Työpaikallani oli hometta ja puhaltelin tuon kuukauden verran. Puhalluskuukauden aikana minimi oli 640 ja maksimi 870. Astmaa ei todettu. Kuukausi tämän jälkeen sain siirron pois homekonttorista ja kokeilin puhaltaa mittariin. Numerot mittarissa loppuu 190:een ja viisari voi mennä tästä vielä yli. Puhalsin mittarin pohjaan asti, joten arvoisin tuloksen olleen yli 200. Itse en ymmärrä astmasta, terveysasioista tai keuhkojen toiminnasta paljoakaan. Ikä on 39 vuotta ja pituus 180cm ja paino 83kg. Tupakoinut olen 12 vuotiaasta, en kuitenkaan kovin paljoa koskaan. Noin pari askia viikossa. Liikuntaa harrastan kamppalulajien ja punttisalin muodossa. Kysymys kuuluu, että mitä näistä tuloksista voisi päätellä?
PEF tuloksista kysymys???
5
244
Vastaukset
- maaa1
Ei sinulla ainakaan astmaa ole, tuloksesi ovat hyviä!
- informaatiota
Miksi pitää levittää disinformaatiota. Astmaa ei määritellä puhallusarvojen "hyvyyden" perusteella vaan enemmänkin tuloksen suhteellisen vaihtelun perusteella. Mies astmaatikko voi hyvinkin puhallella todella kovia tuloksia.
Kannatta etsiä googlella hakusanoilla: astma diagnostiikka käypä hoito.
- Astmaatikko
Ei ole astmaa, itselläni on ja hyvä jos saan peffin yli kolmensadan
- tietäjä
ite oon puhallellu ja puhaltelu jatkuu edelleen. ei ole astma sulla ei todellakaa:D
- keup
Ei se ihan noin yksoikoista ole. Jos omasta parhaasta puhalluksesta putoaa 30% pois niin varmasti ahdistaa. Sisäilmasairaiden oireilu poikkeaa muutenkin "klassisesta" astmasta. Tosin on nuo sinun lukemat vähän erikoisia;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106