedämme.Kaikki olemme jokapäiväisiä perheitä. Lapsien ja nuorten eteen tätäkin työtä tehdään, on tässä myös isovanhemmatkin mukana omalla panoksella, lapsenvahtina, toimitsijoina ym. Joten en oikeen ymmärrä miten tämä jääkiekko harrastus on rasite paikallisille lapsille, nuorille ja vanhuksille.
Sehän on sitä paitsi oivallinen kasvatuskeino nuorille, ne nimittäin oppii tappelemaan siinä keskenään ja käyttämään nyrkkejä. Ja myös sen, että jos joku uskaltaa olla asiata erimieltä kuin itse on, niin ei kun turpiin vaan
- minkä kopasulla
oppii, sen kakasulla kajottaa.
röörinen tuumas tunkioltaan noustua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806