Heissan
Olen päättänyt lähteä Suomesta...jonnekin ulkomaille töihin ja jos jään sinne, tulematta enää takaisin, niin saanko eläkkeet sinne missä olen? Olen tehnyt töitä 16 vuotiaasta lähtien, joten eläkettä on kertynyt. Olen nyt 42v, vielä ehtii.
Onko kohdemaalla väliä?
Eläke ulkomaille?
2
333
Vastaukset
- maxi-single45
Hej,
en usko, että kovin moni täällä voi kysymääsi vastauksena kirjoittaa sellaista vastausta, joka palvelisi tasapuolisesti. On niin monta ihmisten kohtaloa ja työelämää. Yhteistä joillakin täsä nyk. EU:n työeläkejärjestelyissä, että he ovat olleet yhden tovin Suomessa ja toisen tovin um:lla työskentelyssä, eri pituisia tapauksia. Suomen eläkkeen saanti kohdemaahan korostuu silloin, jos sikäläisessä maassa työskentelyä olisi Suomea enemmän. Varmaankin jonkilainen synnyinmaa Suomen systeemistä siirto lienee (een toisaan tiedä) mahdollista järjestää tai sitten se tulee suomen pankkitilille ja piste. Siirtoja voi tehdä pankkijärjestelmillä tietyin rajoituksin. Huomioitavaa on myös eläketulojen verotuskäytäntöjen seikat kys. maassa. Eläketulot voivat olla sitten sen maan verotuksen kannalta epäedullisempia, joten eri maiden verotusjärjestelmien vertailu on tarpeen.
Käsite "jonnekkin um:lle" on melko epämääräinen. - ndern
Lue täältä; http://www.kela.fi/ulkomaat-ja-elakkeet_elakkeen-maksu-ulkomaille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106