Kesätyö kotihoidossa - vinkkejä, ohjeita?

dominica1

Moikka!

Sain kesätöitä vanhusten kotihoidosta. Koulutusta minulla ei ole, vaan olen lähinnä pitämässä seuraa, tekemässä pikkusiivousta, käyttämässä kävelyillä jne. Onko jotain vinkkejä työhön, jotain mitä pitäisi ehdottomasti muistaa tms.? Kaipaisin todella tietoa. Onhan toimistolla ohjaajat, joilta kysyä, ja minulla on parin päivän ajan ollut työpari, viittä vaille valmis lähihoitaja, mutta eivät hekään kaikkea ehdi ohjeistaa.

Jos on kokemusta, pistä ihmeessä viestiä! Kaikki info kelpaa ja otetaan kiitollisin mielin vastaan.

1

760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmorooo

Olin yhtenä kesänä myös kotihoidossa, olin lähinnä hoitajan apuna, en kauheasti ehtinyt jutella tai muuta sellaista vahnuksille, mutta aina kun oli mahdollisuus niin sitten. Se juttelu tosiaan on tärkeää, kun on ystävällinen ja aurinkoinen niin se on hyvä. Joillekkin vanhuksille piti puhua vähän kovempaan ääneen.

Siivouksen lisäksi saatat lämmittää ruokaa, tiskata ja kastella kukkia. Kannattaa sitten muuten tarkistaa onko ne aitoja vai tekokukkia, kerran kun kastelin niin ihmettelin ku vesi ei imeytyny ollenkaan niin sit vasta katoin että oho, tekokukka x)

Käsidesiä kannattaa laittaa aina välillä. Sitten sulla on vissiin vaitiolovelvollisuus, että et saa kertoa niiden vanhusten nimiä ulkopuolisille. Siitä vaitiolovelvollisuudesta kannattaa kysyä tarkemmin että mitä saa kertoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3384
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3073
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1933
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1857
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1439
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe