miten toinen kovalevy asennetaan alusta pitäen?

ufo

joo elikkä ostin 160 gigan kovalevyn kun 80 gigan täyttyi ja nyt pitäisi saada slaveksi toinen, eikä hajuakaan mistä aloittaa, eli miten tää survotaan tuonne kobeeseen slaveksi?

onko selkeitä ja helppoja ohjeita, ei mitän tietokonenörtin kieltä vaan vasta alkajalle joka ei tiedä mitään koneista!

3

1242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flummis

Asiahan riippuu täysin emolevystä. Elikä paljonko se tukee niitä kallisarvoisia gigoja. Jos tukee paljon, niin sitten vaan yksinkertaisesti katsot uuden kovalevysi päältä, alta, sivusta tai manuaalista mitenkä jumppereidein pitää olla slave asennossa. Tämän jälkeen liität kovalevysi samaan lattakaapeliitin missä se 80 Gb on. Niissä kaapeleissa on yleensä toinenkin liitospaikka. Jos ei ole, niin osta sellainen kaapeli. Ja ei muuta kun koneen tunnistaa uusi kovosi.

• ...paljonko se niitä tukee? Kun itekkin ajattelin ostaa ihan reippaan kokosen kovalevyn kun mullakin toi 80 gigaa on täynnä. Ei jotenkin vaan riitä mulle. Jos sen näkee jostain emon manuaalista ni ei ole enään hajuakaan missä semmonen on.

• Flummis
        lammas-jr kirjoitti:

...paljonko se niitä tukee? Kun itekkin ajattelin ostaa ihan reippaan kokosen kovalevyn kun mullakin toi 80 gigaa on täynnä. Ei jotenkin vaan riitä mulle. Jos sen näkee jostain emon manuaalista ni ei ole enään hajuakaan missä semmonen on.

Avaat kotelon ja katsot mikä emo sulla on. Sitten vaan netistä etsit valmistajan sivuilta tiedot. Monet vanhemmat (4 vuotta tai sinne päin) emot eivät tue kun 160 Gb, elikkä jos ostat esim. 300 Gb:n kovon, niin se toimii kyllä mutta et saa siitä käyttöös kun sen 160 Gb. Joskus ongelmaan saattaa auttaa myös BIOS:n päivittäminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2214
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1740
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1425
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      108
      1247
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1219
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe