Olin siis jokunen vuosi sitten muutaman kuukauden au pairina kiinalaisessa perheessä, jonka luokse olen heinäkuussa menossa uudelleen vierailulle. Tuliaisia vien toki perheelle (mm suomalaisia käsitöitä, teetä ja karkkia), mutta miten suhtaudutaan jos annan perheen taloudenhoitajalle oman lahjan (käsitöitä ja suklaata)? Kyseinen taloudenhoitaja asui siis samassa asunnossa, ja vietin enemmän aikaa hänen kuin perheen vanhempien kanssa. Miten tällaiseen suhtaudutaan, onko kenelläkään kokemusta tai ajatuksia?
Tuliaislahja myös taloudenhoitajalle, miten suhtaudutaan?
karkkkivaahto
1
133
Vastaukset
- Liehu
Kaksi vuotta Kiinassa asuneena arvelisin, että myös ayin lahjominen on erittäin suotavaa. Kiinassa lahjojen antaminen on erittäin yleistä ja vastavuoroista. Jos haluat varmistua, ettei isäntäperheesi loukkaanne, pakkaa lahjat siten, etteivät he pysty arvioimaan toistensa saamien lahjojen arvoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043384
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381857
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337