heitti mitalinsa Lieksa -jokeen? Onko mitään tietoa perimätietoa miksi Jorma Hämäläinen teki näin?
https://www.facebook.com/348044151979565/photos/pcb.605189346265043/605189302931714/?type=1&theater
Miksi Mannerheim ristin ritari raivostui niin paljon, että
60
2812
Vastaukset
- ruskisoldat
Rupesi sodan jälkeen viina maistumaan ja turhautti sodan kokemukset,kaikki ei vaan kestäneet.
- jämpti
Hyvä että viskas!
- Psykologi1
Marskin ritareista psykologisella profiloinnilla on määritetty jo vuosia sitten, että heistä suurimmalla osalla oli heikko itsesuojeluvaisto, persoonallisuushäiriö ja impulssikontrollin puute.
- Voisin
Ja näille pystytetään sitten patsaita...
- tosi on
Viskas koskeen kun kuuli marskin olevan ruskeanreijänritarin.
- suotta tappelivat
Oliskohan nuo ritareiksi taistelleet jos olisi tienneet millainen homo ja lesbolandia suomi on nykyään, tuskin? Mikkään ei oo mittään jos ei ole homoja ja lesboja, televisio ohjelmia myöten!
- Homoja kaikki tyynni
Lieksassa monelle miehelle homoseksuaalisuus jää ainoaksi vaihtoehdoksi kun ei ole naisia. Sitten on nämä syntyjään homot vielä.
- hfhh
Vielä jos oisivat tienneet että maailman napaan eli Lieksaan mamuja otetaan...
- en tappelisi
Koneinsinöörien vuoksi minä vääntäisin kiväärini piipun puun ympärille, se niiden puolesta taistelusta!
- nähnyt itse
Liekköpähän heittänyt tai sitten on pitänyt lingota jokeen 80-luvun ihan lopulla, koska silloin se on kuiteskin ollut olemassa eli näkösällä. Ja jos on heitetty, niin tuskin saaja sitä on enää heitelly umaan.
- tietovarma
Ei heittänyt, tallessa on
- mitä.mitä
hei tietovarma! jos sinulla on jotain tietoa jorman mitalista tai siitä missä se on kulkenut kaikki nämä vuodet niin olisi mukava kuulla lisää, vaikka spostilla tai puhelimitse. olen tuota mitallia etsinyt ja kysellyt mutta monikaan ei tiedä oikeasti missä se on! jorma hämäläinen on isoisäni, eikä oma isänikään ole enää täällä kertomassa asiasta.
- molskis.ja.loiskis
Joko irakin sotaveteraanit on heittäneet mitalinsa märäjälahteen?
- Aloittajatarkentaa
Olispa kiva tietää tuon aloituksen ja uutisoinnin perusteella, milloin, minä vuonna tuo olisi tapahtunut,
Kun kerran uutisoidaan, niin olisi korrektia kertoa myös milloin se tapahtui.
Mitallista kun sattuu olemaan ihan oikea näköhavainto ???? Vihreän Volvon takapenkiltä.- Aloittajatarkentaa
Ja vuosiluku ajoittuu 80-luvun alkuun. Mitalli on ollut takapenkillä olleen miehen kaulassa,, liekkö volvon omistaja.
Ja volvon rekkarin tunnarinalku oli AAV- ???
- tropos
Cassius Clay nakkasi olympiakultamitalin Ohaijjo jokkeen. Louiswillen huuliveikko. Maailman kaikkien aikojen paras omassa lajissaan.
- Pelko.pois.vaan
Homokammoiselle tiedoksi myös Marskin ristin saajissa oli homoja. Ihme kun se sukupuolinen suuntautuneisuus ja maan puolustustahto ei ole ihan sama asia. Lueppa vaikka hieno kirja nimeltä Viinakortti niin saatat jotain ymmärtää rintamamiesten sukupuolielämästä.
- sairaita.ovat
Homous ja lesbous on sairautta!
Tee itse ensin sama kuin nämä homomiehet ja ansaitse itsenäisen Suomen korkein sotilaskunniamerkki tosipaikassa taistelussa, ja hauku vasta sitten jos enää ilkeät. Veteraanien solvaaminen on raukkamaista ja kaiken arvostelun alapuolella.
- mitalisti
Koko juttu on täyttä valetta pohjia myöten. Ei heittänyt jokeen vaan panttasi ja tiedän missä nyt on minun isällä.
- Maailmankansalainen80
Miten se sinun isällesi päätyi?
- mitalisti
Maailmankansalainen80 kirjoitti:
Miten se sinun isällesi päätyi?
Se on sitten toinen juttu mutta hänellä se on ja siirtyy joskus minulle. En usko hänen pojanpoikansa olevan kyselijä hän nimittäin tietäisi missä on ja olisi tullut kyselemään. Mitali ei ole enää fyysisesti Lieksassa vaan minun isällä.
- Graalinmaljanhaltija
Ja Höpönlöpön mulla on Graalin malja mutta en voi todistaa :D
- Ihmettelen100
mitalisti kirjoitti:
Se on sitten toinen juttu mutta hänellä se on ja siirtyy joskus minulle. En usko hänen pojanpoikansa olevan kyselijä hän nimittäin tietäisi missä on ja olisi tullut kyselemään. Mitali ei ole enää fyysisesti Lieksassa vaan minun isällä.
Jos olet noin varma asiassasi niin mikset anna väitetylle pojanpojalle yhteystietojasi, kyllähän sukulaisuuden nopeasti virkatodistuksella todistaa.
- Toinenkinihmettelijä
mitalisti kirjoitti:
Idea! Soitapa sinä tälle pojanpojalle muina miehinä kerta vaikutat tuntevan hänet henk koht.
- Pojanpoika1
mitalisti kirjoitti:
Hei! Minä olen tämä kyseinen pojanpoika,eli jorma oli pappani. Olisi mukava jos voitaisiin jutella puhelimessa aiheesta lisää.
- Pojanpoika1
Pojanpoika1 kirjoitti:
Hei! Minä olen tämä kyseinen pojanpoika,eli jorma oli pappani. Olisi mukava jos voitaisiin jutella puhelimessa aiheesta lisää.
tuoppi8@suomi24.fi
- mitalisti
Ihmettelen100 kirjoitti:
Jos olet noin varma asiassasi niin mikset anna väitetylle pojanpojalle yhteystietojasi, kyllähän sukulaisuuden nopeasti virkatodistuksella todistaa.
Mitä sinä vökkelä hourit miksi minun pitäisi kellekään mitään todistaa selitä se?
- mitalisti
Toinenkinihmettelijä kirjoitti:
Idea! Soitapa sinä tälle pojanpojalle muina miehinä kerta vaikutat tuntevan hänet henk koht.
Sinulla tuntuu heittävän pahemman kerran. Mitä varten minun pitäisi soittaa mitä lisäarvoa siitä mitalille tulisi?
- mitalisti
Pojanpoika1 kirjoitti:
Jos olet aito niin tiedät kyllä kuka olen ja sinulla on numeroni joten soita itse jos kiinostaa. Tiedät senkin miten se minun isälle joutui. Minulle riittää tämän jauhaminen.
- pojanpoika1
mitalisti kirjoitti:
Jos olet aito niin tiedät kyllä kuka olen ja sinulla on numeroni joten soita itse jos kiinostaa. Tiedät senkin miten se minun isälle joutui. Minulle riittää tämän jauhaminen.
en minäkään halua tätä asiaa jauhaa suomi24 palstalla!! siksi pyysin kauniisti ottamaan yhteyttä, että saadaan jutella. meille lapsenlapsille tämä asia on ollut mysteeri kohta 30 vuotta. enkä ymmärrä miten minä voisin sinut tai sinun numeron tietää? meillä ei ole enää ketään kenellä olisi asiasta tietoa.en yhtään ymmärrä asennettasi,että huutelet täällä mitalista mitä olemme etsineet,mutta et ole valmis keskustelemaan minun kanssa?! en minä sitä mitalia halua, vaan tietää sen liikkeistä ja missä ollut milloinkin. jotenkin tuntuu että meillä on siihen oikeus vaikka se sinun nyt olisikin! minulle sen merkitys on varmasti suurempi kuin sinä voit edes kuvitella!!!! sposti osoite löytyy keskusteluista jos mieli muuttuu.
pojanpoika1 kirjoitti:
en minäkään halua tätä asiaa jauhaa suomi24 palstalla!! siksi pyysin kauniisti ottamaan yhteyttä, että saadaan jutella. meille lapsenlapsille tämä asia on ollut mysteeri kohta 30 vuotta. enkä ymmärrä miten minä voisin sinut tai sinun numeron tietää? meillä ei ole enää ketään kenellä olisi asiasta tietoa.en yhtään ymmärrä asennettasi,että huutelet täällä mitalista mitä olemme etsineet,mutta et ole valmis keskustelemaan minun kanssa?! en minä sitä mitalia halua, vaan tietää sen liikkeistä ja missä ollut milloinkin. jotenkin tuntuu että meillä on siihen oikeus vaikka se sinun nyt olisikin! minulle sen merkitys on varmasti suurempi kuin sinä voit edes kuvitella!!!! sposti osoite löytyy keskusteluista jos mieli muuttuu.
Katsoin ketjua, ja totesin, että sinä olit asiallinen.
Miksihän tuo on niin arka asia mitalistille, että piti noin hermostua.
Ymmärrän hyvin kiinnostuksesi.- Pötypuhetta
kamuttaja kirjoitti:
Katsoin ketjua, ja totesin, että sinä olit asiallinen.
Miksihän tuo on niin arka asia mitalistille, että piti noin hermostua.
Ymmärrän hyvin kiinnostuksesi.Koska puhuu paskaa minkä kerkee. Kyllähän tyyppi muuten ottaisi yhteyttä tai antaisi edes vinkin miten pojanpoika osaisi häneen yhteyttä ottaa. Ei kukaan mitalia omistava ole noin kunnioittamaton suomen historiaa kohtaan, Tämänkin mitalin kohtalo on ollut pimeän peitossa vuosikymmenet. Kaikkihan saa kirjoitella tänne omistavansa mitä tahansa.
- Pojanpoika1
Pötypuhetta kirjoitti:
Koska puhuu paskaa minkä kerkee. Kyllähän tyyppi muuten ottaisi yhteyttä tai antaisi edes vinkin miten pojanpoika osaisi häneen yhteyttä ottaa. Ei kukaan mitalia omistava ole noin kunnioittamaton suomen historiaa kohtaan, Tämänkin mitalin kohtalo on ollut pimeän peitossa vuosikymmenet. Kaikkihan saa kirjoitella tänne omistavansa mitä tahansa.
Näinhän se taitaa olla, höpö höpö juttuja.
Uskomatonta viheltäjää sitä onkin liikkeellä,jos mietin että minulla olisi jonkun ihmisen ansaitsema kunniamitali joka on ”omaisilta”ollut hukassa vuosikymmeniä, niin hieman toisella asenteella lähtisin asiasta puhumaan ja varmasti siitä kertoisin kaiken mitä tiedän!! Nämä kirjoittelu palstat on ihan perseestä jos jollain olisi ihan oikeata asiaa. aina menee asiattomaksi vittuiluksi. Kiitos siis asiallisille kommentoijille, jotka selvästi ymmärtävät mitä asia koskee ja sen merkityksen!! Etsinnät jatkuu ja se löytyy vielä... - Lerkku.Lassi
Pojanpoika1 kirjoitti:
Uskomatonta viheltäjää sitä onkin liikkeellä,jos mietin että minulla olisi jonkun ihmisen ansaitsema kunniamitali joka on ”omaisilta”ollut hukassa vuosikymmeniä, niin hieman toisella asenteella lähtisin asiasta puhumaan ja varmasti siitä kertoisin kaiken mitä tiedän!! Nämä kirjoittelu palstat on ihan perseestä jos jollain olisi ihan oikeata asiaa. aina menee asiattomaksi vittuiluksi. Kiitos siis asiallisille kommentoijille, jotka selvästi ymmärtävät mitä asia koskee ja sen merkityksen!! Etsinnät jatkuu ja se löytyy vielä...Taidat itse olla joku teeskentelijä joka himoitsee sitä mitalia. Milläs todistat olevasi pojanpoika. Minä tunsin kyseisen henkilön pojan hyvin ja epäilen suuresti sinun olevan hänen poikansa.
- knnbvtwwqq
Pojanpoika1 kirjoitti:
Uskomatonta viheltäjää sitä onkin liikkeellä,jos mietin että minulla olisi jonkun ihmisen ansaitsema kunniamitali joka on ”omaisilta”ollut hukassa vuosikymmeniä, niin hieman toisella asenteella lähtisin asiasta puhumaan ja varmasti siitä kertoisin kaiken mitä tiedän!! Nämä kirjoittelu palstat on ihan perseestä jos jollain olisi ihan oikeata asiaa. aina menee asiattomaksi vittuiluksi. Kiitos siis asiallisille kommentoijille, jotka selvästi ymmärtävät mitä asia koskee ja sen merkityksen!! Etsinnät jatkuu ja se löytyy vielä...jos oikeesti asia on niin kuin sanot kysyppä asiasta lieksan rukajärvi keskuksesta antavat varmaan yhteystietoja etiä päin keskus on lieksan rautatie aseman makasiini rakennuksessa.
- mitalisti
Pojanpoika1 kirjoitti:
Uskomatonta viheltäjää sitä onkin liikkeellä,jos mietin että minulla olisi jonkun ihmisen ansaitsema kunniamitali joka on ”omaisilta”ollut hukassa vuosikymmeniä, niin hieman toisella asenteella lähtisin asiasta puhumaan ja varmasti siitä kertoisin kaiken mitä tiedän!! Nämä kirjoittelu palstat on ihan perseestä jos jollain olisi ihan oikeata asiaa. aina menee asiattomaksi vittuiluksi. Kiitos siis asiallisille kommentoijille, jotka selvästi ymmärtävät mitä asia koskee ja sen merkityksen!! Etsinnät jatkuu ja se löytyy vielä...Tämä kirjoituksesi varmisti että olet huijari. Ikinä en ota yhteyttä mutta et myös ikinä tule näkemään mitalia. Sen vaan sanon että se on lahden takana ja tänne jää. Sen vaiheistakaan et tule tietämän. Oli niin loukkaava tuo kirjoituksesi. Minä ja isä olemme ainoat joila on tieto muut tietävät on kuollut. oikea pojanpoika ei olisi yltynyt haukkumaan noin pahasti ainoaa joka tietää. Tämä on sitten piste meidän keskustelulle.
- Pojanpoika1
mitalisti kirjoitti:
Tämä kirjoituksesi varmisti että olet huijari. Ikinä en ota yhteyttä mutta et myös ikinä tule näkemään mitalia. Sen vaan sanon että se on lahden takana ja tänne jää. Sen vaiheistakaan et tule tietämän. Oli niin loukkaava tuo kirjoituksesi. Minä ja isä olemme ainoat joila on tieto muut tietävät on kuollut. oikea pojanpoika ei olisi yltynyt haukkumaan noin pahasti ainoaa joka tietää. Tämä on sitten piste meidän keskustelulle.
Loukata en ketään halua! En sinua,isääsi tai ketään miutakaan. Ja minä olen kuka sanon olevani, voin sen myös helposti todistaa jos tarve on, mutta en tällä palstalla. Ja niinkuin sanoin niin mitalia en halua, eikä minun sitä tarvitse edes nähdä! Tarkoitusperäni ovat olleet koko ajan ihan toiset. Ymmärrän sen että et voi tietää olenko sanomasi huijari,enkä minä voi tietää oletko sinä huijari. Olisi vain mukava saada asialle selvyys. Kun nimettömänä kirjoitellaan niin epäilyksiä on varmasti kaikilla, mutta nämä on asioita jotka helppo selvittää puolin ja toisin jos epäilyttää, ei faktoja kannatakkaan netissä jaella kaikkien nähtäväksi.
- Pojanpoika1
Lerkku.Lassi kirjoitti:
Taidat itse olla joku teeskentelijä joka himoitsee sitä mitalia. Milläs todistat olevasi pojanpoika. Minä tunsin kyseisen henkilön pojan hyvin ja epäilen suuresti sinun olevan hänen poikansa.
Kuinka hyvin lerkku.lassi eepen tunsit?? Minun kai pitäisi tuntea myös sinut.
Pojanpoika1 kirjoitti:
Loukata en ketään halua! En sinua,isääsi tai ketään miutakaan. Ja minä olen kuka sanon olevani, voin sen myös helposti todistaa jos tarve on, mutta en tällä palstalla. Ja niinkuin sanoin niin mitalia en halua, eikä minun sitä tarvitse edes nähdä! Tarkoitusperäni ovat olleet koko ajan ihan toiset. Ymmärrän sen että et voi tietää olenko sanomasi huijari,enkä minä voi tietää oletko sinä huijari. Olisi vain mukava saada asialle selvyys. Kun nimettömänä kirjoitellaan niin epäilyksiä on varmasti kaikilla, mutta nämä on asioita jotka helppo selvittää puolin ja toisin jos epäilyttää, ei faktoja kannatakkaan netissä jaella kaikkien nähtäväksi.
Ei tarvitse vastata, jos et halua, mutta oliko isäsi etunimen ensimmäinen kirjain M?
- EialkanutMllä
kamuttaja kirjoitti:
Ei tarvitse vastata, jos et halua, mutta oliko isäsi etunimen ensimmäinen kirjain M?
Ei ollut
- pojanpoika1
EialkanutMllä kirjoitti:
Ei ollut
juu, ei alkanut M:llä.
tunsitteko vai oliko arvaus?
- nhtr
Minä kuulin semmoisen jutun että mitali oli kindermunasta, onko se totta?
- brownrider.haavisto
Se mahtoi olla ruskenareiän ritarikunnan antama mitali? samaa ritarikuntaa johtaa nyt haavisto!
- Heheehh
Ruskean reiän kairaaminen on tuttua Lieksan rasisteille vaikka ei siitä voi heille mitalia antaa.
- hahhahhhaaaa
Omasta okemuksestasi näemmä tiedät? Porasivatko syvälle?
Lieksan rasistien voi luottaa pilkkaavan sotaveteraaneja kun Suomi viettää 100-v itsenäisyyspäivää.
- skjcbhjkejcjc
Uuninpankkolainen voisi haistaa pitkän, hyvin pitkän paskan! Tässä ei muita pilkata kuin homoja ja lesboja,,,suvakkeja tietysti unohtamatta!
Tuleeko miehekäs olo kun pilkkaat miehiä jotka ovat taistelleet sinun vapautesi puolesta ja pahimmassa tapauksessa kaatuneet?
- uikludciugdcyiu
Uuninpankko kirjoitti:
Eli pilkkaat homosotaveteraaneja. Etkö sitä tajua? Miksi pilkkaat heitä?
Homot ja lesbot ei ole normaaleja!
- kunniasotaurhoille
Yrjö Moisseisen yllyttämänä käytiin Lieksanjoen rannassa 60-luvulla Jorma
Hämäläisen rantalaiturin vieressä olevaa katiskaa tarkastamassa.Rikollinen teko
keskeytyi kun Hämäläinen tuli rinnettä alas rantamökilleen.
Onneksi ehdittiin karkuun hankalasta paikasta.Olisi voitu saada selkäämme jos Hämäläinen
olisi saanut kiinni. ”Pum! Pum! Pum!
Televisio on auki. Intiaanit hyökkäävät ja karavaani puolustautuu urheasti. Nouseva polvi istuu lattialla ja seuraa esitystä hartaana. Sitten nuori ääni tiedustelee:
- Isä oletko sinä ollut sodassa?
- Olenpa kyllä.
Pum! Pum! Pum! Intiaani suistuu satulasta.
- Isä?
- Niin?
- Kuinka monta kertaa sinä kuolit?
Vaivun muisteloihin. Jotakin ehkä tietäisin, olinhan siellä minäkin.”
Tämä oli suora lainaus eräästä kirjasta, aivan sen alusta. Mikä kirja, ja kuka on kyseessä?- Juaakkii
Saahan sitä toki pilkata, jos siitä kerran hyvä mieli tullee tämänpäivän pennuille. Eihän teistä olekkaan muuhun kun torilla heilumaan piripäissään huppu silimillä.
- Anonyymi
Ei muuten heittänyt!
- Anonyymi
Heitti tai ei. Oli minun mielestäni kovamies kaukopartion johtaja. Siinnä ei vellihousut pärjänneet. Kaikki kunnia hänelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heitti tai ei. Oli minun mielestäni kovamies kaukopartion johtaja. Siinnä ei vellihousut pärjänneet. Kaikki kunnia hänelle.
Joo tuli kanssa Pielisen museossa vastaan ja kyllä aika käsittämättömät on miehen teot yhdessä ryhmänsä kanssa. Uskomatonta kylmäpäisyyttä ja katsekin kuvissa tyhjä kuin tyyni meri. Kaikki kunnia ja rauha sielulle. Sota on sairautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jore oli kova panomies ei se minnuu pannu
- Anonyymi
Ei viskanna
- Anonyymi
oon nussinu lixajoen rannalla paljaalla tosi on mälli lensi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372025Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 851302
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001300- 141266