Minua puri kuukausi sitten kyy jalkaan, ei oikeastaan tapahtunut muuta kuin tuli mustelma sekä kaksi pientä pistettä nilkaan. En ole käynyt lääkärissä, ja mietin että pitäisikö minun käydä, kun se olisi kuulemma suotavaa?
Pientä huimausta on ollut päivittäin (jo ennen kyyn puremaa), mutta olen laittanut sen stressin piikkiin. Voiko huimaus olla yksi oireista? Ja onko tavallaan jo "liian myöhäistä" mennä lääkäriin, että purema ei enää voi aiheuttaa vaaraa?
Jäljet sekä mustelma ovat jo kadonneet, eikä jalka ole kipeä taikka turvonnut. En tiedä tuliko tämä oikeaan alueeseen, sillä kyseessä ei ole lemmikki, mutta en parempaakaan tähän hätään löytänyt.
Kyyn puremasta
1
199
Vastaukset
- Käärmemies
Miten olisi oikeammaksi alueeksi vaikka paikallinen terveyskeskus? Tai terveysneuvonta numero 09 10023, mikäli asustat ruuhka-Suomessa.
Henkilökohtaisesti en lähtisi luottamaan satunnaisten vastailijoiden arvauksiin jollain nettifoorumilla, jos olisin huolissani omasta terveydestäni. Mutta kun nyt kerran saa arvailla, niin jos vastaavaa huimausta on ollut jo ennen puremaa, tuskin huimaus puremasta nytkään johtuu. Sanoisin, että kyllä pureman oireet olisivat jo tulleet, jos olisivat olleet tullakseen.
Mahdollisesti kyy on tällä kertaa tehnyt ns. kuivapureman: purrut puolustautumismielessä ilman että on erittänyt myrkkyä elimistöösi. Temppu on ihan yleinen, ja kuuluu kyyn normaaliin puolustautumiskeinovalikoimaan. Myrkky on käärmeelle ensisijaisesti saalistuksen apuväline, jonka tuottaminen vaatii resursseja. Ei sitä kannata käyttää, ellei ole aivan pakko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096