Mielialalääkkeiden pitkäaikaiskäyttö

Minä vältän kaikenlaisten lääkkeiden käyttöä. Mielestäni varsinkin naiset ottavat herkästi lääkkeitä jos jostakin vähän kolottaa. Alla olevassa uutisoinnissa mainitaan myös Seronil, eikös sellaista käytetä mm kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoidossa, ja on siis kyse pitkäaikaisesta käytöstä koska tuo sairaus on parantumaton ja pitkäaikaiskäytöstä saattaa siis ola seurauksena aivovaurio. Hmm, toivottavasti kenelläkään kyseistä lääkettä käyttävällä ei ole lapsia huollossaan.

Illalla televisiossa: Mielialalääkkeiden pitkäaikaiskäyttö saattaa aiheuttaa jopa aivovaurion

Britanniassa ja Yhdysvalloissa on hoitosuosituksissa päädytty siihen, että lievissä masennuksissa lääkehoidosta ei ole hyötyä.
Britanniassa ja Yhdysvalloissa on hoitosuosituksissa päädytty siihen, että lievissä masennuksissa lääkehoidosta ei ole hyötyä.

Julkaistu: 26.5.2014 6:29, päivitetty: 26.5.2014 15:30

TV-tärpit Lääkeyhtiöiltä ei vaadita Euroopassa tutkimusta puolta vuotta pidemmästä käytöstä.
MOT: Masentavat lääkkeet, TV1 klo 20.00
Suomessa on Ylen MOT:n tietojen mukaan yli 430 000 henkilöä, jotka syövät mielialalääkkeitä. Heistä yli 100 000 syö lääkkeitä vähintään viitenä peräkkäisenä vuotena. Kuitenkaan mielialalääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksia ei tunneta, sillä lääkeyhtiöiltä riittää Euroopassa kuuden kuukauden tutkimus.

Runsaasta ja pitkäkestoisesta masennuslääkityksestä saattaa olla jopa haittaa. Riippumattoman tutkimusverkoston The Nordic Cochrane Centerin johtaja Peter Gøtzsche tutkimusryhmineen on analysoinut lääkeyhtiöiden julkistamattomia lääketutkimuksia.

- ”Minä uskon, että SSRI -lääkkeet saattavat aiheuttaa jopa pysyviä aivovaurioita. On erittäin outoa, että tästä tärkeästä asiasta on niin vähän tutkimusta”, Gøtzsche sanoo.

16

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinniin

Mitä siitä jos nämä mieliala- ja särkylääkkeet vaikuttavat yhteen henkilöön, mutta nehän kulkeutuvat virtsan ja ulosteen mukana vesistöihin. Vaikuttaen siellä mm. kaloihin.
      http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ympäristö/psyykenlääkkeet-vesistöissä-muuttavat-kalojen-käyttäytymistä-1.34048

• niinniin
      • Paartender

Ei lääkkeitä kannata syödä masennukseen. Saman asian ajaa jos järjestää elämänsä niin, että voi ottaa milloin tahansa torkut kukallisen päiväpeitteen alla. Silloin ei pääse stressit yllättämään. Ja herättyä kera ison kahvimukin rustaamaan kirjoitelmia Uki-palstalle...

• Tohtori Kolotus

Magnus, kyllä sun silti jotain nappeja kannattaisi ottaa...

• besserwisser1

Älä kirjoittele ja siteeraa aiheita joista et ymmärrä yhtään mitään. Jos ei ole itse kokenut mielen järkkymistä , on turha sössöttää täällä ja siteerata itse valitsemiaan lähteitä.

• von Lagerbom

Kyllä minä ymmärrän. On tunnettu tosiasia ettei lääkkeiden pitkäaikainen käyttö ole terveellistä. Jotkin lääkkeet haurastuttavat jopa verisuoniakin. Se että kumpi on se pienempi paha, että kärsii mielisairauksien oireiluista, välttämällä lääkkeiden käyttöä - vaiko ottaa riski ennen aikaisesta kuolemasta lääkkeitä käyttämällä on omavalintaista..

• löysäpäinen kansa

Me suomalaiset olemmekin kova kansa järkyttämään mieliämme. Pitäis vähän tulla tiukemmat ajat, niin ei ois aikaa järkkyillä eikä masentua.

• Dia Tsepaani

Magnus on jälleen pesiytynyt Suomi24:ään useammankin sivupersoonansa voimalla. Kevät on toisille vaikeaa aikaa.

• LightLager

Ja se kartanokin, josta kirjoittelee, on jossain Hakametsän tiilitalon yksiössä. Asumistuella ja muilla avustuksilla pönkitetään miehen egoa. Ja onhan se kyllä jo suuri.

• von Lagerbom

Ai sinäkin, luulosairauksinesi olet herännyt talvihorroksesta..

• LightLager
        von Lagerbom kirjoitti:

Ai sinäkin, luulosairauksinesi olet herännyt talvihorroksesta..

Kukahan tässä on luulosairas? Et näe itse omaa tilaasi, joka on jo aika paha. Toimettomuus ei selvästikään sovi sinulle, koska alat kehitellä kaikkia todellisuudesta irtiolevia fantasioita, Kartanoita, tiineenäolevia nuorikoita, kansanliikettä yksinhuoltajia vastaan...
        Ei ole mikään ihme, että lapsi on määrätty äidilleen, koska selvästikin olet nykyisessä mielenterveydellisessä olotilassasi avuton hoitamaan edes omia asioitasi, saatikka sitten kasvavan lapsen. Kyllä parempi on näin, että lapsi on ja saa jäädä äidille. Sitä mieltä on varmaankin ainakin 97% tämän palstan lukijoista. Ja samat henkilöt ovat myöskin sillä kannalla, että olisi hyvä jos lopettaisit omien harhojesi ja kanssaihmisten, mukaan lukien viranomaiset, halventamisen ja solvaamisen. Elä omalla tavallasi, mutta säästä meitä olemalla kirjoittelematta jonninjoutavuuksia, joilla ei ole todellisuuspohjaa ja jotka päinvastoin koventavat tuomiotasi, kun joskus syytteet luetaan.

• Kukolan sälli
        LightLager kirjoitti:

Kukahan tässä on luulosairas? Et näe itse omaa tilaasi, joka on jo aika paha. Toimettomuus ei selvästikään sovi sinulle, koska alat kehitellä kaikkia todellisuudesta irtiolevia fantasioita, Kartanoita, tiineenäolevia nuorikoita, kansanliikettä yksinhuoltajia vastaan...
        Ei ole mikään ihme, että lapsi on määrätty äidilleen, koska selvästikin olet nykyisessä mielenterveydellisessä olotilassasi avuton hoitamaan edes omia asioitasi, saatikka sitten kasvavan lapsen. Kyllä parempi on näin, että lapsi on ja saa jäädä äidille. Sitä mieltä on varmaankin ainakin 97% tämän palstan lukijoista. Ja samat henkilöt ovat myöskin sillä kannalla, että olisi hyvä jos lopettaisit omien harhojesi ja kanssaihmisten, mukaan lukien viranomaiset, halventamisen ja solvaamisen. Elä omalla tavallasi, mutta säästä meitä olemalla kirjoittelematta jonninjoutavuuksia, joilla ei ole todellisuuspohjaa ja jotka päinvastoin koventavat tuomiotasi, kun joskus syytteet luetaan.

Olen täysin samaa mieltä. Alkaa jo väsyttää lukea aina tuota yhtä ja samaa. Itse aina oikeassa ja muut väärässä.

• Toimeton...
        Kukolan sälli kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. Alkaa jo väsyttää lukea aina tuota yhtä ja samaa. Itse aina oikeassa ja muut väärässä.

Hanki Von Lagerbom vaikka töitä itsellesi tai avaa joku oma chattikanava.... Ei aina vaan jaksais kuunnellla sun "ajatuksiasi"

• von Lagerbom
        Toimeton... kirjoitti:

Hanki Von Lagerbom vaikka töitä itsellesi tai avaa joku oma chattikanava.... Ei aina vaan jaksais kuunnellla sun "ajatuksiasi"

Kyllä sinä toimeton tulisit ilman muuta sinne sättäilemään tai palstalle kirjoittelemaan, jos jonkun selláisen avaisin, tulithan tännekin, ei näitäkään ole pakko lukea, heh..

• Fucking loser....
        von Lagerbom kirjoitti:

Kyllä sinä toimeton tulisit ilman muuta sinne sättäilemään tai palstalle kirjoittelemaan, jos jonkun selláisen avaisin, tulithan tännekin, ei näitäkään ole pakko lukea, heh..

Nyt kylläkin todistit ettei sulla ole ole töitä......

• Kukolan sälli
        Fucking loser.... kirjoitti:

Nyt kylläkin todistit ettei sulla ole ole töitä......

"Kukallisen päiväpeitteen alle päivänokosille, aina kun vähänkin sattuu nukuttamaan. Ja nukuttaahan se kun yökaudet kirjoittelee yh-vastaisia ja viranomaisvastaisia kirjoitelmia. Nokosten jälkeen maistuu pari mukillista kahvia ja jokin pieni, sokerikuorrutettu leivonnainen. Sitten onkin mukava paistatella valkeassa palttinapaidassa aurinkoisella pihamaalla ja seurailla kun naapurit yksi toisensa jälkeen palaavat ansiotöistään. Huh hellettä ja toimettoman arkea!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2033
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe