Yhdysvaltojen ja EU:n Venäjän vastaiset pakotteet ovat tuottaneet pettymyksiä tai yksinkertaisesti epäonnistuneet. Esimerkiksi Venäjän ilmailuteollisuutta koskevat sanktiot osoittautuivat tyhjiksi pelkästään siksi, että Venäjä on korvaamaton Yhdysvalloille (jonka astronautit ovat täysin riippuvaisia venäläisistä laukaisujärjestelmistä) ja länsimaiset vaihtoehdot ovat vielä vuosien päässä käyttöönotosta. Siihen mennessä kun pakotteet alkavat purra, virtaa venäläinen kaasu jo Kiinaan ja vastaavasti kiinalainen pääomaa Venäjän talouteen. Venäjä ja Kiina suunnittelevat erityisen dollarista riippumattoman kansainvälisen kaupan välineen (vehcile curreny) ottamista käyttöön estääkseen Yhdysvaltoja käyttämästä dollaria taloudellisena aseena. Vermontin entinen kuvernööri Jim W. Dean toteaa, "että Venäjän presidentti Vladimir Putin on noussut maailman arvostetuimmaksi henkilöksi samaan aikaan kun Yhdysvaltain presidentti Barack Obama on hyppäämässä tyhjyyteen".
EU:n ja USA:n Venäjä pakotteet
turunema
1
143
Vastaukset
- Tota noih
Miten tää avaus liittyy vitseihin, vitsipalstahan tämä on, politiikkapalstat on sitten erikseen. Palstan alussa lukee:
>Kerro parhaat vitsit politiikasta ja poliitikoista.>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997740- 1075577
- 2724811
- 494753
- 733503
- 502798
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264