Tässä matkailualan restonomiopintojen kohokohta voisi olla matka Vladivostokkiin! Olen siihen jo kymmenisen vuotta suhtautunut varauksin mutta nyt voisi suunnitella matkaa jonkun kanssa yhdessä.
Matkaan voisi lähteä sovitussa luokassa ja palata takaisin toisella, joten kuluja säästyisi .
N-Liiton aikaan jo siellä reissattiin ja duunattiin mutta nyt voisi vielä kerran koettaa josko näkisi aurongon nousun aivan idässä!
Vladivostokkiin Matkasaeuraa?
2
205
Vastaukset
- SuperTiiviste
Kuten varmaan tiedät, reitillä on monenlaisia ja monenhintaisia junia. Karkeasti: mitä pienempi numero, sitä uudempi ja hienompi juna. Junissa on yleisesti kolmenlaisia vaunuja: kalleimman ykkösen lisäksi neljän hengen hyttien kakkosluokka ja edullisin, kolmosluokan avomakuuvaunu eli "plastkarty". Vastoin joidenkin turistien ennakkokäsityksiä kolmosluokka ei ole (vain) turistien iloinen ryyppäjäisluokkaretki, vaan siellä matkustaa ihan tavallisia venäläisiä edullisesti paikasta toiseen.
Junan ja vaunuluokan lisäksi voi miettiä myös mahdollisia pysähdyspaikkoja etukäteen. Nizhni Novgorod? Irkutsk?
Huomasin, että liput voi hankkia RZD:n sivulta etukäteen, ne toimivat nykyään myös englanniksi ja maksun voi hoitaa luottokortilla. Aikataulut ilmoitetaan yleensä Moskovan ajassa. - 1vostok2
...jaa että kypsällä iällä restonomiksi??
meinaan kun jo NL:ssä olet työskennellyt...
No, ei hullumpi matka, jos on aikaa ja kärsivällisyyttä; itse kyllä tulisin paluumatkan lentäen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207