Esimerkki VT-seuran kaksinaamaisuudesta

Koska karttaminen on ollut viime aikoina laajasti esillä haluan tuoda esille Vartiotorniseuran kaksinaamaisuuden ja tekopyhyyden esille sen omilla kirjoituksilla.

Järjestö kirjoittaa seuraavasti:

"Ketään ei saisi pakottaa - - valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)

Kuitenkin tämän hyvän neuvon se kohdistaa koskemaan ainoastaan muita uskontoja, ei suinkaan itseään. Se itse vaatii jäseniään toimimaan täysin erilailla ja kiristää jäseniään perhesuhteilla.

"Se, että kristitty ‘lakkaa seurustelemasta’ läheisen ystävän tai sukulaisen kanssa, joka on erotettu, voi olla todellinen koetus. Sellaisessa tapauksessa on tärkeää, ettei anna myöten säälin tunteille.” (Vartiotorni 1.11.1994, s.21)"

"Panevatko he jotkin läheiset perhesuhteet tai vääränlaisen uskollisuuden jotakuta ystävää kohtaan sen uskollisuuden edelle, jota heidän tulisi osoittaa Jehovaa sekä hänen mittapuitaan ja vaatimuksiaan kohtaan? "*** w86 15/3 s. 28

"Uskolliset kristityt perheenjäsenet eivät etsi tekosyitä voidakseen olla tekemisissä erotetun sukulaisen kanssa, joka ei asu kotona""Pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa" sivu 209

"Vartiotorni 15.11.1981 sivu25: ”Pelkästään jonkun tervehtiminen voi olla ensi askel keskustelun tai ehkä jopa ystävyyden alkuunpääsyyn. Haluaisimmeko me ottaa tätä ensimmäistä askelta erotetun henkilön suhteen?”

Kuten huomaamme järjestö puhuu yleensä erotetuista. Järjestö ei halua puhua itse eronneista koska se haluaa antaa sellaisen kuvan että kaikki eronneet ovat tehneet jotain väärää. Kuitenkin merkittävä osa on itse eronneita.

Omilla virallisilla sivuillaan järjestö antaa harhaanjohtavaa jopa valheellista tietoa karttamisesta jonka jokainen voi lukea. Järjestö ei puhu mitään itse eronneiden kohtelusta.

http://www.jw.org/fi/jehovan-todistajat/usein-kysyttyä/karttaminen/

Haluaisiko joku todistajamielinen kertoa miten hän kykenee elämään tälläisten ristiriitojen, tekopyhyyden ja kaksien punnuksien kanssa?

9

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+9

palstalla ei ole todistajia kertomassa. eivätkä kertoisi vaikka olisikin

• omegawave

>>palstalla ei ole todistajia kertomassa. eivätkä kertoisi vaikka olisikin>>

Sillä tavalla se Totuuden Järjestö toimii. Väistelee kaikki hankalat tosiasiat, ja suostuu keskustelemaan ainoastaan niiden kanssa, jotka eivät ole perillä näistä asioista.

• Jujutusta
        omegawave kirjoitti:

>>palstalla ei ole todistajia kertomassa. eivätkä kertoisi vaikka olisikin>>

Sillä tavalla se Totuuden Järjestö toimii. Väistelee kaikki hankalat tosiasiat, ja suostuu keskustelemaan ainoastaan niiden kanssa, jotka eivät ole perillä näistä asioista.

Manipuloinnissa käyttävät leikkimistä sanoilla ja niiden vivahteilla. Siksi onkin tärkeää ja viisasta, että jokainen lause arvioidaan siinä mielessä että mikä juju tämän lauseen takana piileekäään.

• omegawave

>>Se itse vaatii jäseniään toimimaan täysin erilailla ja kiristää jäseniään perhesuhteilla.>>

Pari tuoretta lisäystä listaan:

”Se että perhe kannattaa uskollisesti Jehovan määräystä karttaa erotettujen sukulaisten kanssa seurustelemista, voi johtaa hyviin tuloksiin. Tätä valaisee seuraava esimerkki. Eräs nuori mies oli ollut erotettuna yli kymmenen vuotta, ja tuona aikana hänen isänsä, äitinsä ja neljä veljeään "lakkasivat olemasta" hänen seurassaan. Välillä hän yritti lyöttäytyä heidän joukkoonsa, mutta kaikki perheenjäsenet pysyivät uskollisina ja kieltäytyivät päättäväisesti pitämästä häneen yhteyttä. Kun tämä mies oli otettu takaisin seurakuntaan, hän kertoi kaivanneensa aina perheenjäsentensä seuraa, varsinkin ollessaan yksin iltaisin. Hän kuitenkin myönsi, että jos perhe olisi vähänkin seurustellut hänen kanssaan, se olisi riittänyt hänelle. Mutta koska perheenjäsenet eivät pitäneet häneen minkäänlaista yhteyttä, palava halu olla heidän kanssaan kannusti osaltaan häntä korjaamaan suhteensa Jehovaan. Muista tämä, jos joskus tunnet kiusausta vastoin Jumalan käskyä seurustella erotettujen sukulaistesi kanssa.” (Vartiotorni 15. huhtikuuta 2012 s. 12)

”Robert oli erotettuna lähes 16 vuotta. Tuona aikana hänen vanhempansa ja sisaruksensa noudattivat päättäväisesti ja uskollisesti Jumalan sanan neuvoja, joiden mukaan tulee lakata olemasta väärintekijöiden seurassa ja olla edes tervehtimättä heitä. -- Kun häneltä kysyttiin, mikä sai hänet niin pitkän ajan jälkeen palaamaan Jehovan ja Hänen kansansa luo, hän vastasi, että perheenjäsenten asenne vaikutti häneen. Hän sanoi: "Minulle olisi riittänyt, jos perheeni olisi pitänyt minuun vähänkin yhteyttä, vaikkapa vain kysäissyt kuulumisiani. Nyt kuitenkin kaipasin heidän seuraansa, ja se osaltaan sai minut palaamaan Jumalan luo."" (Vartiotorni 15. kesäkuuta 2013 s. 28)

• Karhunusko

En viittiny edes lukea ,mitä edel kirjoitti . Mutta kokemuksesta tiedän mistä kyse!
        Jehovan usko ei ole saatanasta,koska semmoista ei ole olemassakaan!
        Jos haluaa uskoa johonkin niin tontut ja peikot ovat ottamassa valtaa ihmiskunnasta!
        Esim Rölli-peikko on kertonut kymiläisille hämyille,että ihan pian tulee aika,jolloin Haminasta tulee suohinen joka masentaa kaikki jotka ei usko Jehovaan!
        Tämä kaikki on uuden valon tuomaa tietoa,ai niin maailmanloppu tulee 2015 klo 12:24 mutta en kerro kuukautta niin saatte kärvistellä koko vuoden hääää...

• Rutte

Jehovan todistajien karttamismenettely on tosiasia, joka on moneen kertaan vahvistettu järjestön omassa kirjallisuudessa, myös viime aikoina. En voi ymmärtää, mitä tiedottaja Leinonen kuvittelee saavuttavansa sillä, että kiertelee selvää asiaa.

http://johanneksenpoika.fi/asiaa_karttamisesta.html

Uskon, että monet Jehovan todistajat ovat loukkaantuneita siitä, että he joutuvat noudattamaan karttamisjärjestelyä, mutta järjestön tiedottaja pesee julkisesti kätensä koko hommasta. Karttaminen on rankkaa sekä kartetuille että karttajille. Miksi tiedottaja ei seiso samassa rintamassa alamaistensa kanssa? Jos on pokkaa käskeä karttamaan, pitäisi olla myös pokkaa puolustaa järjestelyä julkisesti.

Toisaalta olen sikäli tyytyväinen Leinosen valehtelusta, että tämä voi saada useat Jehovan todistajat pettymään järjestöön tunnetasolla, minkä jälkeen he voivat olla valmiimpia puntaroimaan myös järjestön opin perusteita. Kenties tulevaisuudessa näemme kokonaisten perheiden ja sukujen irtaantumisen pois JT-lahkosta.

• kylllä

Ehdottomasti näin. On parempi saada malliesimerkkejä järjestön valheellisuudesta todistettavilla valheilla koska valehtelu on kuitenkin enemmän sitä kokonaiskuvaa Vartiotorniseurasta kuin rehellisyys.

Nyt moni todistaja saa lukea ja kuulla itse kuinka Leinonen valehtelee asiasta jonka he itse tietää olevan tosiasian. Se herättää varmasti jotain tuntemuksia.

• Kysymys vain?

Onkohan muuten Jehovan todistajille sellainen käytäntö, että he saavat valehdella jos valtakunnan etu näin vaatii?

Rivijehovat tuskin tästä tietävät mitään eikä heille näitä johtotason taktiikkoja paljasteta, mutta ylemmän tahon johtajille suunnatut ohjekirjaset varmaan tästäkin antaisi lisvalaistusta?

• von Girbbu

Rivitodistajat opetetaan valehtelemaan ja heidät voi saada kiinni valheista päästämällä ovesta sisään, he varmastikin luulevat päässeensä sisään koska kehuivat asunnon ja imartelivat avaajan.

Meilo on käyttänyt tietoisesti lahkon ristiriitoja ja ollut uteliasta kysyen sellaisia kysymyksiä, joihin todistaja on joutunut tietoisesti valehtelemaan vastoin virallista oppia, tarkoittaen, että ajatus jää todistajan mieleen ja herättää epäilyt lahkoa kohtaan, myöhemmin avaten silmät. ks Veljesseura.org

Mutta lahkojohto valehtelee todistajille itselleen, oman historiansakin. Lopun vuodet ja niiden selitykset.
      Lehdykkä Pyhästä Kolminaisuudesta on erityisen täynnä valheita todisteina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe