tulkitseminen ovat varmaan meille vaikeita (ainakin minulle) jos kyseessä on vaikka aasialaista syntyperää olevista ihmisistä. Olen joitakin kertoja törmännyt sellaisiin tilanteisiin jossa olen varmaan tulkinnut ystävälliset kasvot närkästyneiksi tai jopa inhoksi.
Usein myös heidän puheensa on minun korvissa ylimielisiä tai jotenkin kireitä. Tulkitsenko vain minä heitä väärin?
Kasvojen ilmeitten
56
143
Vastaukset
- ||<>||
Mahdoton kysymys.
- Vaarista kiinni
Niin on, siis mahdoton kysymys. Jokainen tutlkitsee toisen ihmisen naamaa ja ääntä omalla tavallaan riippuen omista elämänkokemuksista ja lapsuuden traumoista. Usein kun ihmiseen tutustuu paremmin, havaitsee hänen olevan aivan erilainen kuin ensivaikutelma antoi ymmärtää.
Omalla kohdallani on usein epämiellyttävä ensivaikutelma muuttunut aika nopeasti lähemmän tutustumisen jälkeen.Tuotas noin. Selittäisitkö mitä ne lapsuuden traumat kuuluu kasvojen ilmeisiin jos ei lapsena ole koskaan edes nähnyt ulkomaan elävää.
Mun pitää nyt varmaan selittää aloitustani tarkemmin.
Kysyin kerran pysäkillä (tais olla joku muslimi ja kotosin kait Somaliasta?) jokohan se ja se bussi mennyt, niin tämä tyttö vastasi vihasesti että on mennyt. Odotin aikani niin eihän se bussi ollutkaan menny, ku justa kurvasi mutkan takaa pysäkille.
No toinen kerta oli sairaalassa jossa olin monta päivää, niin aina tämä yksi hoitaja vain tiuski, mutta kai tulkitsin väärin.
Kolmaskerta oli kun eräs herrasmies ryntäsi bussista ulos kovalla rytinällä ja melkein kaatoi mut asfaltille, eikä edes pyytänyt anteeksi tai mitään vaikka itse yritin sopottaa anteeksi kun olin hidas, mulkkas vain vihasesti.
Joten kai mä sit tulkitsen heidän ilmeitään väärin.
Olihan jossain lehdessäkin aikoinaan juttua että Eurooppalaiset eivät osaa tulkita aasialaisia tai afrikkalaisten ihmisten ilmeitä, mutta luulin että se on vaan puppua.- Vaarista kiinni
Nittaminax kirjoitti:
Tuotas noin. Selittäisitkö mitä ne lapsuuden traumat kuuluu kasvojen ilmeisiin jos ei lapsena ole koskaan edes nähnyt ulkomaan elävää.
Kysyin kerran pysäkillä (tais olla joku muslimi ja kotosin kait Somaliasta?) jokohan se ja se bussi mennyt, niin tämä tyttö vastasi vihasesti että on mennyt. Odotin aikani niin eihän se bussi ollutkaan menny, ku justa kurvasi mutkan takaa pysäkille.
No toinen kerta oli sairaalassa jossa olin monta päivää, niin aina tämä yksi hoitaja vain tiuski, mutta kai tulkitsin väärin.
Kolmaskerta oli kun eräs herrasmies ryntäsi bussista ulos kovalla rytinällä ja melkein kaatoi mut asfaltille, eikä edes pyytänyt anteeksi tai mitään vaikka itse yritin sopottaa anteeksi kun olin hidas, mulkkas vain vihasesti.
Olihan jossain lehdessäkin aikoinaan juttua että Eurooppalaiset eivät osaa tulkita aasialaisia tai afrikkalaisten ihmisten ilmeitä, mutta luulin että se on vaan puppua.Mitenkäs se mahtaa olla, annatko itsestäsi äkäisen tai muuten luotaantyöntävän ensivaikutelman?
Vaarista kiinni kirjoitti:
Mitenkäs se mahtaa olla, annatko itsestäsi äkäisen tai muuten luotaantyöntävän ensivaikutelman?
No niinpä tietenkin.....minussahan se vika onkin. Kiitos kun otit tuon puolen asiasta esiin.
Nittaminax kirjoitti:
Tuotas noin. Selittäisitkö mitä ne lapsuuden traumat kuuluu kasvojen ilmeisiin jos ei lapsena ole koskaan edes nähnyt ulkomaan elävää.
Olihan jossain lehdessäkin aikoinaan juttua että Eurooppalaiset eivät osaa tulkita aasialaisia tai afrikkalaisten ihmisten ilmeitä, mutta luulin että se on vaan puppua.Nitalle.
Ittiään täynnä olevasta hoitajasta pikku tarina.
Sillon ku olin valmistelus pumppuremonttia varten niin tipan sohivat aamulla käteen,puolilta päivin jo lääkärikin sanoi sen pois joutavan.
5 h päästä olin jo kolmasti omalta hoitajalta sen poistoo kysellyt ku pikkasen haittas touhuja,ei ehtinyt nuori neiti,ei millään vaik akvaarios istuskeli.
Ei sen poisto mulle vierasta ollut kun kymmenien laittoa olin vierestä seurannut likan takia.
Otin siteet ja kaik mahrolliset suihku laastarit mukaan ja vessaan ,sieltähän se tuli nätisti ja pikku painamisen jälkeen ei eres tihkunu.
Vuoronsa loppupuolella neiti suvaitsi tulla mun huolii huijentamaan,olisitpa ollut tulkitsemassa sen ilmettä kun kerroin paikalle sattuneen mukavan nukkumatin sen poistaneen.
Olin syylistynyt virheistä suurimpaan mut ei pystynyt toristamaan mun valehtelevan, sain pienen iloni.- Mehtäläinen
Nittaminax kirjoitti:
Olihan jossain lehdessäkin aikoinaan juttua että Eurooppalaiset eivät osaa tulkita aasialaisia tai afrikkalaisten ihmisten ilmeitä, mutta luulin että se on vaan puppua.Noin töykeää kohtelua olen saanut pelkästään suomalaisilta.
Liekö tuttavuutesi ottaneet maan tavat omikseen? - ent. siivoojaparka
Mehtäläinen kirjoitti:
Noin töykeää kohtelua olen saanut pelkästään suomalaisilta.
Liekö tuttavuutesi ottaneet maan tavat omikseen?Pidä sinä kauniit illuusiosi. Mitäpä tuosta. Teillä siellä mehtässä ei varmaan ole näkynyt muita "aasialaisia" kuin thailantilaiset marjanpoimijat?
- Mehtäläinen
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Pidä sinä kauniit illuusiosi. Mitäpä tuosta. Teillä siellä mehtässä ei varmaan ole näkynyt muita "aasialaisia" kuin thailantilaiset marjanpoimijat?
Vaikka en olekaan siivooja, niin silti minulla on tuttavia ja työkavereita kaikkialta maailmasta.
Työssäni saan kontaktia moniin eri kansallisuuksiin ja voin 35vuoden kokemuksella kertoa että kaikkein hankalimmat asiakkaat ovat suomesta lähtöisin.
Ps. Minulle toinen ihminen on ystävä, kunnes kokemukseni kertoo jotain muuta. - ent. siivoojaparka
Mehtäläinen kirjoitti:
Vaikka en olekaan siivooja, niin silti minulla on tuttavia ja työkavereita kaikkialta maailmasta.
Työssäni saan kontaktia moniin eri kansallisuuksiin ja voin 35vuoden kokemuksella kertoa että kaikkein hankalimmat asiakkaat ovat suomesta lähtöisin.
Ps. Minulle toinen ihminen on ystävä, kunnes kokemukseni kertoo jotain muuta.Kuin myös. Kahdeksan vuotta kokoaikatyössä alueella, missä on edustettuna 54 eri kansallisuutta. Ei kaikki aasialaisia tosin. Uskallan luvata, että ei voi vetää tuollaista rajaa; suomalaiset hankalia, kaikki muut ystävällisiä.
- Mehtäläinen
Kuin myös. Kahdeksan vuotta kokoaikatyössä alueella, missä on edustettuna 54 eri kansallisuutta. Ei kaikki aasialaisia tosin. Uskallan luvata, että ei voi vetää tuollaista rajaa; suomalaiset hankalia, kaikki muut ystävällisiä.
Meillä molemmilla on eri kokemukset luultavasti johtuen eri ammateista.
Minulla ei ole pahaa sanottavaa kansallisuudesta vaan yksilöistä.
Ja ikävän usein hankalat tapaamani yksilöt ovat suomensukuisia. Suhteellisesti yliedustettuja siakaskunnasta. - ent. siivoojaparka
Mehtäläinen kirjoitti:
Meillä molemmilla on eri kokemukset luultavasti johtuen eri ammateista.
Minulla ei ole pahaa sanottavaa kansallisuudesta vaan yksilöistä.
Ja ikävän usein hankalat tapaamani yksilöt ovat suomensukuisia. Suhteellisesti yliedustettuja siakaskunnasta.Tukholman lähiöissä saat lisäkokemusta vaikka et olisi koskaan työssä käynytkään. Teretulemast.
- Mehtäläinen
Tukholman lähiöissä saat lisäkokemusta vaikka et olisi koskaan työssä käynytkään. Teretulemast.
Googladin ja yritin hakea kuntani tilastoista kuinka monta eri kansallisuutta meillä asuu, mutta eipä ehkä pidetä alkuperää niin hirveän tärkeänä kun ei löytynyt numeroita... Mutta monikymmenvuotiseen kokemukseeni nojaten luulisin asiakkaitani olevan vähintään yhtä monilta juurilta kuin sinullakin.
Ps. Asun itsekin monikulttuurisessa lähiössä. - ent. siivoojaparka
Mehtäläinen kirjoitti:
Googladin ja yritin hakea kuntani tilastoista kuinka monta eri kansallisuutta meillä asuu, mutta eipä ehkä pidetä alkuperää niin hirveän tärkeänä kun ei löytynyt numeroita... Mutta monikymmenvuotiseen kokemukseeni nojaten luulisin asiakkaitani olevan vähintään yhtä monilta juurilta kuin sinullakin.
Ps. Asun itsekin monikulttuurisessa lähiössä.Minä taas en asu monikulttuurisessa lähiössä. Siksi minulle tuollainen Nittan kertoma käyttäytyminen olikin niin vierasta, kunnes sain omin silmin nähdä ja kokea sitä työmatkoillani ja työmaallani. Eikä ole kysymys siitä, että olen siivooja. Sama kohtelu niin herroille kuin narreillekin. Poliisitkin saavat siellä milloin mitäkin päähänsä ikkunoista ja parvekkeilta tarkoituksella kohti heitettynä. Ehkä leveästi "aasialaisittain" hymyillen? Sitä en tiedä. Vai olisivatko sitten niitä sinun kokemuksesi pohjalta "hankalia suomalaisia??
- Mehtäläinen
Minä taas en asu monikulttuurisessa lähiössä. Siksi minulle tuollainen Nittan kertoma käyttäytyminen olikin niin vierasta, kunnes sain omin silmin nähdä ja kokea sitä työmatkoillani ja työmaallani. Eikä ole kysymys siitä, että olen siivooja. Sama kohtelu niin herroille kuin narreillekin. Poliisitkin saavat siellä milloin mitäkin päähänsä ikkunoista ja parvekkeilta tarkoituksella kohti heitettynä. Ehkä leveästi "aasialaisittain" hymyillen? Sitä en tiedä. Vai olisivatko sitten niitä sinun kokemuksesi pohjalta "hankalia suomalaisia??
Aasialaiset lie niitä nykyajan suomalaisia monella lähiöalueella.
Ne entiset suomaasialaiset tekevät toisten elämän hankalaksi uusin keinoin. - ent. siivoojaparka
Mehtäläinen kirjoitti:
Ne entiset suomaasialaiset tekevät toisten elämän hankalaksi uusin keinoin.Mitäs uusia keinoja meillä on tehdä sinun elämäsi hankalaksi?
Tarkennapa vähän. - Mehtäläinen
Mehtäläinen kirjoitti:
Ne entiset suomaasialaiset tekevät toisten elämän hankalaksi uusin keinoin."Aasialaiset" sinun määritelmäsi mukaan. Ja ehkä aloittajankin.
- Mehtäläinen
Mitäs uusia keinoja meillä on tehdä sinun elämäsi hankalaksi?
Tarkennapa vähän.Enpähän viitti.
Riittää kun lukee tätä palstaa. Saa vihiä mistä on kyse. - ent. siivoojaparka
Mehtäläinen kirjoitti:
"Aasialaiset" sinun määritelmäsi mukaan. Ja ehkä aloittajankin.
Ihmettelen vaan, miten sinä tunnet itsesi suomalaisena niin paljon huonommaksi ja hankalammaksi ihmiseksi kuin mitä kaikki muut maailman ihmiset ovat.
En vieläkään suostu myöntämään, että kaikki muut ihmiset maailmassa käyttäytyisivät paremmin kuin yksikään meistä suomalaisista. - Mehtäläinen
Ihmettelen vaan, miten sinä tunnet itsesi suomalaisena niin paljon huonommaksi ja hankalammaksi ihmiseksi kuin mitä kaikki muut maailman ihmiset ovat.
En vieläkään suostu myöntämään, että kaikki muut ihmiset maailmassa käyttäytyisivät paremmin kuin yksikään meistä suomalaisista.Älä sinä ymppää omia luulojasi minun tuntemuksiksini!
Juuri tuo on tyypillistä hankalille suomalaisille. Laitetaan sanat ja tuntemukset toisen suuhun kenenkään sitä pyytämättä.
Ps. Päätän tämän keskustelun tähän. Ja toivon että teet sinäkin samoin. - ent. siivoojaparka
Mehtäläinen kirjoitti:
Älä sinä ymppää omia luulojasi minun tuntemuksiksini!
Juuri tuo on tyypillistä hankalille suomalaisille. Laitetaan sanat ja tuntemukset toisen suuhun kenenkään sitä pyytämättä.
Ps. Päätän tämän keskustelun tähän. Ja toivon että teet sinäkin samoin.Ajattelin vain, kun kirjoitit:
"Noin töykeää kohtelua olen saanut pelkästään suomalaisilta."
Luulin olevan sinun tuntemuksiasi. Erehdyinkö? piikkiö kirjoitti:
Nitalle.
Ittiään täynnä olevasta hoitajasta pikku tarina.
Sillon ku olin valmistelus pumppuremonttia varten niin tipan sohivat aamulla käteen,puolilta päivin jo lääkärikin sanoi sen pois joutavan.
5 h päästä olin jo kolmasti omalta hoitajalta sen poistoo kysellyt ku pikkasen haittas touhuja,ei ehtinyt nuori neiti,ei millään vaik akvaarios istuskeli.
Ei sen poisto mulle vierasta ollut kun kymmenien laittoa olin vierestä seurannut likan takia.
Otin siteet ja kaik mahrolliset suihku laastarit mukaan ja vessaan ,sieltähän se tuli nätisti ja pikku painamisen jälkeen ei eres tihkunu.
Vuoronsa loppupuolella neiti suvaitsi tulla mun huolii huijentamaan,olisitpa ollut tulkitsemassa sen ilmettä kun kerroin paikalle sattuneen mukavan nukkumatin sen poistaneen.
Olin syylistynyt virheistä suurimpaan mut ei pystynyt toristamaan mun valehtelevan, sain pienen iloni.Piikkiö
Vähän samanlainen tilanne mullakin oli aikoinaan jorvissa ja et se hoitaja oli sit kiukkunen, mutta jaksa siitä kertoa tän enempää. Sopotti mulle vaan et aionko mä leikkiä sairaanhoitajaa ja viedä siltä työt.
Tosi mukavia ihmisiä kohtasin viimeisellä Helsingin reissullani.
Myös ulkomaalaistaustaiset hymyilivät ja tulivat juttelemaan, kun tyttärenpojan kanssa liikkeellä oltiin.
Osansa varmaan oli lapsella, joka moikkasi jokaista vastaantulijaa, hymyillen kaikille. Heilautti kättään autoilijalle, joka pysähtyi suojatien eteen ja antoi meidän ylittää tien.
Mutta en minäkään irvistellyt kenellekään."Anceli",
en voi kuvitella kenenkään sinua tervehtivän hapannaamalla!
Nimimerkkisi valinta kuvaa oikein hyvin kirjoittamisia ajatuksiasi! Oliko se niin, että niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan - vai oliko se joku kaiku, oman äänesi tuotos :)
Lämpimät ajatukset sinulle!
- Hymyt herkässä
Aasia on aika laaja käsite, noin kolmannes maapallosta ja melkein 4 miljardia ihmistä.
Mielestäni esimerkiksi Kauko-Idän asukit ovat pääsääntöisesti erittäin kohteliaita ja ystävällisiä, varmaankin me vaikuttamme heidän mielestään tosi tylyiltä ja pelottavilta.- sitroen.
Aasiassa kuuluu hymyillä. Jos näyttää myrtsiä naamaa, niin silloin "menettää kasvonsa" ja se on häpeä.
- ehkä kotonaan?
sitroen. kirjoitti:
Aasiassa kuuluu hymyillä. Jos näyttää myrtsiä naamaa, niin silloin "menettää kasvonsa" ja se on häpeä.
No ei niitä täällä ainakaan hävetä näyttää myrtsiä naamaa.
- Vimonen kerta siellä
ehkä kotonaan? kirjoitti:
No ei niitä täällä ainakaan hävetä näyttää myrtsiä naamaa.
Niin tuntuu olevan ainakin paikallisessa kiinalaisessa syömäpaikassa. Siellä henkilökunta on aivan sen näköistä kuin heitä suorastaan vi...taisi nähdä asiakkaita syömässä. Ei ainakaan hymystä tietoakaan.
- pieni hymy
Vimonen kerta siellä kirjoitti:
Niin tuntuu olevan ainakin paikallisessa kiinalaisessa syömäpaikassa. Siellä henkilökunta on aivan sen näköistä kuin heitä suorastaan vi...taisi nähdä asiakkaita syömässä. Ei ainakaan hymystä tietoakaan.
Ovat kai oppineet asiakkailtaan nuo ilmeet. Yleensähän aasialaiset ovat melko ilmeettömiä, se kuuluu kulttuuriin ettei tunteita näytetä vieraille.
- asiakaspalvelusta 10
Vimonen kerta siellä kirjoitti:
ai jaa, mun suosimissa kaikissa Kiinalaisissa ravintoloissa henkilökunta on todella kohteliasta ja ystävällistä
- kuka mitenkin
sitroen. kirjoitti:
Tuo nyt on ihan pelkkä myytti, että Aasiassa kuuluu hymyillä, ettei menetä kasvojaan
http://29.media.tumblr.com/tumblr_lwfni5dB8H1r8asibo1_250.jpg - ,,,,,
kuka mitenkin kirjoitti:
Tuo nyt on ihan pelkkä myytti, että Aasiassa kuuluu hymyillä, ettei menetä kasvojaan
http://29.media.tumblr.com/tumblr_lwfni5dB8H1r8asibo1_250.jpgTuonmaalaiset ovatkin poikkeuksia säännöstä.
- paljon kas on nähty
,,,,, kirjoitti:
Tuonmaalaiset ovatkin poikkeuksia säännöstä.
Mitäs maita siihen Aasiaan kuuluu oikeastaan? Taitaa kaikki täällä ajatella taikkuja, joitten on hymyiltävä turisteille, koska se on sen maan pääelinkeino.
Samaten ravintolanpitäjät. Pakkohan niitten on teeskennellä ystävällistä, jos haluavat pitää asiakkaansa.
Täällä maahanmuuttajien luvatussa maassa näkee niin monenlaista aasialaista ilmettä, että sanoudun irti siitä luulosta, että heillä olisi koko ajan hymy naamallaan.
- mankko
Silmistä yleensä näkee, mitä ihminen tarkoittaa.
Vaikka kuinka vääntäisi naamansa naurunvirneeseen, ilkeät silmät kyllä näyttävät mitä virnuilija oikeasti ajattelee.
Aasialaisilla on, kuten jo kirjoitettiin, aina sama naamari naamallaan.- monenlaiset ilmeet
Ei oo sama naamari naamallaan. Istuskelepa joskus puistonpenkillä ja seuraile aasialaisia turistiryhmiä.
- mankko
monenlaiset ilmeet kirjoitti:
Ei oo sama naamari naamallaan. Istuskelepa joskus puistonpenkillä ja seuraile aasialaisia turistiryhmiä.
En mie ehi puistokemistiksi. ( = vitsi)
Eihän koskaan kaikki ole mitään.
- suomikko
Tänään venakot meinasivat rynniä edelleni kaupan kassajonossa. Venäläinen nuoripari oli ennen minua ja toinen venäläinen vanhempi pari tuli toisesta jonosta nuorenparin osoittaessa heille paikkaa takanaan vaikka minä olin jo siinä Vanhempi pari alkoi työntymään minun edelle omalla kärryllään. Änkäsin persieni eteen ja toisella kädellä pidin kauppakoreista kiinni : ) suljin reitin. En puhunut mitään en muuttanut ilmettä vaan seisoa törötin paikallani. Nuoripari ei myöskään ilmineeranneet ilmeillään mitään. Vanha pari palasi toiseen jonoon, josta he alunperin olivat änkäämässä edelleni. Hyvin olimme neutraaleja kaikki viisi, emme näyttäneet ilmeillämme, että olisi tapahtunut jotain peruuttamatonta vääryyttä.
- Sveta njet
Onhan sielläkin kaikenkarvaisia peräkylän juntteja jotka ei kai koskaan aikaisemmin ole edes nähneetkään kaupan kassajonoa, eivätkä siten tiedä miten siellä pitäisi käyttäytyä.
Jokapäiväistä elämää ainakin kainuulaisissa kaupoissa. - perän perään
suomikkolla ei tainnut olla kovinkaan vetävän näköinen perä jos menivät takaisin omalle paikalleen ;)
- Huhhuijaa!
Ja venäläinen ei onneksi ymmärtänyt mitä suomalaisen taukin päässä pyöri. Tuollainen taktikointi vaatii jo melkoisen outoa ajatusmaailmaa ja oikeiden virikkeiden puutosta.
- Anna ihmisten olla
Kannattaa vaan kysyä mitä joku tarkoittaa eikä lähteä tekemään johtopäätöksiä ilmeitten perusteella. Se menee aina vikaan. Moni totinen ihminen on ihan mukava kun itse puhuu ystävällisesti.
Sitäpaitsi ei se ole yhks hailee onko joku totinen tai ynseä tms. Elää ja antaa muitten elää.
Onneksi on muitakin kun suomalaisia pahansuopaisia ja kateellisisa ihmisiä olemassa. Muuten olsikin ihan kuin helvetissä. - en tajua
Miksi pitää aina yrittää jakaa ihmisiä. Aivan varmasti meistä suomalaisista löytyy vähintään yhtä paljon ärripurri-ilmeisiä kuin muidenkin maanosien kansalaisista.
- ......
Samaa mieltä. Onko osalla suomalaisia jokin yhteinen huono itsetunto, kun he yhdistävät meihin kaikkiin kaikki mahdolliset nagatiiviset tunnot ja teot.
...... kirjoitti:
Samaa mieltä. Onko osalla suomalaisia jokin yhteinen huono itsetunto, kun he yhdistävät meihin kaikkiin kaikki mahdolliset nagatiiviset tunnot ja teot.
Maantieteellisesti ja mentaalisestii, hiukan omituisesti!, on yhdistetty suomalaiset ja japanilaiset!
Olemme mieleltämme hillitttyjä, rauhallisia, luontoa ja kauniita asioita (ja astioita,muotoilua:) rakastavia.
Miksi ihmeessä meillä voi olla huono itsetunto, kun se japanilaisilla liitää siellä korkeuksissa!?
Mitähän hiivattia meiltä puuttuu, meillä on kuitenkin niin paljon!!!
Nyt yritän tehdä irvistelevää kasvojen ilmettä :D
Kiitos vastanneille, mutta jotenkin tämä aloitus tulkittiin silleen et olisin valittamassa itse ihmisiä tai heidän tekemisiään vaikka kyse oli ilmeiden tulkitsemisista.
Olikos se nyt kiinassa vai japanissa niin siellä jopa hymiötkin on erilaisia kuin tääl euroopassa ja niidenkin tulkitseminen on joskus vaikeaa.
Eipä mulla sit muuta .......- vakavana...
Lyhyen palstallapiipahtamiseni aikana olen jo ehtinyt tehdä havainnon että täällä ymmärretään tahallaan väärin, näyttäisi vahvasti siltä että 60 ihmisten toinen nimi on pahansuopaisuus. No, lupasin viipyä tällä palstalla sen aikaa että näen millainen on 60 mielenmaailma. Nyt sen näin, ja säälin omaa tulevaisuuttani :D
Enää ei nakrata. - häh?
vakavana... kirjoitti:
Lyhyen palstallapiipahtamiseni aikana olen jo ehtinyt tehdä havainnon että täällä ymmärretään tahallaan väärin, näyttäisi vahvasti siltä että 60 ihmisten toinen nimi on pahansuopaisuus. No, lupasin viipyä tällä palstalla sen aikaa että näen millainen on 60 mielenmaailma. Nyt sen näin, ja säälin omaa tulevaisuuttani :D
Enää ei nakrata.Mistä sinä täällä kirjoittelevien iän tiedät? Voivathan olla sinun ikäisiäkin yhtä lailla tai vieläkin nuorempia.
- hei vaan sulle
vakavana... kirjoitti:
Enää ei nakrata.Heh heh, heikkoon alotukseen tuli ihan asiallisia vastauksia, kukaan tainnut ymmärtää väärin, korkeintaan aloituksen tekijä.
- se pahansuopa piru
vakavana... kirjoitti:
Enää ei nakrata.Ei se ole ihmekään, jos täällä ymmärretään vääri, kun ei näe toisen keskustelijan ilmettä. Kaikki eivät harrasta niitä hymiöitä, eivätkä huomaa kirjoittaa milloin nakrattaa ja milloin on otsa huolestuneissa rypyissä tai suu mutrussa närkästyneen näköisenä tai on säälivän näköinen... Tai milloin nakrattaa leukapielet kireinä hampaita narskutellen...
- vakavana...
se pahansuopa piru kirjoitti:
Ei se ole ihmekään, jos täällä ymmärretään vääri, kun ei näe toisen keskustelijan ilmettä. Kaikki eivät harrasta niitä hymiöitä, eivätkä huomaa kirjoittaa milloin nakrattaa ja milloin on otsa huolestuneissa rypyissä tai suu mutrussa närkästyneen näköisenä tai on säälivän näköinen... Tai milloin nakrattaa leukapielet kireinä hampaita narskutellen...
Sellaisen havainnon myöskin tien että kirjoittaessani nimimerkillä "nakrattaa".... sain kimppuuni heti teilaajat jotka ikäänkuin halusivat nujertaa minut. Kun kirjoitin nimimerkillä " vakavana", teksteihini suhtauduttiin enemmän neutraalisti tai asiallisesti. Kun kirjoitin nimimerkillä " nakrattaa...ei nyt", se nimimerkki tulkittiin ehkä niin heikoksi ettei sitä tarvinnut yrittää polkea, poloista :)
Ymmärrän teksteihin tulevat miinukset oikein hyvin, kukapa tällaista tekstiä haluaisi lukea, se saattaa pian vaikka osua ja upota.
Mutta ei hätää, lupaan poistua yhtä pian kuin tulinkin, yhtä kokemusta rikkaampana. Kaikille teille, hymyilkää enemmän niin elämä tuntuu miellyttävämmältä. - kiitos palautteesta
vakavana... kirjoitti:
Sellaisen havainnon myöskin tien että kirjoittaessani nimimerkillä "nakrattaa".... sain kimppuuni heti teilaajat jotka ikäänkuin halusivat nujertaa minut. Kun kirjoitin nimimerkillä " vakavana", teksteihini suhtauduttiin enemmän neutraalisti tai asiallisesti. Kun kirjoitin nimimerkillä " nakrattaa...ei nyt", se nimimerkki tulkittiin ehkä niin heikoksi ettei sitä tarvinnut yrittää polkea, poloista :)
Ymmärrän teksteihin tulevat miinukset oikein hyvin, kukapa tällaista tekstiä haluaisi lukea, se saattaa pian vaikka osua ja upota.
Mutta ei hätää, lupaan poistua yhtä pian kuin tulinkin, yhtä kokemusta rikkaampana. Kaikille teille, hymyilkää enemmän niin elämä tuntuu miellyttävämmältä.Taivahan taatto, mene jo vaikka et sää mee kuitenkaan.
- omaan ikäryhmäänsä
vakavana... kirjoitti:
Mutta ei hätää, lupaan poistua yhtä pian kuin tulinkin, yhtä kokemusta rikkaampana. Kaikille teille, hymyilkää enemmän niin elämä tuntuu miellyttävämmältä.Ei se haittaa, jos yksi palstan keskustelijoitten haukkuja taas kerran menee. Aina tulee uusia (taikka sama) vetämään tuota samaa virttä. Ei me silti miksikään muututa. Karavaani jatkaa kulkuaan ja koirat haukkuu.
Jos ei sopeudu, niin paras se on mennä sit. vakavana... kirjoitti:
Enää ei nakrata.vakavana
Elähän nyt vielä luovuta. Kyllä se aurinko joskus täälkin risukasassa piipahtaa.hei vaan sulle kirjoitti:
Heh heh, heikkoon alotukseen tuli ihan asiallisia vastauksia, kukaan tainnut ymmärtää väärin, korkeintaan aloituksen tekijä.
Niinpä tietenkin..taas. Sulla noita oivalluksia riittää.
- jörö
Itellä on suupielten iho valahtanut alaspäin ja varmaankin näytän tosi yrmeältä jos olen itsekseni ja joku sattuu katsomaan.
Toinen pahuus minussa on kantava ääneni joka on todella alkanut vaivaamaan itseänikin. Pitäisikö mennä puheterapeutille tai foniatrille vai olisko teillä vinkkiä miten saisin volyymia madallettua.
Muista pahuuksistani en tällä kertaa ala.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372025Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 851302
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001300- 141266