Olen 17-vuotias ja muutin tässä kuussa omaan vuokra-asuntoon.
Hain opintotukea ja opintotuen asumislisää.
Asun vuokralla 1.8.2014 alkaen, ja maksan vuokraa 480€ kuukaudessa.
Ykkösvuosi lukiossa alkaa 12.8. eli se tarvittava 18 päivää täyttyy, jonka vuoksi minun pitäisi saada tuki myös elokuussa. Lähde:
http://www.kela.fi/opintotuen-1.8.2014-muutokset#viisi
Kela myönsi tukea minulle vasta syyskuusta alkaen. MIKSI?!
Ja kelan myöntämislomakkeessa, joka tuli postissa, lukee väärää tietoa: ''Asumiskustannukset 480€ 1.9.2014 alkaen.''
Vaikka siis olen muuttanut nyt, jo tässä kuussa...
Teenkö valituksen tästä? Korjaako ne tämmöiset helposti? Rahaa tarvitsisin tässä kuussa totta kai.. Saankohan ja koska (tuleeko viiveellä ensi kuussa vatsa?) Eikö minulla ole kuitenkin oikeaus tässä kuussa opintotukeen?? En tajua näitä juttuja sitten yhtään, ENKÄ VARMASTI OLE AINOA... Raivostuttavaa. :D
Valitus opintotuesta
Elokuu_tukea_ei_heru
3
210
Vastaukset
- Elokuu_tukea_ei_heru
''...mutta esimerkiksi lukio-opinnoissa opintotuki voidaan myöntää enintään 9 kuukaudeksi lukuvuodessa ja lukuvuoden tukiaika on yleensä syyskuun alusta toukokuun loppuun.''
Olenko sokea vai sokea? :D Ouh noou, oon niin kusessa.
Ap- entäsvanhemm
Kai sun vanhemmilla on varaa maksaa, kun ovat sut päästäneet kotoa maailmalle lukioon?
- opiskelisin
entäsvanhemm kirjoitti:
Kai sun vanhemmilla on varaa maksaa, kun ovat sut päästäneet kotoa maailmalle lukioon?
Vittu sä oot dille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682550
- 592492
- 681732
- 211512
- 201450
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91400- 151312
- 381183
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81127- 251056