Jos migreeni jatkuu usean päivän ajan tai sitä on usein, kannattaa hakeutua lääkäriin. Kyse voi nimittäin olla jostakin todella vakavasta jutusta, joka voi johtaa hoitamattomana jopa kuolemaan. Näin kävi minun tapauksessani...
Itse kärsin lapsena pahoista migreenikohtauksista, ajoittaisesta pahoinvoinnista ja pään kasvusta. Lopulta syyksi paljastui vesipää. Kävin leikkauksessa ja minuun testattiin silloin uutta hoitokeinoa eikä sunttia laitettu. Leikkaus sujui Töölössä moitteettomasti ja pääsin jopa etuajassa pois sairaalasta.
Nyt olen täysi-ikäinen ja matkalla yliopistoon. Migreenistä en ole kärsinyt eikä vamma ole haitannut elämääni millään tavalla. Ei kannata siis pelätä, vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja hakeutua lääkäriin palstalla kirjoittelun sijasta. Se ei auta, vaan ajan tuhlaus huonontaa asioita.
Neuvo pitkäaikaiseen migreeniin...
3
205
Vastaukset
- elämä=migreeni
Plaah, aikuisille ne lääkärit antaa vaan Buranaa tai yrittää lähettää psykiatrille, ei niitä kiinnosta.
- Tuskan läpikäynyt
No siinä vaiheessa pitää valittaa ja vaihdella lääkäriä kunnes joku ymmärtää tutkia asiaa. Pitkään jatkunut/useasti toistuva päänsärky ei ole koskaan normaalia. Usein kannattaa kuitenkin kokeilla ammatimaista niskahierontaa. Joskus niskasärky voi nimittäin säteillä päähän.
- nainen78.
Tuskan läpikäynyt kirjoitti:
No siinä vaiheessa pitää valittaa ja vaihdella lääkäriä kunnes joku ymmärtää tutkia asiaa. Pitkään jatkunut/useasti toistuva päänsärky ei ole koskaan normaalia. Usein kannattaa kuitenkin kokeilla ammatimaista niskahierontaa. Joskus niskasärky voi nimittäin säteillä päähän.
Mun niskat on rennot -joogi kun olen- mutta krooninen migreeni ollut nyt 8 vuotta ja kipua enemmän tai vähemmän joka päivä. Kaikkea on kokeiltu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043414
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 391898
- 221766
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337