joo elikkä ostin 160 gigan kovalevyn kun 80 gigan täyttyi ja nyt pitäisi saada slaveksi toinen, eikä hajuakaan mistä aloittaa, eli miten tää survotaan tuonne kobeeseen slaveksi?
onko selkeitä ja helppoja ohjeita, ei mitän tietokonenörtin kieltä vaan vasta alkajalle joka ei tiedä mitään koneista!
miten toinen kovalevy asennetaan alusta pitäen?
3
1242
Vastaukset
- Flummis
Asiahan riippuu täysin emolevystä. Elikä paljonko se tukee niitä kallisarvoisia gigoja. Jos tukee paljon, niin sitten vaan yksinkertaisesti katsot uuden kovalevysi päältä, alta, sivusta tai manuaalista mitenkä jumppereidein pitää olla slave asennossa. Tämän jälkeen liität kovalevysi samaan lattakaapeliitin missä se 80 Gb on. Niissä kaapeleissa on yleensä toinenkin liitospaikka. Jos ei ole, niin osta sellainen kaapeli. Ja ei muuta kun koneen tunnistaa uusi kovosi.
...paljonko se niitä tukee? Kun itekkin ajattelin ostaa ihan reippaan kokosen kovalevyn kun mullakin toi 80 gigaa on täynnä. Ei jotenkin vaan riitä mulle. Jos sen näkee jostain emon manuaalista ni ei ole enään hajuakaan missä semmonen on.
- Flummis
lammas-jr kirjoitti:
...paljonko se niitä tukee? Kun itekkin ajattelin ostaa ihan reippaan kokosen kovalevyn kun mullakin toi 80 gigaa on täynnä. Ei jotenkin vaan riitä mulle. Jos sen näkee jostain emon manuaalista ni ei ole enään hajuakaan missä semmonen on.
Avaat kotelon ja katsot mikä emo sulla on. Sitten vaan netistä etsit valmistajan sivuilta tiedot. Monet vanhemmat (4 vuotta tai sinne päin) emot eivät tue kun 160 Gb, elikkä jos ostat esim. 300 Gb:n kovon, niin se toimii kyllä mutta et saa siitä käyttöös kun sen 160 Gb. Joskus ongelmaan saattaa auttaa myös BIOS:n päivittäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422214- 241740
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271425- 1081247
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151219- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846