Hei Saana R, Haukipudas

Hyvää kesää

http://yle.fi/uutiset/38_miehen_epaillaan_joukkoraiskanneen_15-vuotiaan_tyton_malesiassa/7271031

Kirjoitit Kalevaan, että "toisen ihmisen negatiivinen arvosteleminen on väärin, sillä kukaan ihminen ei voi mitään sille, millainen hän on tai miltä näyttää"

Kirjoitit myös että "kaikki ovat samanlaisia kuin muut. "Kaikki ovat täydellisiä sellaisina kuin he ovat"

Olet ilmeisesti nuori, etkä tiedä maailmasta, sen kulttuureista ja erillaisista ihmistä mitään. Mitä sinulle on opetettu ? Että elämme täydellisessä maailmassako, jossa on täydellisiä ihmisiä, jossa kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.

Ihmiset kyllä määrittelevät teoillaan arvoansa ja olkoon tuossa uutinen esimerkkinä siitä, että ihmisiä on hyvin eri tasoisia ja on sekä hyviä, että pahoja tekoineen. Itse katson määrittelevämmäksi tekijäksi ihmisessä sitä tekeekö hyviä aisoita vai pahoja asioita. Yksikin tuollainen vakava hairahdu kertoo ihmisen tason surkeudesta, kelvottomuudesta suorastaan.

Rehellinen, työtä tekevä taviskin on hyvä usein, kunhan vain elää toisia kunnioittaen, mutta maailmassa on paljon väkivaltaisia tyyppejä, on juoruilevia, narsisteja yms., joiden käyttäytyminen on säälittävää.

Teot heijastelevat ihmisen tasoa osaltaan. Ei kannata elää harhaluulemisten varjoissa.

Onnea elämään kuitenkin. Mitä useammalla onnea, sitä parempi mutta asioita valkenee vuosien edetessä, etenkin jos tutkii. Ja tietojen karttuessa.

Ihmettelen, että missä suomen liberaaleja politiikkojakin on kasvatettu, kun he eivät tunnista erillaisuutta niissä huonoissakin asioissa. Oavt kovin varomattomia maahanmuuttoasioissakin.

1

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe