Asunto pääkaupunkiseudulta, kämppis?

aigol

Hei olen juuri lukiosta valmistunut tyttö ja syksyllä pitäis lähtä jatko-opiskelemaan pääkaupunkiseudulle. Itse olen Pohjois-Pohjanmaalta ja on siis muutto etelään edessä. Varmaan aika monella muullakin on sama tilanne ja aattelin kysellä teidän asunnonhaku kokemuksista ja suunnitelmista.
Ite huomasin että yksiöitä ei todellakaan löydy kohtuuhinnalla tuolta kolmoskehän sisältä, mutta kolmioita ja kaksioita senkin eestä. Kaikista järkevintä ja edullisinta ois varmaan ettii joku kämppis ja muuttaa kolmioon. Mutta ei nämä pohjosen nössöt täällä uskalla jättää mammojensa aamupalapöytiä, joten aattelin että yrittänyttä ei laiteta ja kokeilla onneani netin kautta :D
Ite oon saanut koulupaikan Espoon Otaniemestä, mutta oottelen vielä vastauksia Vantaan Tikkurilasta.

10

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miyazz
    • Vastausautomaatti

Jos tähtäisit kuitenkin opinnoissasi tarkemmin kuin palstan valinnassa. Tällä tarkkuudella ei tenttejä läpäistä.

• En ymmärrä

Miksi tikkurilasta? Sulla menee koulu matkoihin yhteen suuntaa 1h aikaa. Eli 2h matkoissa jos tikkurilaa meet asumaan.

• et osaa lukea

Toinen koulu on Tikkurilassa.

• antinäsäviisas

Ööö kirjoitus ihan selvästi liittyy opiskeluun sillä kirjoittaja haluaa selvittää muiden samassa tilanteessa ( jatko-opiskelun aloittaminen ) olevien henkilöiden suunnitelmia muunmuassa asunnonhausta mutta myös muista suunnitelmista koulun alkuun liittyen if im right aigol?
      Mä sain ite kämpän aikoinaan Hoasin kautta. Tähän aikaan vuodesta niillä on kyllä kauhee tungos, mutta luulen että ulkopaikkakuntalaiset huomioidaan ekana.

• antinäsäviisas

www.hoas.fi

• Näsäviisas

Mutta ei millään tavalla akateemiseen jatko-opiskeluun, sillä tohtoriopiskelija osaa itse etsiä kämpän itselleen, vaikka olisikin tullut uudelle paikkakunnalle. Sen verran monen vuoden kokemus itsenäisestä yliopisto-opiskelusta hänellä on takanaan.

• dfgdg
        Näsäviisas kirjoitti:

Mutta ei millään tavalla akateemiseen jatko-opiskeluun, sillä tohtoriopiskelija osaa itse etsiä kämpän itselleen, vaikka olisikin tullut uudelle paikkakunnalle. Sen verran monen vuoden kokemus itsenäisestä yliopisto-opiskelusta hänellä on takanaan.

Asunnon hakemistako siellä yliopistossa opetellaan? HOAS tarjoaa fukseille heti asuntoa ja siinä voi asua valmistumiseen asti.

• aigol

Joo Otaniemeen mennään, ei ottanutkaan Tikkurila mua :P Ja kämppä vielä hakusessa.

• PerusDI

Väärä palsta, palaa sitten, kun aloitat JATKO-OPINNOT, ts. lisensiaatin- tai tohtorintutkinnon opiskelun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe