kirjasta maksu kun olen "hukannut" sen

vai miten sinulla kä

onko teille sattunut noin että olette mielestänne palauttaneet tahiette mutta sitä ei teiltä löydy ja nyt kirjasto karhuaa aineiston hinnan? puhumalla tuskin syntiä pois saa tympäsee vain maksaa kun epäselvä. ennen kävi näin ja löytyi aina kirjastosta hyllystä tms kun ei ollut tätä lainausautomatiikkaa, nykyäänhän niin ei voi käydä eli joudut maksamaan,

4

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tylsä tyyppi

Palauttamatta jättämäsi kirja tuskin mikään kirjoitusopas. Tai jos on niin, sitten se on jäänyt lukematta.

• löytyi se

Kirjastojen säännöissä on, että asiakas on velvollinen korvaamaan uuden kirjan, jos hän sen hukkaa. Silloin ei käy, että käy ostamassa uuden, vaan pitää nimenomaan maksaa kirjaston ostama teos, koska siinä on mukana lainausmaksuja ym. On siis kalliimpaa kuin hankkia kyseinen teos itselle.

Sille, että kirjaa ei löydy, voi tulla selitys paljon myöhemmin. Itse löysin yhden kirjan muuton yhteydessä. Olin pitänyt sitä piilossa, kun vielä asuin vanhempien luona. Kirja löytyi varastohyllyltä muuttaessani omaan asuntoon.

• Ma(i)steri

Meillä päin on riittänyt, jos vie saman nimikkeen kirjastoon. On minulta karhuttu kirjaa, joka löytyikin kirjaston hyllystä. Aikanaan, kun täällä vielä palautettiin kirjat tiskille, hävisi yksi kirja (joku todennäköisesti otti sen (ei kuulemma ollut virkailijan mielestä täysin tavatonta)). Jouduin maksamaan sen, koska kyseistä kirjaa ei ollut enää saatavilla. Hintapyyntö oli aluksi 120 mk, mutta sain kohtuullistettua muutaman vuoden vanhan tusinaviihderomaanin hinnan 50 mk:ksi (siinäkin oli 90% liikaa). Ongelma on osaltani poistunut, kun meidän kirjastossa siirryttiin palautusautomaatin käyttöön.

• austerism1

Kyllä lainaus- ja palautusautomatiikka voi aiheuttaa näitä ongelmia. Siksi kannattaakin palautusautomaatista ottaa aina kuitti ja tarkastaa se - muuten ei mahda mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe