paimensukuinen lapinkoira-uros ei-paimensukuiselle rek. ja testatulle suomenlapinkoira-nartulle. Pennut siis rekattaisiin. Yhteydenotot nansku76@gmail.com
astutukseen halutaan
5
155
Vastaukset
- möh
olisipa mukava laittaa oman lapukkani geenit jakoon mutta C-lonkkaisella en halua pentuetta:(
- höh
voihan c-lonkkaista käyttää, huonompiakin on käytetty. ;) lonkathan eivät välttämättä periydy, joiltain a-lonkkaisiltakin on tullut d-lonkkaisia.
- meniaikaasitten
höh kirjoitti:
voihan c-lonkkaista käyttää, huonompiakin on käytetty. ;) lonkathan eivät välttämättä periydy, joiltain a-lonkkaisiltakin on tullut d-lonkkaisia.
ohi kaikki jalostustietous:
Miksi sitä lonkkaluokitusta käytetään? Tai terveystutkimuksia ylipäätään?
- nilo
Jos koira on muuten rodunomainen, C-lonkkaisen voi kyllä yhdistää A-lonkkaiseen ja katsoa myös, että vanhempien yhteenlaskettu lonkkaindeksi olisi yli 200 eli rodun keskitasoa parempi.
- kasvattaja76
Lonkista on perittyä vain 30 % loput 70% on hankittu, näin minulle koulutettiin. MUTTA itse en kasvattajana käyttäisi C:lonkkia huonompia, ja C:tkin yhdistäisin A TAI B lonkkaisen kanssa, ja suosittelen erittäin lämpimästi myös kyynär kuvausta ainakin toiselle pennun vanhemmalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä151568- 201560
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229