Gerbiilin hampaat irtoavat... pikaista apua?

Gerbu

Suunnilleen puolitoista vuotiaalla urosgerbiililläni irtosi ensiksi pari kuukautta sitten toinen ylähammas. Ajattelin silloin, että asia oli vielä OK, koska gerbiilin hammas myös ajan myötä kasvoi takaisin pikaisesti.

Mutta eilen sitten katsoin gerbiilin suuhun, ja sen molemmat ylähampaat olivat irronneet. Gerbiili ei voi syödä normaaleja pellettejä yms. mutta banaani ja murskatut herkut kyllä uppoavat jotenkin. Gerbiili ei myöskään pysty nakerrella, eikä elää normaalia gerbiilin elämää tällä hetkellä. Se vain nukkuu, välillä herää pariksi minuutiksi, mutta parin minuutin jälkeen takaisin nukkumaan.

Onko hampaidenlähdölle jokin syy, vai onko se normaalia? Tarvitsisin pikaista apua.

4

960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luna ;)

Kannatta tarkastaa terraario/duna ettei siellä ole mitään kovaa mitä se olisi mahdollisesti voinut nakertaa.kannattaa myös tarkkailla jospa hampaat kasvaisivat takaisn niin kuin se eka hammas joka irtosi : ) .Tästä ei varmaan ollut mitään apua mutta olkoot :D

• 123456789

Kannattaa ainakin kysyä joltain kokeneelta eläinlääkäriltä tai viedä eläinlääkärille näytettäväksi.

• nakertajattttt

Mun toiselta gerbulta lähteny jo 3 kertaa ylähampaat ja aina ovat kasvaneet takaisin.Johtuu siitä että se on ns. "nirso" nakertamisen suhteen. Aina on nakerrettavaa tarjolla mutta eipä se nakerra aina... :I

• Jabadabadoo

Hei, ei asiaan kuulu mutta kokkolassa pätevii gerbulääkäreit??? Tyhmänä unohdin varmistaa että lääkäreit niille löytyy.. :( Osaako joku suositella?? Nimenomaan kokkolasta koska en muualle pääse..(ei autoa, vanhemmat eivät päästä bussilla...tai kaverin kyydillä koska "liikaa vaivaa"......APUA)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7525
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      97
      5434
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4592
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2738
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2388
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      53
      2384
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe