sitten kun te kuolette, kaikki loppuu. Kaikki loppuu lopullisesti, eikä mitään enää ikinä tule, ikinä. Kaikki on ohi. On kuin mitään ei olisi koskaan ollutkaan.
Teillä on synkeä käsitys maailmasta.
Ateistit, miettikää tätä
42
124
Vastaukset
- e0f2ecd6
Jos ei usko jumalaan, ei auta toive siitä, että jumala on.
Uskossa ei ole kyse siitä, että uskoo asioita niin kuin haluaisi niiden olevan, vaan siitä, että uskoo johonkin asiaan niin, että pitää sitä totuutena.Ateisteilla on siis sama käsitys kuin Raamatussa. 1. Moos ja Psalmi 90 sanoo, että me tulemme "maaksi, tomuksi jälleen". Ei siinä sen kummempaa synkeyttä ole. Kaikki siis päättyy.
En jaksa uskoa hindujen juttuun, että minusta tulisi joku toinen kuoltuani.- e0f2ecd6
helsinkijokkeri kirjoitti:
Ateisteilla on siis sama käsitys kuin Raamatussa. 1. Moos ja Psalmi 90 sanoo, että me tulemme "maaksi, tomuksi jälleen". Ei siinä sen kummempaa synkeyttä ole. Kaikki siis päättyy.
En jaksa uskoa hindujen juttuun, että minusta tulisi joku toinen kuoltuani."Ateisteilla on siis sama käsitys kuin Raamatussa. 1. Moos ja Psalmi 90 sanoo, että me tulemme 'maaksi, tomuksi jälleen'"
Kun lukee Raamatun kokonaan, päätyy siihen lopputulokseen, ettei tomuksi muuttuminen olekaan lopullista. e0f2ecd6 kirjoitti:
"Ateisteilla on siis sama käsitys kuin Raamatussa. 1. Moos ja Psalmi 90 sanoo, että me tulemme 'maaksi, tomuksi jälleen'"
Kun lukee Raamatun kokonaan, päätyy siihen lopputulokseen, ettei tomuksi muuttuminen olekaan lopullista.Ei se olekkaan sillä se ruumis makaa siellä arkussa maan alla noin 25vuotta, sitten hauta kaivetaan ylös ja kirkko myy hautapaikan seuraavalle maksajalle, ylöskaivetut jäänteet päättyvät kaatopaikalle.
- e0f2ecd6
satan kirjoitti:
Ei se olekkaan sillä se ruumis makaa siellä arkussa maan alla noin 25vuotta, sitten hauta kaivetaan ylös ja kirkko myy hautapaikan seuraavalle maksajalle, ylöskaivetut jäänteet päättyvät kaatopaikalle.
Kyllä kaatopaikallakin voi ihan hyvä tulevaisuus olla.
satan kirjoitti:
Ei se olekkaan sillä se ruumis makaa siellä arkussa maan alla noin 25vuotta, sitten hauta kaivetaan ylös ja kirkko myy hautapaikan seuraavalle maksajalle, ylöskaivetut jäänteet päättyvät kaatopaikalle.
Jollei ei ole sitten sukuhauta, jota hoidetaan polvelta toiselle!
En pahemmin ole tullut sukuni kanssa toimeen, joten miksi moiseen edes pyrkisin ...edes "haudan hoitajaksi"!e0f2ecd6 kirjoitti:
"Ateisteilla on siis sama käsitys kuin Raamatussa. 1. Moos ja Psalmi 90 sanoo, että me tulemme 'maaksi, tomuksi jälleen'"
Kun lukee Raamatun kokonaan, päätyy siihen lopputulokseen, ettei tomuksi muuttuminen olekaan lopullista.No, Mooses ja Psalmit pitävät tuota lopullisena. Ehkä nuo ovatkin väärässä, mutta voiko Raamattu olla väärässä?
Toki Raamattu muuttuu UT:ssa ja VT ei tarkoitakaan mitään, vaikka onkin Raamattua. Mutta se lienee selvää, että kuolemaan päättyy kaikki. Ei kai siitä voi edes olla eri mieltä, jos rehellisiä ollaan.- e0f2ecd6
No, Mooses ja Psalmit pitävät tuota lopullisena. Ehkä nuo ovatkin väärässä, mutta voiko Raamattu olla väärässä?
Toki Raamattu muuttuu UT:ssa ja VT ei tarkoitakaan mitään, vaikka onkin Raamattua. Mutta se lienee selvää, että kuolemaan päättyy kaikki. Ei kai siitä voi edes olla eri mieltä, jos rehellisiä ollaan."No, Mooses ja Psalmit pitävät tuota lopullisena."
Sanotaanko niissä (missä kohdissa) vai päättelitkö itse?
"Toki Raamattu muuttuu UT:ssa ja VT ei tarkoitakaan mitään, vaikka onkin Raamattua. "
Ei se noin voi mennä, ei VT:tä ole kumottu.
"Mutta se lienee selvää, että kuolemaan päättyy kaikki. Ei kai siitä voi edes olla eri mieltä, jos rehellisiä ollaan."
Minä voin olla kanssasi eri mieltä, jos haluat. ateisti1982 kirjoitti:
Jollei ei ole sitten sukuhauta, jota hoidetaan polvelta toiselle!
En pahemmin ole tullut sukuni kanssa toimeen, joten miksi moiseen edes pyrkisin ...edes "haudan hoitajaksi"!Tiesitkö muuten että 25vuoden sääntö koskee myöskin sukuhautoja, jos ei ole maksavia sukulaisia niin hauta kaivetaan kyllä ylös ja myydään eteäpäin, ainoa poikkeus on rintamaveteraanien haudat, niitä ei kirkko uskalla kaivaa ylös, ainakaan vielä.
Hautausbisnes on hyvää tuloa kirkolle.e0f2ecd6 kirjoitti:
"No, Mooses ja Psalmit pitävät tuota lopullisena."
Sanotaanko niissä (missä kohdissa) vai päättelitkö itse?
"Toki Raamattu muuttuu UT:ssa ja VT ei tarkoitakaan mitään, vaikka onkin Raamattua. "
Ei se noin voi mennä, ei VT:tä ole kumottu.
"Mutta se lienee selvää, että kuolemaan päättyy kaikki. Ei kai siitä voi edes olla eri mieltä, jos rehellisiä ollaan."
Minä voin olla kanssasi eri mieltä, jos haluat.Miksi haluat tietää, vaikka et usko koko juttuun?
Mutta jo Aatamille noin sanottiin Raamatun alussa, ja Psalmit 90:3. Minulla ei ole tapana päätellä Raamattua, vaan lukea.
Sinä kumoat tässäkin kuoleman asiat, mitä VT sanoo.
Jos olet kanssani eri mieltä, niin kumoat Jumalan ja VT:n. Ole hyvä vaan.- adf
e0f2ecd6 kirjoitti:
Kun lukee Raamatun kokonaan, päätyy siihen lopputulokseen, ettei tomuksi muuttuminen olekaan lopullista."Kun lukee Raamatun kokonaan, päätyy siihen lopputulokseen, ettei tomuksi muuttuminen olekaan lopullista. "
Niin jos nielee sen muutellun nykyraamatun totuutena ja siihen liittyvät uskonnolliset selitykset. Ei sen lukeminen minua ainakaan tuollaiseen johtopäätökseen johtanut. - adf
adf kirjoitti:
"Kun lukee Raamatun kokonaan, päätyy siihen lopputulokseen, ettei tomuksi muuttuminen olekaan lopullista. "
Niin jos nielee sen muutellun nykyraamatun totuutena ja siihen liittyvät uskonnolliset selitykset. Ei sen lukeminen minua ainakaan tuollaiseen johtopäätökseen johtanut.Uskonnollisilla tarkoitan siis moderneja kristittyjä, jotka ovat hyväksyneet ne ensimmäisten ekumeenisten kirkkokokousten jutut totuutena.
- e0f2ecd6
Miksi haluat tietää, vaikka et usko koko juttuun?
Mutta jo Aatamille noin sanottiin Raamatun alussa, ja Psalmit 90:3. Minulla ei ole tapana päätellä Raamattua, vaan lukea.
Jos olet kanssani eri mieltä, niin kumoat Jumalan ja VT:n. Ole hyvä vaan."Minulla ei ole tapana päätellä Raamattua, vaan lukea."
1. Moos. 1:17-19
Ja Aadamille hän sano: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi; orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä. Otsa hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä tulet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
Ps 90:3
Sinä palautat ihmiset takaisin tomuun ja sanot: "Palatkaa jälleen te ihmisten lapset."
Saarn 3:20-21
Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun. Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan?
Job 17:13-16
Jos kuinka toivon, on tuonela asuntoni; minä levitän vuoteeni pimeyteen, minä sanon haudalle: 'Sinä olet isäni', ja madoille: 'Äitini ja sisareni'. Missä on silloin minun toivoni, ja kuka saa minun toivoani katsella? Ne astuvat alas tuonelan salpojen taa, kun yhdessä lepäämme tomussa."
Hoos. 13:14
Pitäisikö minun päästää teidät tuonelan vallasta, vapauttaa teidät kuolemasta? Missä on mahtisi, kuolema, missä on pistimesi, tuonela? Ei enää ole säälin aika.
Jes 14:9-15
Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat. Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: 'Myös sinä olet riutunut niinkuin mekin, olet tullut meidän kaltaiseksemme'. Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi, sinun harppujesi helinä; sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi. Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja! Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan. Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.' Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.
Ps 49:7-15
Mutta henkeään ihminen ei voi lunastaa, ei hän voi käydä kauppaa Jumalan kanssa. Elämän lunnaat ovat liian kalliit, ne jäävät iäksi maksamatta. Ei ihminen elä ikuisesti, ei hän vältä hautaa. Viisaatkin kuolevat, se on nähty, yhtä lailla kuin tyhmät ja typerät. Heidän omaisuutensa jää muille. Hauta on ikuisesti heidän kotinsa, heidän asuntonsa ajasta aikaan, vaikka he eläessään omistivat maat ja mannut. Rikkainkaan ihminen ei ole ikuinen, eläinten tavoin hän lakkaa olemasta. Tämä on heidän tiensä, mielettömien tie, ja yhä uudet ihmiset mieltyvät heidän puheisiinsa. Sela. Kuin lammaslauma he vaipuvat tuonelaan, kuolema paimentaa heitä siellä. Jo seuraavana päivänä oikeamieliset kulkevat heidän ylitseen. Tuonela on heidän asuinsijansa, se kuihduttaa heidät. Mutta Jumala lunastaa minut, hän tempaa minut tuonelan otteesta. Sela.
Sak. 3:3-10
Joosua seisoi enkelin edessä, likaiset vaatteet päällään. Enkeli sanoi palvelijoilleen: "Ottakaa likaiset vaatteet pois hänen päältään." Sitten enkeli sanoi Joosualle: "Katso, minä olen ottanut pois sinun syntisi ja minä puetan sinut juhlavaatteisiin." Hän sanoi palvelijoille: "Pankaa puhdas päähine hänen päähänsä." Palvelijat panivat puhtaan päähineen Joosuan päähän ja pukivat hänet juhlavaatteisiin enkelin seisoessa heidän luonaan. Herran enkeli vakuutti Joosualle: "Näin sanoo Herra Sebaot: -- Jos kuljet minun teitäni ja noudatat säädöksiä, jotka olen sinulle antanut, saat hallita temppelissäni ja valvoa esipihojani. Minä korotan sinut näiden palvelijoitteni joukkoon." Näin sanoo Herra: "Kuule, Joosua, ylipappi! Sinä ja papit, jotka kokoontuvat sinun johdollasi, olette ennusmerkkinä siitä, että minä lähetän palvelijani. Hän on Uusi Verso. Näettekö kiven, jonka olen pannut Joosuan eteen? Siinä yhdessä kivessä on seitsemän silmää! -- Katsokaa, minä kaiverran siihen kirjoitukseni, sanoo Herra Sebaot. Yhdessä hetkessä minä otan pois tämän maan synnin. Silloin -- sanoo Herra Sebaot -- te saatte elää rauhassa, te kutsutte ystäviänne viiniköynnöksen ja viikunapuun alle. - e0f2ecd6
Miksi haluat tietää, vaikka et usko koko juttuun?
Jos olet kanssani eri mieltä, niin kumoat Jumalan ja VT:n. Ole hyvä vaan.Ja uudesta testamentista:
Joh 1:1-5, 1:14
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona. Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh 6:46-51 (Jeesuksen puheetta)
Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän. Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä. Minä olen elämän leipä. Teidän isänne söivät autiomaassa mannaa, ja silti he ovat kuolleet. Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole. Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää.
Joh 11:25-26
Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"
Luuk. 24:5-7
Naiset pelästyivät ja painoivat katseensa maahan. Mutta miehet sanoivat heille: "Miksi etsitte elävää kuolleiden joukosta? Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista. Muistakaa, mitä hän sanoi teille ollessaan vielä Galileassa: 'Näin täytyy käydä: Ihmisen Poika annetaan syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulitaan, mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.'"
Room. 5:12-17
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet- sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva. Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi. Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. e0f2ecd6 kirjoitti:
Ja uudesta testamentista:
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona. Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän. Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä. Minä olen elämän leipä. Teidän isänne söivät autiomaassa mannaa, ja silti he ovat kuolleet. Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole. Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää.
Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"
Naiset pelästyivät ja painoivat katseensa maahan. Mutta miehet sanoivat heille: "Miksi etsitte elävää kuolleiden joukosta? Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista. Muistakaa, mitä hän sanoi teille ollessaan vielä Galileassa: 'Näin täytyy käydä: Ihmisen Poika annetaan syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulitaan, mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.'"
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet- sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva. Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi. Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta.e0f2ecd624.5.2014 00:40
Olet taitava. Mutta toivottavasti muutat linjaasi siten, ettet copypastaa noita raamatun lauseita sillä uskon että löydämme ne tarvittaessa itsekin.
Toki en kannata sunruuria mutta ei noita täällä kukaan lue.- g4343r3r32
e0f2ecd6 kirjoitti:
Kun lukee Raamatun kokonaan, päätyy siihen lopputulokseen, ettei tomuksi muuttuminen olekaan lopullista.kumpi sinusta on vakuuttavampaa..jokin uskonnollinen ihmisen kirjoittama kirja joita on tuhansia eri uskonnoissa ylenpalttisine epäuskottavina lupauksineen
VAI
se fysikaalinen fakta että kuolemme ja lakkaamme olemasta
minusta kuolemanpelko on naurettavaa. se että kaikki loppuu on kuin paluu aikaan ennen syntymäämme. muistatko kärsineesi jostain vaikka vuonna 1744?
raamattu on niin hölmö teos ettei siihen kertakaikkiaan kykene uskomaan jumalan sanana. itse asiassa jos jumala olisi olemassa olisi raamattu jumalanpilkkaa koska se tekee jumalasta palvontaa vaativan narsistin joka on tehnyt väkivaltaa suurimittaisesti joukkosurmina ja vielä aikoisi laittaa hellvettiin ne jotka eivät usko häneen.
ja luomisenkin se ryssi kun heti joutui katumaan. ei kovin vakuttavaa toimintaa kaikkivoipalta. - adf
e0f2ecd6 kirjoitti:
Ja uudesta testamentista:
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet- sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva. Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi. Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta.Joh 11:25-26
Mutta miksi ne jotka eivät usko on tuotava Jeesuksen eteen ja teloitettava? - e0f2ecd6
epikuros kirjoitti:
e0f2ecd624.5.2014 00:40
Olet taitava. Mutta toivottavasti muutat linjaasi siten, ettet copypastaa noita raamatun lauseita sillä uskon että löydämme ne tarvittaessa itsekin.
Toki en kannata sunruuria mutta ei noita täällä kukaan lue."ei noita täällä kukaan lue."
Eihän sitä koskaan voi tietää :) - e0f2ecd6
adf kirjoitti:
Mutta miksi ne jotka eivät usko on tuotava Jeesuksen eteen ja teloitettava?Mikäköhän Raamattu sinulla on kun minun Raamatussani sanotaan tuossa kohdassa, että Jeesukseen uskovat saavat elää ikuisesti?
- e0f2ecd6
g4343r3r32 kirjoitti:
kumpi sinusta on vakuuttavampaa..jokin uskonnollinen ihmisen kirjoittama kirja joita on tuhansia eri uskonnoissa ylenpalttisine epäuskottavina lupauksineen
VAI
se fysikaalinen fakta että kuolemme ja lakkaamme olemasta
minusta kuolemanpelko on naurettavaa. se että kaikki loppuu on kuin paluu aikaan ennen syntymäämme. muistatko kärsineesi jostain vaikka vuonna 1744?
raamattu on niin hölmö teos ettei siihen kertakaikkiaan kykene uskomaan jumalan sanana. itse asiassa jos jumala olisi olemassa olisi raamattu jumalanpilkkaa koska se tekee jumalasta palvontaa vaativan narsistin joka on tehnyt väkivaltaa suurimittaisesti joukkosurmina ja vielä aikoisi laittaa hellvettiin ne jotka eivät usko häneen.
ja luomisenkin se ryssi kun heti joutui katumaan. ei kovin vakuttavaa toimintaa kaikkivoipalta."kumpi sinusta on vakuuttavampaa..jokin uskonnollinen ihmisen kirjoittama kirja joita on tuhansia eri uskonnoissa ylenpalttisine epäuskottavina lupauksineen
VAI
se fysikaalinen fakta että kuolemme ja lakkaamme olemasta"
Noista kahdessta vaihtoehdoista tuo jälkimmäinen.
"minusta kuolemanpelko on naurettavaa"
En minä pelkää kuolemaa.
"itse asiassa jos jumala olisi olemassa olisi raamattu jumalanpilkkaa koska se tekee jumalasta palvontaa vaativan narsistin"
Kappas kun minä olen aika paljon lukenut Raamattua ja minulla on sen perusteella hieman eri kuva Jumalasta kuin "palvontaa vaativa narsisti"
"joka on tehnyt väkivaltaa suurimittaisesti joukkosurmina"
Ansaitsivatko nämä ihmiset muuta?
"vielä aikoisi laittaa hellvettiin ne jotka eivät usko häneen. "
Helvettiin joutumisen peruste ei ole se, että ei usko Jumalaan.
"ja luomisenkin se ryssi kun heti joutui katumaan. ei kovin vakuttavaa toimintaa kaikkivoipalta."
Ei Jumala ole "kaikkivoipa"
1. Ateismi ei kerro uskooko henkilä kuolemanjälkeiseen elämään vai ei. Ateismi kertoo vain ja ainoastaan, ettei henkilö usko jumaliin.
2. Miksi koet, että rajallisuus tekee elämästä synkeää ja merkityksetöntä?- gfjdghdjdjjggj
Oletko jehovantodistaja vai mormoni eli kumman paratiisiin olet menossa.
Älä valitse väärin. - jep jep
mietippä itse tätä:
tämä on ainutkertainen elämä, toista ei tule. Tämän yhden ainoan elämän aikana saa nauttia maailmasta ja sen antimista.
vastaan
Tämä on vain väliaikainen elämä, tämän jälkeen tulee paljon parempi, ikuisesti kestävä elämä, paljon paremmassa paikassa, paremmilal antimilla.
Kummassa käsityksessä arvostetaan enemmän tätä elämää?
Siinä jossa tämä on ainut elämä joka saadaan, vai siinä jossa tämän elämän jälkeen saadaan niin paljon parempi elämä että tämä elämä vaikuttaa sen rinnalta paskalta?- e0f2ecd6
"Kummassa käsityksessä arvostetaan enemmän tätä elämää? "
Ateismissa.
Kaikki vaan loppuu aikanaan ja se on vain totuus! Kuinka moni kuolevainen on pistäytynyt sun luonasi kylässä, jotta voinet todistaa muille ihmisille että elämä jatkuu kuoleman jälkeen?! Älä sano, jollei sulla ole ollut todistajia.
- e0f2ecd6
katrihelena puhuu kuolleiden kanssa
- varma loppu
Kuulehan jahe2456. Sitten kun sinä kuolet, kaikki loppuu. Kaikki loppuu lopullisesti, eikä mitään enää ikinä tule, ikinä. Kaikki on ohi. On kuin mitään ei olisi koskaan ollutkaan.
Luulosi ei tee sinusta ikuista. Tuo on totta vain, jos ollaan egoistisia pikku ilkimyksiä, joiden maailma pyörii "minä,minä,minä,minä" akselin ympärillä. Yksilö kuolee, elämä jatkuu. Ja jos olet elänyt hyvin ja hienosti, ehkäpä se elämä, jota jätät jälkeesi, oppii jotain sinun esimerkistäsi sen sijaan, että muistaa sinut itsekkäänä hönttinä.
- irti uskosta
Ei uskonnottomuus tee ihmistä hönttiä. vaikka uskovaiset niin luulevat. Eiköhän se ole jonkinlaista hönttiyttä, jos luulee, että usko tekee jostakin asiasta todellisuutta? Että jumaluus on , kun uskoo todella kovasti asiaan? Minkälaista ihmisluonnetta se edustaa?
- e0f2ecd6
"Eiköhän se ole jonkinlaista hönttiyttä, jos luulee, että usko tekee jostakin asiasta todellisuutta? Että jumaluus on , kun uskoo todella kovasti asiaan?"
Itse uskon Jumalaan, mutta en usko, että oma uskoni vaikuttaa millään tapaa jumaluuden olemassaoloon.
- atte3443433
no sori, jos todellisuus ei vastaa kuvitelmiasi mutta totuus on, että kuolemme ja muutumme maan tomuksi tai tuhkaksi krematoriossa..väitän, että sinulla on kuolemanpelko, kuten kaikilla uskiksilla, siksi he ovat kehitelleet uskontonsa tähän pelkoon =)
- atte3434434
ei ole sattumaa, että uskonnot kauppaavat iankaikkista elämää ja tämä varmasti vetoaa moneen juuri kuolemanpelon takia mutta ainoa kysymys on: onko todisteita kuolemanjälkeisestä elämästä ja ei ole näkyny missään näitä todisteita..uskikset sanoo, että ihmisellä on ns.sielu mutta mikä tämä on? irtoaako se ihmisruumiista kuoleman hetkellä ja missä päin ruumista se sijaitsee? aivoissa? mutta elämähän määritellään biologisiksi prosesseiksi ja sitten kun tuo prosessi tuhoutuu kuolemassa silloin lakkaamme olemasta..koska tietoisuus on biologisten aivojemme tuotos myös se lakkaa..
Kuolemanjälkeinen elämä 1/2 - The Atheist Experience [FIN]
https://www.youtube.com/watch?v=5fKkYAY96oY jahe2456
>>>Ateistit, miettikää tätä sitten kun te kuolette, kaikki loppuu.>Teillä on synkeä käsitys maailmasta.Niin loppuu. Entä sitten?
"sitten kun te kuolette, kaikki loppuu. Kaikki loppuu lopullisesti, eikä mitään enää ikinä tule, ikinä. Kaikki on ohi. On kuin mitään ei olisi koskaan ollutkaan.
Teillä on synkeä käsitys maailmasta"
Miten ihmeessä tuo kuoleman lopullisuus tekee käsityksemme maailmasta synkäksi?
Minusta maailma on kaikkea muuta kuin synkkä.
Teillä uskovilla se synkkä on kun niin kuolemanjälkeistä elämää kaipaatte ja pidätte sitä ihanana, tämä maailma se vasta ihana on huolimatta siitä että uskovat yrittävät sitä tehdä ankeaksi.- adf
Ateisti voi uskoa tuonpuoleiseen mutta en usko että kovin moni niin tekee. Aloituksen pointti lienee lähinnä taas keksiä jotain sanottavaa ateisteista ihan kuin olisimme joku lahko jonka uskikset osaisivat laatikoida.
- Odorou
Totta tuo kaikkein todennäköisimmin on, asian synkeys toki riippuu tulkitsijasta. Minä pidän sitä kylläkin onnena, että itse sain kokea, miltä elämä tuntuu. Eihän oman itseni kannalta tietenkään ole mitään kamalaa tyhjää surullista ja pelottavaa ikuisuutta kuolemani jälkeen, samoin kuin ei ollut ennen syntymäänikään. Sinä aikana elävää oliota ei vain ole olemassa.
Vaikka toki sinunhan mukaasi me varmaankin kuoltuamme menemme helvettiin, ja itsesi miellät ehkä meneväsi taivaaseen. Ei ole kuitenkaan mitään todisteita siitä, että minuutemme muodostuisi muusta, kuin hyvinkin kuolevaisista aivoistamme.
Ymmärrän toki, että jos on koko ikänsä rypenyt taivasfantasioissa, kuoleman hyväksyminen tuntuu varmaan (aluksi) tosi hankalalta. - sdfghjklu
"Teillä on synkeä käsitys maailmasta. "
Ei, vaan realistinen. "Teillä on synkeä käsitys maailmasta."
Toteaa henkilö, jonka mukaan esimerkiksi tällä hetkellä elävää miljardia hindua odottaa kuoleman jälkeen ikuinen kidutus, lihan repiminen ja tulenhehkuisen hiilihangon pyörittely rektumin perukoilla vain, koska he sattuivat syntymään maahan ja kulttuuriin, jossa kristinusko ei ole valtauskonto.
Eikös se joku tunnettu herrasmies kehottanut ottamaan hirren pois ensin omasta silmästä, ennen kuin yrittää ottaa roskaa pois veljensä silmästä?- Aada agnostikko
jahe2456
Elämä on nyt ja se on elettävä tässä hetkessä.Toivekkuuta ja toivoa ihmisille on tuotava tähän elämään ja niihin olosuhteisiin missä kukin elää.
Varsin todennäköistä on ettei kuolemanjälkeen ole mitään.
Minusta on erittäin lohdullista ajatella että kaikki tuskat ja murheet myöskin loppuvat kun ihminen kuolee.
Elämä on mittaamattoman arvokas ja jokaisesta päivästä olisi tehtävä niin hyvä itselle ja muille kuin se suinkin on mahdollista.Ihmisellä on kykyä ja myöskin halua parantaa elinolosuhteitaan.Tieteen kehityksen kautta elinolosuhteet ovat jatkuvasti parantuneet.Ei kannata odottaa jotain iankaikkista elämää, koska sitä tuskin tulee.Olisi nyt tehtävä kaikki voitavansa että tulevilla sukupolvilla olisi asiat paremmin kuin meillä.
Kaikista meistä jää jonkinlainen jälki esim.lapsiimme ja kaikkiin tuntemiimme ihmisiin.Toivoisin että voisin antaa paremmat lähtökohdat omille lapsilleni kuin esim omalla kohdallani ovat olleet ja että voisin osaltani tehdä muidenkin ihmisten elämästä vähän parempaa.
Minulla ei ole synkeä käsitys maailmasta vaan paremminkin uskon ihmisen kehitykseen ja ymmärryksen lisääntymiseen.Tosiasiat kuitenkin tulisi kohdata, eikä paeta johonkin "ikuisuus unelmiin". - Kyllästynyt
Näin se menee, ja se on kaunista ja lohdullista :) Miten tuosta synkän saat, en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.26510692Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4042915Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei921668- 871661
- 791487
- 641409
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau81369Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti581353Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa991276- 361186