Etsin yhtä määrättyä tyylihaaraa

Ei Dolly Parton

Nyt on kysyttävä vaikka tiedänkin olevani hankala. En tiedä mistä puhun tai mitä olen kuullut, mutta toivon että joku perehtynyt osaa neuvoa oikeille jäljille.

Mitä ihmettä olen mahtanut kuulla, joka olisi niinkuin eräänlaista "protesti" countrya?
Kun mun mielestä dokussa jonka näin kutsuivat sitä undergroundiksi, mutta kun youtubesta etsin niin löytämäni ei kuulosta ollenkaan samanlaiselta.

Se oli jotenkin paskaista ja silottelematonta, ei ollenkaan sitä tyypillistä surua ja rakkaustarinoita. Countryn punkversio, paremminkin.
Muistan että ajattelin bändin jätkistä että oho, olisin ulkonäön perusteella veikannut rockabillyksi.
Tällä tyylillä onkin muistaakseni juuret olikohan 50- tai 60-luvussa, ja elää omana subkulttuurinaan julkisen ja kaupallisen valokeilan ulkopuolella.

Enempää en muista, valitettavasti, en edes mikä se doku oli.

Onko kellään tietoa mistä voisin lähteä etsimään?

8

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lauri1

Outlaw Kantria ilmeisesti olet kuunnellut.

• Ei Dolly Parton

Kiitos!

Hyvä ehdotus, "epäsiistimpi" ainakin piti paikkansa :-)

Mutta ei tainnut olla sitäkään, ainakin mitä youtubista kuuntelin kuulosti ihan liian perinteiseltä, ja kun käsittääkseni tämä tyyli elelisi omissa oloissaan, ja Willie Nelsonit ym:han on suuria tähtiä.
        Tosiaan: ajattele punk. Kovaa, melkein sanoisin agressiivista.

Olisiko sulla mitään nimiä ehdottaa? Ehkä en vaan löytänyt oikeita, tuntemattomampia artisteja.

• lauri1

Googlelta löytyy haulla. Siellä on pilvin pimein artisteja.

Outlaw country band

• lauri1

Niin se haku on, Outlaw Countryband. Hyvänä esimerkkinä kappale
      Put Another Log On The Fire.

• lauri1

Olisko kuulemasi agressiivinen ollut Rebel Son niminen orkka.

• lauri1

Samallaista musaa tulee myös esim.
      Hank Williams lll albumi "Risin`Outlaw"
      David Allan Coe

• Xenia Onatop

Hank Williams Jr. edustaa rock'n roll countrya. Mielestäni HW III ei ole enää countrya.

• Bocephus

Kyl mun mielestä Hank kolmosen noin viis ekaa levyä enemmän countrya kuin kaiken maailman pop"missi" country tähtöset a´la Carrie Underwoodit jne..Ehkä liiallinen nautinto aineiden käyttö alkaa kuitenkin vaikuttaa hallusinaatioina saatanan kanssa bailaamiseeen. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      65
      1977
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1901
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1649
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1609
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1357
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1289
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      70
      1132
    Aihe