Hei,
Olen harkinnut kaverikseni saksanpaimenkoiraa. Olen laittanut merkille, että käyttö-saksanpaimenkoirilla on tuollainen "terve" suorempi selkä. En kuitenkaan ole riittävä omistaja käyttökoiralle, en pysty tarjoamaan sen vaatimia olosuhteita ja aktiviteetteja. Onko sekalinjaiset sallittuja saksanpaimenkoiran jalostamisessa? Vai pidetäänkö sekalinjaista sekarotuisena? Kun en oikein ole löytänyt näyttö-saksanpaimenkoiraa, jolla olisi terveenpuoleinen selkä. Sellainen alas laskeutuva selkä tietysti kuuluu rotuun, mutta yritän kuitenkin vältellä sellaista.
Kysymys selästä
Suora selkä
2
132
Vastaukset
- SPK:n omistaja
Saksanpaimenkoirista on tehty ns. 3 linjaa: käyttö,näyttö ja sekalinja. On niitä suora selkäisiä näyttelylinjaisiakin olemassa,tosin ehkä harvemmassa.
Nimim. suoraselkäisen sakemannin omistaja - sakemanniii
http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/apula/apula.pl?4
Tuolla on usein ollut seassa sekalinjaisia ja suora selkäisiksi sanottuja rekattuja sakuja. Käyppäs selaamassa läpi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732825
- 642713
- 681802
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161590- 201570
- 151412
- 481277
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229