Hei! Olisin kiitollinen, jos voisitte suositella minulle luettavaksi kirjoja, jotka täyttäisivät seuraavat ehdot. Olen aikuinen mies, mutta minulla on lukemisen kanssa jonkinasteisia vaikeuksia, eli kirjat eivät saisi olla hirveän vaikeasti luettavissa. Teksti ei saisi olla hirveän vaikeaselkoista tai vaikeasti luettavaa. Kuitenkaan en halua lukea mitään lastenkirjoja tai selkokirjoja, ne taas ovat liiankin helppoja ja eivätkä oikein kiinnosta minua. Lähinnä etsisin aikuisten romaaneja tai elämänkertoja. Erityisesti minua kiinnostaa uskonto, historia, jännitys, fantasia ja erilaisten ihmisten elämänkerrat, lääketiede, erityisesti sellaiset elämänkerrat, jossa ihmiset kertovat selviytymisestään vaikeuksien yli. Kirjat eivät saisi olla mitään hirveän paksuja, mutta eivät ihan hirveän ohuitakaan, eli noin 200-500 sivuiset kirjat kiinnostavat. Myöskin nuorten kirjat kiinnostaisivat, elleivät ne ole liian lapsellisia. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Suositelkaa kirjoja!
4
209
Vastaukset
Tuomas Alatalo: Olen ja saan sanoa
- nuoren vammaisen miehen omaelämäkerta (, jonka kirjoitusmetodista on kiistelty)- austerism1
Jos filosofia kiinnostaa, niin Sofian maailma. On ehkä ikään kuin nuortenkirja, mutta itse luin aikuisiällä. Mielestäni erinomainen perusteos filosofian historiasta romaanimuodossa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Sofian_maailma
- austerism1
Vielä. Vaikka nyt kirjoja kysyitkin, niin suosittelen silti erinomaista sarjakuvaromaania.
Alan Moore. Helvetistä. Kirjastosta jos lainaat, niin joudut luultavasti lainaamaan osissa. Taitaa olla suomennos 6-osainen. Tuota voisi kai pitää eräänlaisena Viiltäjä Jackin elämäkertana. http://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetistä - bhj---3
käy tutkailemassa oman kirjastosi nuorten aikuisten osaston tarjontaa. sieltä voisi sinulle löytyä hyvää lukemista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043414
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 391898
- 221766
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337