Tilanne tämä: Saavun ulkomailta matkatoimiston matkalta Helsinkiin. Jatkan Helsingistä lennolla jonka olen ostanut erikseen, kotikaupunkiini. Kuinka koneen vaihto menee? Pitääkö minun ottaa matkatavarat ja mennä lähtöselvitys/turvatarkastus uudelleen läpi? Ensimmäistä kertaa tässä tilanteessa eikä siis kokemusta ole.
Jatkolento
4
200
Vastaukset
Koneen vaihto on kokonaan sinun vastuullasi. Erityisesti joudut ottamaan ruumamatkatavarat ulos ja selvittämään ne jatkolennolle. Toivottavasti aika riittää.
Juuri tämän takia kannattaa mikäli mahdollista ostaa koko lentomatka kokonaisuutena, joka tulee yhdelle varaukselle. Tällöin voit (yleensä) selvittää matkatavaran lopulliseen kohteeseen asti, jolloin muut hoitavat sen siirron jatkolennolle ja vastaavat tästä. Lisäksi jos tuleva lento on myöhässä ja sen takia et ehdi jatkolennolle, lentoyhtiöt vastaavat siitä, että sinulle järjestetään kuljetus seuraavalla mahdollisella lennolla. Jos taas lennot ovat eri varauksilla, joudut itse järjestämään ja maksamaan toisen lennon – ja hinta voi olla suolainen, kuten yleensä viime hetkellä ostettavilla lennoilla.- Kuis tullaus?
Jos tullaan EU:n ulkopuolelta, niin eikös tavarat joudu aina ottamaan tullausta varten ulos? Eihän ne kotimaan jatkolennolle automaattisesti siirry siinä tapauksessa, vaan pitää viedä itse jollekin drop-tiskille tullin jälkeen? Tai näin oli ainakin joskus ennenmuinoin.
- 12+14
Joissakin tapauksissa matkatavarat voi selvittää koko reitille, vaikka jatkolento olisi eri varauksella. Itse jouduin pari vuotta sitten äkillisen asian takia muuttamaan suunnitelmia ja ostamaan jatkolentolipun erikseen, mutta tavarat selvitettiin jo lähtökentällä määränpäähän. Yhtiö oli kummallakin lennolla sama, ja vaihtoaika reiluhko.
Lähtökentällä viimeistään selviää, mihin asti tavarasi selvitetään.- hei ne lennetään!
Okei, kiitos vastauksistanne! Asiat selkeni!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465497Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5662018Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens801142Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 77993
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53971- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50833Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758