Moi olen 13.v tyttö, haluaisin meille 3 marsua mutta vanhemmat pitäis viel saada suastuu...
Olen lukenut ahkerasti tietoa marsuista. Lainasin kirjastosta kirjoja ja katsoin netistä tietoa mutta pari kysymystä jäi askarruttamaan.
1.kumpia mieluummin tyttö vai poika marsuja? (3) syntyykös uroksille tappelu?
2.meillä asuu myös maa kotiloita ja labradorinnoutaja, onko näistä haittaa marsulle? Koira haukuu silloin tällöin muttei jatkuvaa räkyttämistä.
3. Ja mitkä marsu rodut sopisi aloittelialle?
Kiitos etu käteen!;)
Kysymyksiä marsuista ....
3
64
Vastaukset
- Marsussu
1. Naaraita, uromset voi tapella
2. Kotiloista ei haittaa, älä laske koiraa marsujen luo, niin ei siintä mitään duurta haittaa ole, aluksi saattaa marsut säikkyy haukuntaa
3. Teddy tai rex (karkea karvaiset) sillä ne ei ole niin liukkaita, niin aloittelian helppompi pitää.sylissä/käsitellä - Sedä
1. Kumpikin käy, urosten tappelu on hyvin harvinaista, kun hankit ne hyvältä kasvattajalta joka on panostanut niiden luonteeseen :) Urosten kivesten väliin kertyvää töhmää täytyy säännöllisesti putsata, missä on vähän ylimääräistä työtä.
2. Onhan marsuille tarpeeksi tilaa ja aikaa juosta päivittäin vapaana, vaikka koira pitäisi aina silloin pitää eri huoneessa? Rauhallinen koira voi toki tottua marsuihin niin että niitä voi valvottuna pitää yhdessä.
3. Kaikki käy, myös pitkäkarvaiset, jos on vaan valmis omistautumaan turkinhoidolle :) Luonteessa ei ole merkittäviä eroja.- Marsu123
Juu kiitos paljon vastauksista, Heillä olisi aikaa päivässä liikkua eri huoneessa missä koira on. Koiramme on myös tosi kiltti:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681772
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151382
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106