Valtion byrokratian pöhöttyneisyys on suoranainen kansallinen ongelma. Maan perinnetavaksi on muodostunut, että tiukan paikan tulleen leikataan ja juustohöyläillään. Ja ne toimet rassaavat tavan takaa kaikkein tuskallisimmin tavallista kansaa, rahvasta. Varsinaisena ongelmana on verorahakertymän valuminen ulkomaille, mutta sen budjettirahan kohdalla roimaa leikkaamista ei kuulemma voi edes kuvitella.
Entä jos yksityistäisimme mm. koko kehitysavun rahoituksen pois valtion tulo- ja menoarviosta? Tehtäisiin siitä "hyväntekeväisyyttä"! Kun ajatellaan, mitenkä nimen omaan suurfirmat rohmuavat kehitysmaitten luonnonvaroja, niin täsmäpolitiikkana juuri suurkonsernien ja yleensä elinkeinoelämän vastuulle voitaisiin siirtää koko kehitysavun rahoitus. Samalla nähtäisiin "vapaan talouden" kykenevyys kyvykkyyyden onnistumisen aste niin olennaisessa asiassa kuin köyhien maitten jaloilleennostamisessa! Joka tapauksessa Suomen valtion budjettiin syntyisi merkittävää säästöä.
Leikataan koko kehitysapu eli yksityistetään
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244