Eli meillä on vasta 8 kk koira, joka on yhtäkkiä lopettanut leikkimisen.
Ennen jos ei nukkunut niin oli kokoajan leikkimässä itsekseen tai sitten minun kanssani.
Parasta koirasta on kun sille heitellään palloa.
No yhtäkkiä kaikki leikkiminen on loppunut.
Muuten koira on ihan normaalisti, ei siis mitenkään passiivinen, mutta ei vain leiki.
Noin viikko sitten opetin koiralle että kun heitän palloa niin se palautetaan minulle ja sitten heitän uudestaan. En tiedä voisiko tuo nyt sitten vaikuttaa niin ettei halua enää leikkiä?!
Ennen kun otin käteen jonkun lelun niin koira ei meinannut pysyä nahoissaan.
Nykyään ei reagoi mitenkään, mulkoilee vain.
Mistähän tämä johtuu?
Voiko koira olla masentunut tai jotain?
Koira ei leiki enää
4
1996
Vastaukset
- Voi olla
masennustakin mutta voi olla rotuominaisuuskin. Eli mitä rotua se on? Mun pystykorvaa ei paljon pallot jaksa kiinnostaa, ei myöskään juuri vetoleikit. Mutta auta armias kun metässä lenkillä nähdään orava, jänis, kettu, kauris, hirvi tmv. niin eipä meinaa nahoissaan pysyä. Joitakin ei vaan jalliteta millään pelleilyillä pallojen kanssa.
Jos koirasi on jokseenkin samantyyppinen että ulkona syttyy, niin sitten vaan ulkoilette paljon, siis tuntitolkulla. Ja nimenomaan metsissä ja pelloilla eikä mitään korttelin ympäri toisten postilaatikoita merkkaillen. Jos koira ei ole riistaviettinen, niin sitten se kaipaa ehkä jotain muuta ulkoharrastusta, paimennusta, tokoa, aqilityä tmv.
Luulisin että paras tuntomerkki masennukseen tai sairauteen voisi olla ettei kiinnosta kertakaikkiaan mikään. Ei lähtisi mielellään edes ulos tai hyvin vaivalloisesti. - ei meilläkään
Meidän koira tosin on vanhempi kodinvaihtaja, jonka piti edellisessä paikassa olla aina hiljaa sisällä eikä sitä ulkonakaan paljon leikitetty. Ehkä sen rotukaan ei silti ole kaikkein leikkisimmästä päästä.
Luettuani kirjoituksesi tuli vähän surku, ja menin piskiä piiloon lakanan alle yhden huoneen nurkkaan. Sitten kutsuin koiraa, ja kun se oli aikansa tassutellut etsimässä ja ihmettelemässä otin lakanan pois. Oli se sitten iloinen, kun nauroin ja rapsuttelin.
- Tuota en kyllä älyä, että miksi se ei löydä piilossa olevia ihmisiä. Ruuan se ainakin haistaa helposti ja myyrät puskista. Jos koiran tila muuttuu melko yllättäen, suositus on viedä koira lääkäriin; voihan sillä olla sairaus mikä ei näy päällepäin..
- lekuriin mars
Tod.näk.kipuja jossain,esim luuston liian nopea kasvu/tulehdus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492278- 261993
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271485Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161394- 1211361
- 181045
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107894Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78876Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333863