Mikä on pahin mahdollinen, mitä voi tapahtua, jos sanon itseni irti ja lähden samantien?
Jos vain palkka ajalta niin ok, suositukset sen jälkeen perseestä, mutta onko jotain muutakin?
Irtisanoutuminen just ja nyt
2
223
Vastaukset
- irtisanominen
Kun irtisanoudut etkä siirry heti toiseen työpaikkaan, ilman pätevää syytä tulee kolmen kuukauden karenssi. Päteväksi syyksi ei aina kelpaa huono työilmapiiri, riippuu virkailijasta todella paljon.
Työtodistus. Se ei saa olla työntekijää huonontavan kuvan antavaa, eli jokainen päättä itse saako työtodistukseen laittaa arviointia. Jos työnantajalta tulee "huono" työtodistus, vaadittaessa se on muutettava.
Toki jos laitat työhakemuksiin että entisistä työpaikoista saa antaa suosituksia, et pyty millään valvomaan sitä että ne ovat sinulle edullisia.
Työsuhteen kesto määrittelee irtisanoutumis ajan, ellei muuta ole sovittu. Irtisanomisajan työskentelyn voi sopia työnantajan kanssa -> ilman työssä olovelvoitetta irtisanoutuminen. Maksamattatomat ja pitämättömät lomat yms. korvaukset ovat maksettava tilillesi joko välittömästi irtisanoutumisen jälkeen tai seuraavana palkanmaksu päivänä.
Ei siinä kauheita asioita tapahdu jos olet valmistautunut kolmen kuukauden mahdolliseen karenssiin.
Lykkyä! - Kerroshoitaja 1980
Mutta enkö minä joudu maksamaan työnantajalle irtisanomisajan palkan jos heti lähden?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742892
- 642753
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171639- 201590
- 191478
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249